henk43 |
8-4-2008 18:21 |
Posts: 916 |
de eerste en laatste is wel een 70cc kop, maar voor derest kan je niet echt zien of het hd koppen zijn volgens mij
|
|
Nobody said it was easy |
|
-simon- |
8-4-2008 18:23 |
Posts: 8211 |
de laatste is 70cc zo te zien.
en volgens mij is 166f hoge druk dat ik hier wellis gelezen had.
en 166s gewone. maar weet het niet zeker.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
mtx-motard |
8-4-2008 18:25 |
Posts: 14947 |
166s heeft origineel een diameter van zo'n 39 mm en is bedoelt voor 50 cc. heb je 166f dan is de diamter 45 mm en is bedoelt voor 70 cc.
hogedruk word het pas als je hem afvlakt, dat kan ik zo niet zien vanaf de foto of dat bij 1 gebeurd is, maar dan is het een hele kleine verbrandingskamer.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
-simon- |
8-4-2008 18:27 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
166s heeft origineel een diameter van zo'n 39 mm en is bedoelt voor 50 cc. heb je 166f dan is de diamter 45 mm en is bedoelt voor 70 cc.
hogedruk word het pas als je hem afvlakt, dat kan ik zo niet zien vanaf de foto of dat bij 1 gebeurd is, maar dan is het een hele kleine verbrandingskamer.
dan had ik het dus verkeerd geleze ooit.
maar 166f is dus een ori honda 70cc kop?
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
rik hulkenberg |
8-4-2008 18:46 |
Posts: 10029 |
heb nu de die 166F op mijn orginele cilinder zitten
en die van de laatste foto heb ik zaterdag nieuw gehaald bij motoimport en daar bij gevraagd voor een hogedruk kop
bij de eerste foto staat hm 1A de tweede foto staat ook hm 1A en de derde foto staat hm 1B
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 8-4-2008 om 18:49 uur.
|
|
|
|
- Han - |
8-4-2008 18:57 |
Posts: 9667 |
zo te zien zijn de eerste en 3de 70cc kopjes, en de 2de een (ori) 50cc kop
|
|
<10.000 posts |
|
gekke henkie |
8-4-2008 19:09 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
166s heeft origineel een diameter van zo'n 39 mm en is bedoelt voor 50 cc. heb je 166f dan is de diamter 45 mm en is bedoelt voor 70 cc.
hogedruk word het pas als je hem afvlakt, dat kan ik zo niet zien vanaf de foto of dat bij 1 gebeurd is, maar dan is het een hele kleine verbrandingskamer.
Bullshit!
Ik heb ze allebei gehad, allebei 39mm, maar de een heeft gewoon een kleinere verbrandingskamer, en ook de radius richting de bougie is anders (dubbele radius min of meer) Degene met de kleinste inhoud is dus de hogedrukkop, dit kun je eventueel nog meten door er een bougie in te draaien, de verbrandingskamer vullen met vloeistof (ik pak meestal spiritus) en dan kun je het volume van je verbrandingskamer bepalen. Hiermee kun je ook je compressieverhouding uitrekenen, en daar kun je weer een beetje van afleiden of de boel niet te warm zal gaan worden.
Oh trouwens, op je eerste 2 foto`s zijn je kopjes al gevlakt, dus een hogere compressie heb je waarschijnlijk zowiezo al.
|
|
Ga toch krassen! |
|
Sypie_Honda |
8-4-2008 19:46 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
166s heeft origineel een diameter van zo'n 39 mm en is bedoelt voor 50 cc. heb je 166f dan is de diamter 45 mm en is bedoelt voor 70 cc.
hogedruk word het pas als je hem afvlakt, dat kan ik zo niet zien vanaf de foto of dat bij 1 gebeurd is, maar dan is het een hele kleine verbrandingskamer.
jonge Tim, dit valt me weer van je af
166-S is de gewone die zie je heel erg vaak.
dan heb je nog 166-F idd, maar die hebben gewoon wat een kleinere verbrandingskamer. dus in princiepe wel hoge druk ja.
beide cilinderkoppen zijn 39mm.
Honda heeft nooit 45mm cilinderkoppen voor 50cc blokken gemaakt.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
markRD |
8-4-2008 19:50 |
Posts: 1178 |
Gewoon de boring meten ja, en de squish/radiale-vorm pakken die jij wil. Al ziet de laatste er wel lekker netjes uit.
|
|
|
|
PRO TUNING |
8-4-2008 20:05 |
Posts: 4000 |
166 = 50 cc
183 = 80 cc
S = slow
F = fast
deze zijn er in 50 en 70 cc
|
|
|
|
mtx freak |
8-4-2008 22:31 |
Posts: 2711 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
166 = 50 cc
183 = 80 cc
S = slow
F = fast
deze zijn er in 50 en 70 cc
klopt, maar 70cc is nooit zo uitgebracht door honda, zijn zelf uitgedraaide koppen
|
|
|
|
rik hulkenberg |
8-4-2008 22:33 |
Posts: 10029 |
die onderderste heb ik nieuw gekocht bij motoimport heb om een hogedruk kop gevraagd maar dat is het dus niet
|
|
|
|