Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - is poedercoaten broos?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48991 - is poedercoaten broos?
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2860 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rubbert 7-4-2008 22:54 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



alles wat stroom geleid (jah je kan je vloeibare water/zout oplossing ook powercoaten )




maar wordt een beetje lastig als je je kappen wilt laten poedercoaten...
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-4-2008 23:06 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



alles wat stroom geleid (jah je kan je vloeibare water/zout oplossing ook powercoaten )



nee ?

met coaten wordt de laag erop "gebakken" dit gebeurd ruim boven de 100 graden , dus water gaat koken.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
oenoehoofd 7-4-2008 23:09 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


nee ?

met coaten wordt de laag erop "gebakken" dit gebeurd ruim boven de 100 graden , dus water gaat koken.



Hij bedoelt het magnetische aantrekkings kracht van de coat doormiddel van elektrische tijd.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Joel_koningslust 7-4-2008 23:10 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



maar wordt een beetje lastig als je je kappen wilt laten poedercoaten...


geleiden je kappen stroom dan? ik dacht het niet

en ze zouden zowiezo smelten door het bakken

water kan ook niet omdat de coating niet op de buitenkant blijft zitten, dan gaat het zich vermengen


Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 7-4-2008 om 23:10 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Tommyofzo 7-4-2008 23:13 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


geleiden je kappen stroom dan? ik dacht het niet

en ze zouden zowiezo smelten door het bakken

water kan ook niet omdat de coating niet op de buitenkant blijft zitten, dan gaat het zich vermengen


Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 7-4-2008 om 23:10 uur.

hij probeert ook niet het tegen deel te bewijzen
 
JroenSM 7-4-2008 23:14 Print reply

Posts: 307
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


nee ?

met coaten wordt de laag erop "gebakken" dit gebeurd ruim boven de 100 graden , dus water gaat koken.

met spuiten word er ook gestookt
 
GEEN GEZEUR BROMMER TERREUR
rubbert 7-4-2008 23:15 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


geleiden je kappen stroom dan? ik dacht het niet

en ze zouden zowiezo smelten door het bakken

water kan ook niet omdat de coating niet op de buitenkant blijft zitten, dan gaat het zich vermengen


Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 7-4-2008 om 23:10 uur.



nee, dat bedoel ik ook juist, omdat hij vraagt of hij de rest ook zou kunnen coaten

@jeroen, gestookt? op 20 graden ja, optimale spuit temperatuur.....

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 7-4-2008 om 23:16 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
JroenSM 7-4-2008 23:17 Print reply

Posts: 307
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



nee, dat bedoel ik ook juist, omdat hij vraagt of hij de rest ook zou kunnen coaten

@jeroen, gestookt? op 20 graden ja, optimale spuit temperatuur.....

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 7-4-2008 om 23:16 uur.

ja 20 graden om te spuiten
daarna word er gestookt om uit te laten harden
 
GEEN GEZEUR BROMMER TERREUR
rubbert 7-4-2008 23:27 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JroenSM
[...]

ja 20 graden om te spuiten
daarna word er gestookt om uit te laten harden



ook lang niet altijd, en noooooit ergens in de buurt van 100 graden
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
JroenSM 7-4-2008 23:29 Print reply

Posts: 307
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



ook lang niet altijd, en noooooit ergens in de buurt van 100 graden

80graden
en dat verschilt inderdaad per spuiterij
bij ons gaat het tot 80 maar nieuwe cabines kunne tot over de 100
 
GEEN GEZEUR BROMMER TERREUR
Joel_koningslust 7-4-2008 23:30 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



ook lang niet altijd, en noooooit ergens in de buurt van 100 graden


een goede spuiterij doet dat wel

er zijn natuurlijk ook beunhazen bij, er was hier een spuiterij ( zijn nu failiet volgens mij ) die gingen gewoon een stuk gassen over het industrieterrein als de lak niet snel genoeg droogde daar liet ik mijn brommer/auto toch niet graag achte

k ben trouwends woensdag weer bij een schadehersteller/spuiterij ivm stage. dan zal ik het die man wel ff vragen

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 7-4-2008 om 23:30 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
JroenSM 7-4-2008 23:31 Print reply

Posts: 307
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


een goede spuiterij doet dat wel

er zijn natuurlijk ook beunhazen bij, er was hier een spuiterij ( zijn nu failiet volgens mij ) die gingen gewoon een stuk gassen over het industrieterrein als de lak niet snel genoeg droogde daar liet ik mijn brommer/auto toch niet graag achte

k ben trouwends woensdag weer bij een schadehersteller/spuiterij ivm stage. dan zal ik het die man wel ff vragen

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 7-4-2008 om 23:30 uur.

ik werk zelf ook in een spuiterij :P
 
GEEN GEZEUR BROMMER TERREUR
rubbert 7-4-2008 23:33 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JroenSM
[...]

80graden
en dat verschilt inderdaad per spuiterij
bij ons gaat het tot 80 maar nieuwe cabines kunne tot over de 100



maar met plastic delen zullen ze dat niet zo snel doen over de 100 graden

mja, ontopic: denk dat je vraag wel goed beantwoord is

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 7-4-2008 om 23:34 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Joel_koningslust 7-4-2008 23:35 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JroenSM
[...]

ik werk zelf ook in een spuiterij :P


oh

ik ga er stagelopen de komende 5 weken, daarna mischien nog eens 5
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
rubbert 7-4-2008 23:39 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


oh

ik ga er stagelopen de komende 5 weken, daarna mischien nog eens 5



mag je wel even op mijn kapjes gaan oefenen
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

Dit topic is 2860 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved