Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder koppen honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 922 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49011 - cilinder koppen honda mb
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rik hulkenberg 8-4-2008 18:03 Print topicpost

Posts: 10029
hallo
ik heb hier veschillende cilinder koopen maar ik weet niet of er een hd kop tussen zit







 

henk43 8-4-2008 18:21 Print reply

Posts: 916
de eerste en laatste is wel een 70cc kop, maar voor derest kan je niet echt zien of het hd koppen zijn volgens mij

 
Nobody said it was easy
-simon- 8-4-2008 18:23 Print reply

Posts: 8211
de laatste is 70cc zo te zien.
en volgens mij is 166f hoge druk dat ik hier wellis gelezen had.
en 166s gewone. maar weet het niet zeker.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mtx-motard 8-4-2008 18:25 Print reply

Posts: 14947
166s heeft origineel een diameter van zo'n 39 mm en is bedoelt voor 50 cc. heb je 166f dan is de diamter 45 mm en is bedoelt voor 70 cc.

hogedruk word het pas als je hem afvlakt, dat kan ik zo niet zien vanaf de foto of dat bij 1 gebeurd is, maar dan is het een hele kleine verbrandingskamer.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
-simon- 8-4-2008 18:27 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
166s heeft origineel een diameter van zo'n 39 mm en is bedoelt voor 50 cc. heb je 166f dan is de diamter 45 mm en is bedoelt voor 70 cc.

hogedruk word het pas als je hem afvlakt, dat kan ik zo niet zien vanaf de foto of dat bij 1 gebeurd is, maar dan is het een hele kleine verbrandingskamer.


dan had ik het dus verkeerd geleze ooit.
maar 166f is dus een ori honda 70cc kop?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
rik hulkenberg 8-4-2008 18:46 Print reply

Posts: 10029
heb nu de die 166F op mijn orginele cilinder zitten
en die van de laatste foto heb ik zaterdag nieuw gehaald bij motoimport en daar bij gevraagd voor een hogedruk kop
bij de eerste foto staat hm 1A de tweede foto staat ook hm 1A en de derde foto staat hm 1B

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 8-4-2008 om 18:49 uur.
 
- Han - 8-4-2008 18:57 Print reply

Posts: 9667
zo te zien zijn de eerste en 3de 70cc kopjes, en de 2de een (ori) 50cc kop

 
<10.000 posts
gekke henkie 8-4-2008 19:09 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
166s heeft origineel een diameter van zo'n 39 mm en is bedoelt voor 50 cc. heb je 166f dan is de diamter 45 mm en is bedoelt voor 70 cc.

hogedruk word het pas als je hem afvlakt, dat kan ik zo niet zien vanaf de foto of dat bij 1 gebeurd is, maar dan is het een hele kleine verbrandingskamer.



Bullshit!

Ik heb ze allebei gehad, allebei 39mm, maar de een heeft gewoon een kleinere verbrandingskamer, en ook de radius richting de bougie is anders (dubbele radius min of meer) Degene met de kleinste inhoud is dus de hogedrukkop, dit kun je eventueel nog meten door er een bougie in te draaien, de verbrandingskamer vullen met vloeistof (ik pak meestal spiritus) en dan kun je het volume van je verbrandingskamer bepalen. Hiermee kun je ook je compressieverhouding uitrekenen, en daar kun je weer een beetje van afleiden of de boel niet te warm zal gaan worden.


Oh trouwens, op je eerste 2 foto`s zijn je kopjes al gevlakt, dus een hogere compressie heb je waarschijnlijk zowiezo al.
 
Ga toch krassen!
Sypie_Honda 8-4-2008 19:46 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
166s heeft origineel een diameter van zo'n 39 mm en is bedoelt voor 50 cc. heb je 166f dan is de diamter 45 mm en is bedoelt voor 70 cc.

hogedruk word het pas als je hem afvlakt, dat kan ik zo niet zien vanaf de foto of dat bij 1 gebeurd is, maar dan is het een hele kleine verbrandingskamer.


jonge Tim, dit valt me weer van je af

166-S is de gewone die zie je heel erg vaak.

dan heb je nog 166-F idd, maar die hebben gewoon wat een kleinere verbrandingskamer. dus in princiepe wel hoge druk ja.

beide cilinderkoppen zijn 39mm.

Honda heeft nooit 45mm cilinderkoppen voor 50cc blokken gemaakt.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
markRD 8-4-2008 19:50 Print reply

Posts: 1178
Gewoon de boring meten ja, en de squish/radiale-vorm pakken die jij wil. Al ziet de laatste er wel lekker netjes uit.
 
PRO TUNING 8-4-2008 20:05 Print reply

Posts: 4000
166 = 50 cc
183 = 80 cc
S = slow
F = fast

deze zijn er in 50 en 70 cc
 
mtx freak 8-4-2008 22:31 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
166 = 50 cc
183 = 80 cc
S = slow
F = fast

deze zijn er in 50 en 70 cc


klopt, maar 70cc is nooit zo uitgebracht door honda, zijn zelf uitgedraaide koppen

 
rik hulkenberg 8-4-2008 22:33 Print reply

Posts: 10029
die onderderste heb ik nieuw gekocht bij motoimport heb om een hogedruk kop gevraagd maar dat is het dus niet
 

Dit topic is 3527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved