Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - SS50 Geluid,

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 981 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48997 - SS50 Geluid,
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lex ss50 7-4-2008 22:19 Print topicpost

Posts: 657
yo,

Ik heb deze winter een ss50 tot in detail gerestaureerd, er zat nog geen tenteken op dus dat werd keuren bij de RDW... Nu is ie dus al 2 keer op alle punten goedgekeurd, op het geluid na hij maakt namelijk 102 decibel.

ik heb 2 orginele uitlaten geprobeerd, demper erin of eruit maakt geen verschil, demperwol ook niet. Ook bij Leertouwer en Loefbromfietsen (2 viertakt specialisten in NL) kan je er vrij weinig aan doen.

Iemand alsnog enig idee om dat geluid naar beden te krijgen?

gr. Lex
 
-

Stefan00 7-4-2008 22:21 Print reply
Posts: 130
ik heb wel eens bij een racemotor een m10 ring in de uilaat gelast. Deze motor werd van de baan gehaald wegens te hard geluid..Daarna perfect.

als je nou gewoon ff met hechtjes vastzet, en daarna weer keurig eraf haalt.

Dit bericht is gewijzigd door Stefan00 op 7-4-2008 om 22:21 uur.
 
Owner of a Rieju RR Spike
Suzuki-SLK Rijder 7-4-2008 22:22 Print reply

Posts: 3167
Zorgen dat hij minder toeren maakt?
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
Lex ss50 7-4-2008 22:31 Print reply

Posts: 657
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefan00
ik heb wel eens bij een racemotor een m10 ring in de uilaat gelast. Deze motor werd van de baan gehaald wegens te hard geluid..Daarna perfect.



Hadden wij ook aan gedacht, maar nu is het zo dat het geluid resoneert in het midden van de demper. dat is waar de herrie vandaag komt volgens mij?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
Zorgen dat hij minder toeren maakt?


Een SS50 maakt vergeleken met een 2takt de helft minder toeren, maar toch. Hoe kan ik bijvoorbeeld het toerental omlaag krijgen?
 
-
Niek de Wildt 7-4-2008 22:53 Print reply
Posts: 7168
gooi de std demper van een mtx r1/2 erop, dan issie wel stil, geloof me
 
RM-sm 7-4-2008 23:24 Print reply

Posts: 3908
zijn het de orginele honda pijpen?

want die moeten wel stil zijn.


maar ring in de pijp werkt vaak ook wel.
en anders fluister pijpje van een c proberen ofzo?
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Advis52 7-4-2008 23:49 Print reply

Posts: 480
zelf een pijpje buigen met een kleinere diameter en een goede demper.
 
If life kicks ass, kick back.
erwin fs1 8-4-2008 13:54 Print reply

Posts: 897
heb je ook een standaard filter?
 
vake bej te bange....
Lex ss50 8-4-2008 14:14 Print reply

Posts: 657
Ik heb 2 orginele (HM -SS50) uitlaten geprobeerd, maar hij blijft lekker 102 Db blazen.. op de carburateur na is alles orgineel. Carburateur is een 17mm en van een Honda cb. Misschien werk een fluister pijp of eigenbouw wel ja (: Maar van het RDW moet je je brommer met ori uitlaat keuren, zouden ze hier moeilijk over doen?

Dit bericht is gewijzigd door Lex ss50 op 8-4-2008 om 14:14 uur.
 
-
ThysThys 8-4-2008 15:48 Print reply

Posts: 14
Volgens mij hoef je helemaal niet je orginele uitlaat erop te hebben voor een keuring bij de RDW.

Als je SS50 maar niet te hard loopt of teveel herrie maakt. Want als ie volledig orgineel zou moeten zijn dan mag je er ook geen andere carburateur opzetten.
 
Viertakt 8-4-2008 16:13 Print reply

Posts: 3586
Gewoon even een ringetje voor in je uitlaat fixen, dat hij dan maar 25km/u loopt en bagger afgesteld is maakt voor de keuring niet uit. Zolang hij maar stil genoeg is en niet harder dan 50 loopt is het geen probleem.
 
Viertakt uber alles.
Lex ss50 8-4-2008 22:00 Print reply

Posts: 657
oke, de ring gaat hem worden denk ik. Morgen midddag lat ik er 1 in lassen. Dan meten maar weer (: bedankt allemaal.
 
-
RR89 8-4-2008 22:16 Print reply

Posts: 327
zet er even een kleinere carburateur op, de rdw controleerd deze namelijk wel (eens). Bij mij en een vriend van me iig wel.
misschien word hij ook iets minder lawaaiger erdoor (minder zware klappen omdat er minder mengsel in de cilnder zit)
toerental word ook minder.

met wat voor carb (hoeveel mm?) werd hij origineel in NL gelevert dan?

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 8-4-2008 om 22:21 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
mtx-motard 8-4-2008 22:19 Print reply

Posts: 14947
en je luchtfilter, is die ook mooi dicht? daar lekt ook veel geluid weg.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Lex ss50 9-4-2008 15:49 Print reply

Posts: 657
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RR89
zet er even een kleinere carburateur op, de rdw controleerd deze namelijk wel (eens). Bij mij en een vriend van me iig wel.
misschien word hij ook iets minder lawaaiger erdoor (minder zware klappen omdat er minder mengsel in de cilnder zit)
toerental word ook minder.

met wat voor carb (hoeveel mm?) werd hij origineel in NL gelevert dan?

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 8-4-2008 om 22:21 uur.


Ik dacht dat een K2 met een 12mm carburateur verkocht werd. Ik heb mijn ss tweedehands gekocht, en toen zat deze 17mm er al op. Ik zal voor de zekerheid kijken of ik een kleine carb van iemand kan lenen.
 
-
Lex ss50 9-4-2008 15:51 Print reply

Posts: 657
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
en je luchtfilter, is die ook mooi dicht? daar lekt ook veel geluid weg.


Het luchtfilter is net zo een als die er op zat, ik heb alleen een nieuwe (misschien replica) gekocht. Maar die zit netjes met een slangklemmetje vast (:
 
-

Dit topic is 3600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved