vaak wordt er bij een tube-less velg een binnenband gedaan als de lak van de velg begint af te raken.
de band gaat dus lekken tussen velg en loslatende lak in.
oplossing kan dus zijn een binnenband.
en in principe zou de lucht tijdens het oppompen kunnen ontsnappen langs het ventiel
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Markjo
vaak wordt er bij een tube-less velg een binnenband gedaan als de lak van de velg begint af te raken.
de band gaat dus lekken tussen velg en loslatende lak in.
oplossing kan dus zijn een binnenband.
en in principe zou de lucht tijdens het oppompen kunnen ontsnappen langs het ventiel
maar de vraag is, zou ik het doen of niet, is het gevaarlijk?
heb al heel wat binnenbandjes gemonteerd bij een tubeless velg, en nog nooit 1 zo'n klapband meegemaakt.
en trouwens... ook al klapt je binnenband, waar moet die lucht heen? je buitendband dicht af op je velg alle lucht zou dan in 1 keer langs je ventiel moeten gaan, denk ut niet
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Markjo
heb al heel wat binnenbandjes gemonteerd bij een tubeless velg, en nog nooit 1 zo'n klapband meegemaakt.
en trouwens... ook al klapt je binnenband, waar moet die lucht heen? je buitendband dicht af op je velg alle lucht zou dan in 1 keer langs je ventiel moeten gaan, denk ut niet
volgens site wordt de druk op de buitenband te groot en knalt ie..
tubeless staat erop dat hij er geschikt voor is, maar het is niet slecht om er een binnenband in te doen, want anders zou je met elke andere band tog ook een klapband kunnen krijgen.