Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Loopt Niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 991 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49000 - Loopt Niet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1448 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

occ1s 7-4-2008 23:22 Print topicpost
Posts: 131
Hey rakkers,

Zal t allemaal vanaf t begin af aan uitleggen.

Het begon met een 50cc fs1, liep goed, alleen maar 75.. viel mij beetje tegen. Ook was sproeiertje iets te groot, maar dat terzijde.

Ik een 60cc besteld voor de Yamaha Fs1 en die gemonteerd, alleen de uitlaat nog niet vastgemaakt aan de cilinder, omdat hij er nog niet helemaal op past, en moer zijn de hoeken kapot, dus kan m er nog niet opnieuw opzette, moet ik eerst met de slijptol bij.

Na het monteren kickte ik hem aan, en liep 10 sec. en daarna viel hij uit (heel langzaam zakte hij in toeren, hij liep nog niet mooi stationair.

Na nog een keer kicken wou hij niet meer aan, logisch, want ik had m nog niet opnieuw afgesteld.

Ontsteking keurig op 1.8 voor ontsteking gezet, en maximaal 0,40mm open.

Er zat voorheen een sproeiertje 160 in, deze heb ik veranderd naar 180 (mikuni sproeiers).
Ook wat aan de luchtstelschroef gedraaid, en gasnaald staat mooi in het midden.

Alleen hij wil niet aan, zelfs niet naar 100x kicken, of kilometers (bij wijze van, neem me natuurlijk niet serieus).
Ook al was de afstelling iets scheef, dan nog doet ie het vaak wel bij mij, alleen niet optimaal.

waar kan dit aan liggen? Een vonk heeft ie, grotere sproeier maar op gokken?
 

Tommyofzo 7-4-2008 23:25 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
Hey rakkers,

Zal t allemaal vanaf t begin af aan uitleggen.

Het begon met een 50cc fs1, liep goed, alleen maar 75.. viel mij beetje tegen. Ook was sproeiertje iets te groot, maar dat terzijde.

Ik een 60cc besteld voor de Yamaha Fs1 en die gemonteerd, alleen de uitlaat nog niet vastgemaakt aan de cilinder, omdat hij er nog niet helemaal op past, en moer zijn de hoeken kapot, dus kan m er nog niet opnieuw opzette, moet ik eerst met de slijptol bij.

Na het monteren kickte ik hem aan, en liep 10 sec. en daarna viel hij uit (heel langzaam zakte hij in toeren, hij liep nog niet mooi stationair.

Na nog een keer kicken wou hij niet meer aan, logisch, want ik had m nog niet opnieuw afgesteld.

Ontsteking keurig op 1.8 voor ontsteking gezet, en maximaal 0,40mm open.

Er zat voorheen een sproeiertje 160 in, deze heb ik veranderd naar 180 (mikuni sproeiers).
Ook wat aan de luchtstelschroef gedraaid, en gasnaald staat mooi in het midden.

Alleen hij wil niet aan, zelfs niet naar 100x kicken, of kilometers (bij wijze van, neem me natuurlijk niet serieus).
Ook al was de afstelling iets scheef, dan nog doet ie het vaak wel bij mij, alleen niet optimaal.

waar kan dit aan liggen? Een vonk heeft ie, grotere sproeier maar op gokken?

Je kan beter eerst even je uitlaat er op fixen en dan af stellen, anders heb je hem straks afgesteld en dan zet je je uitlaat er op, en dan mag je nog een keer
 
occ1s 7-4-2008 23:27 Print reply
Posts: 131
goed, das ook zo.
wou even die moer beunen, gewoon 2 sleuven maken in de zijkanten, of heeft iemand een beter idee, krijg er zelfs geen grip op met een tang...
 
Tommyofzo 7-4-2008 23:28 Print reply

Posts: 6934
alleen ik begrijp nog niet helemaal waarom je uitlaat er nou niet op wil

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 7-4-2008 om 23:28 uur.
 
helly 7-4-2008 23:31 Print reply

Posts: 2424
ik zou kleiner gaan dan 160. of in ieder geval proberen.
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
occ1s 7-4-2008 23:31 Print reply
Posts: 131
volgensmij zit de uitlaatpoort iets anders bij een 60cc (hoger of lager) dan bij een 50cc en bij een fs1 zit die moer aan de achterbrug aan de binnenkant (dus aan de band zijde).
Als die eraf is, zet ik m aan de cilinder, en dan pak ik een nieuwe moer die ik er dan opzet... Dan zit ie ! (hoop ik)
 
occ1s 7-4-2008 23:33 Print reply
Posts: 131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
ik zou kleiner gaan dan 160. of in ieder geval proberen.


Sommige fs1 tjes rijden met een sproeier groter dan 200, alleen zijn dit dan Lange sproeiers, en die worden weer met andere waarden aangegeven.
Ik heb het in dit geval over korte, dus die zijn groter qua waarde.

Wanneer ik nog kleiner zou gaan, zou dit resulteren in een vastloper, en dat zou heeel zonde zijn natuurlijk, maar dat hoef ik jou niet te vertellen ! want dat spreekt voor zich
 
helly 7-4-2008 23:44 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
[...]


Sommige fs1 tjes rijden met een sproeier groter dan 200, alleen zijn dit dan Lange sproeiers, en die worden weer met andere waarden aangegeven.
Ik heb het in dit geval over korte, dus die zijn groter qua waarde.

Wanneer ik nog kleiner zou gaan, zou dit resulteren in een vastloper, en dat zou heeel zonde zijn natuurlijk, maar dat hoef ik jou niet te vertellen ! want dat spreekt voor zich


ik zeg alleen dat ik lager zou proberen met afstellen. omdat ik de ervaring heb dat als je naar groter setup gaat dan je een kleinere sproeier nodig hebt. maar je hebt alleen een andere cilinder en uitlaat.

check je bougie, misschien effe je membraan. hoe gaat ie niet aan trouwens, helemaal niet, komt ie in de buurt, verzuipt ie? moet je gas geven.. blablabla
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
occ1s 7-4-2008 23:49 Print reply
Posts: 131
Heb geen membraam, heb t type met de roterende inlaatschijf (die wel goed gemonteerd is).

Zal ff kijken, maar hij slaat niet aan ofzo, gas geven wil ook niet,
Bougie is grijs, wat er op duid dat de sproeier te klein is, maar hoe kan die grijs zijn, terwijl hij nog maar even is aangeweest... naja goed..
 
helly 7-4-2008 23:51 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
Heb geen membraam, heb t type met de roterende inlaatschijf (die wel goed gemonteerd is).

Zal ff kijken, maar hij slaat niet aan ofzo, gas geven wil ook niet,
Bougie is grijs, wat er op duid dat de sproeier te klein is, maar hoe kan die grijs zijn, terwijl hij nog maar even is aangeweest... naja goed..


je moet neit naar je bougie kijken. stop er gewoon een grotere sproeier in, je zegt het zelf. stop er even 185 of 190 is en kijk wat het verscheel is. kan echt geen kwaad
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
ricardo 8-4-2008 3:05 Print reply
Posts: 605
uhhh bougie nat ? ja .. ontsteking , bougie niet nat.. verstopping in brandstof circuit.. als je bougie droog is een beetje benzine in je cilinder gooie en dan probere en als ie loopt zou je hem evt een bus remreiniger kopen en in je luchtfilter spuite , zo hoog mogelijke toeren halen ik denk dat ie hem er dan wel doorheen trekt ( werkt bij mij 9/10 keer wel)

succes
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer

Dit topic is 1448 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved