Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welke hitte graat bougie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1028 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49043 - welke hitte graat bougie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

henk43 9-4-2008 21:16 Print topicpost

Posts: 916
Ik heb nu een 70cc malossi, maar ik heb nu al sproeier 150 en de bougie blijft grijs.

mijn set-up is:
70cc mallosi
18mm keihin
tecno uitlaat bocht
standaard luchtfilter met snelle slangen

Maar zou het kunnen dat ik een verkeerde hittegraat bougie heb?
Ik heb nu 7, maar zou ik 8 moeten doen of juist 6?

EDIT: het gaat om een honda mt5


Dit bericht is gewijzigd door henk43 op 9-4-2008 om 21:19 uur.
 
Nobody said it was easy

MarTijn tzr 9-4-2008 21:17 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk43
Ik heb nu een 70cc malossi, maar ik heb nu al sproeier 150 en de bougie blijft grijs.

Maar zou het kunnen dat ik een verkeerde hittegraat bougie heb?
Ik heb nu 7, maar zou ik 8 moeten doen of juist 6?


op wat voor brom??

je moet ieder geval een hogere hittegraad dus denk 8 of 9
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
PaterMT5 10-4-2008 12:08 Print reply

Posts: 312
en sproeier rond de 110 zoeken
 
ricardo 10-4-2008 12:10 Print reply
Posts: 605
B9Es bougie en sproeier 110 denk ik
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
henk43 10-4-2008 16:17 Print reply

Posts: 916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ricardo
B9Es bougie en sproeier 110 denk ik


wat is het verschil tussen Es en Hs?

 
Nobody said it was easy
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-4-2008 16:46 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk43
[...]


wat is het verschil tussen Es en Hs?



E = lange schacht (extended)
S = korte schacht (short)

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
henk43 10-4-2008 17:24 Print reply

Posts: 916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


E = lange schacht (extended)
S = korte schacht (short)



oh dan is het goed, want ik heb hs nodig dan

 
Nobody said it was easy
henk43 10-4-2008 19:42 Print reply

Posts: 916
en ik zit nu op sproeier 125, ik ben van 150 naar 125 gegaan in stappen, maar de bougie blijft steeds grijs, moet ik nog kleiner gaan of niet, want hij rijd wel gewoon perfect, en er zit ook niet echt veel verschil met rijden, hij trekt nu alleen wat harder.

ik heb nu een ngk9Hs

moet ik nog kleiner gaan of word dit gevaarlijk?
 
Nobody said it was easy
henk43 10-4-2008 19:52 Print reply

Posts: 916
ik heb ook knallen uit de uitlaat
 
Nobody said it was easy
ricardo 10-4-2008 20:57 Print reply
Posts: 605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk43
ik heb ook knallen uit de uitlaat



oooh dat is de ontsteking.. dat is foute boel,
op hoeveem mm staan de electroden van je bougie ?
ze horen op 0,45 mm te staan ( ong. duimnagel dikte)

 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
henk43 10-4-2008 21:19 Print reply

Posts: 916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ricardo
[...]



oooh dat is de ontsteking.. dat is foute boel,
op hoeveem mm staan de electroden van je bougie ?
ze horen op 0,45 mm te staan ( ong. duimnagel dikte)



ja, die knallen kwamen met hittegraad 8, met 9 was dat ook weer goed, en electroden staan ook goed, maar hij reed opzich best wel lekker aldoor, maar alleen die bougie bleef grijs, dat vertrouwde ik niet, maar opeens hield hij heel erg in, en reageerde hij niet op het gas.

Ik ree 60 in ze 4 en hij reageerde opeens met niks meer, wat zou dat kunnen zijn?
 
Nobody said it was easy
mtx-motard 10-4-2008 21:25 Print reply

Posts: 14947
deze uitlaat werkt niet op jou cilinder.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
henk43 10-4-2008 21:38 Print reply

Posts: 916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
deze uitlaat werkt niet op jou cilinder.


ik heb ze vaker zo gezien hoor, er is er ook 1 op het forum die hetzelfde set-up heeft

 
Nobody said it was easy

Dit topic is 1134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved