Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - extreem veel rook bij kouden motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 419 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49041 - extreem veel rook bij kouden motor
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1484 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MarTijn tzr 9-4-2008 21:51 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bird tzr
heb ik 1 maand geleden vervangen omdat hij er al 4000 of zo in zat. en was toen goed zwart toen ik hem er uit haalden


dan moet je een kleinere sproeier er in de, probeer maar is 1 of 2 maten kleiner.
als het goed is kan een bougie nooit kapot gaan dus maakt niet uit hoeveel km hij maakt
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Timon88 9-4-2008 21:53 Print reply

Posts: 1477
Ik heb vandaag een kleinere sproeier in mn TZR gezet. 116 -> 114 Kan nu zonder choke starten en start vele malen beter/sneller, je hoeft maar naar de startknop te kijken. Ook rookt hij niet meer als ie koud is en is die kleine vervelende stotter bij de 6k weg. Die 116 is er door een scooterzaak ingezet maar kan m de volgende keer beter zelf afstellen. Misschien is dit bij jouw ook het geval.
 
Holland-Meeting
bird tzr 9-4-2008 22:02 Print reply

Posts: 65
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timon88
Ik heb vandaag een kleinere sproeier in mn TZR gezet. 116 -> 114 Kan nu zonder choke starten en start vele malen beter/sneller, je hoeft maar naar de startknop te kijken. Ook rookt hij niet meer als ie koud is en is die kleine vervelende stotter bij de 6k weg. Die 116 is er door een scooterzaak ingezet maar kan m de volgende keer beter zelf afstellen. Misschien is dit bij jouw ook het geval.


zo starten mij brommer eerst ook een paar maanden geleden, een tik tegen start knop en hij ging. ik heb nu geen last van een dip of zo bij de 6k.

maar als een brommer goed afstaat gesteld hoef je bij 2takt hem na zoveel kilometer tog niet nog een keer aftestellen?

hoe hij is afgesteld en door wie weet ik niet, ik heb hem 2de hands gekocht van iemand van dit forum.

als ik hem laat afstellen laat ik dat liever doen omdat mijn brommer ervaring aan sleutelen niks is en ik ook geen zin heb om het hierop te oevenen(iets te kostbaar) t gaat niet verder dan boegie schoonmaken, brom schoonhouden en kettingspannen

 
Banaan 9-4-2008 22:02 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timon88
Ik heb vandaag een kleinere sproeier in mn TZR gezet. 116 -> 114 Kan nu zonder choke starten en start vele malen beter/sneller, je hoeft maar naar de startknop te kijken. Ook rookt hij niet meer als ie koud is en is die kleine vervelende stotter bij de 6k weg. Die 116 is er door een scooterzaak ingezet maar kan m de volgende keer beter zelf afstellen. Misschien is dit bij jouw ook het geval.


das toch best vaag dat je m met een kleinere sproeier makkelijker/zonder choke kan starten?! of zie ik dat nou verkeerd?
 
Bart-Derbi 9-4-2008 22:05 Print reply

Posts: 6497
heb ik ook altijd, is gewoon 2takt, moet je maar genoegen mee nemen.
ik heb trouwens wel dat als ik een tijdje halfgas heb gereden, daarna weer volgas geef, rookt ie als een otter
 
Sypie_Honda 9-4-2008 22:06 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
[...]


das toch best vaag dat je m met een kleinere sproeier makkelijker/zonder choke kan starten?! of zie ik dat nou verkeerd?


idd daar klopt volges mij ook iets niet.

een iets te grote sproeier is alijd makkelijk starten omdat hij dan wat te veel krijgt. zelfde effect als sjoke dus.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
bird tzr 9-4-2008 22:08 Print reply

Posts: 65
ik denk dat ik t hier maar even moet bij houden. voor de zomer tog nog een nieuwe uitlaat halen en laat ik er meteen naar kijken. bedankt gozers

mog je nog een oplossing zou ik hem nog best willen horen
 
Timon88 9-4-2008 22:09 Print reply

Posts: 1477
Tja het is toch echt zo. Vond t ook beetje vaag. Warsch is het mengsel nu gewoon beter en dan maakt het niet zo veel meer uit dat de cilinder kouder is denk. Heb m nu 4x gestart met koude motor elke keer beter dan met die iets grotere sproeier
 
Holland-Meeting

Dit topic is 1484 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved