rubbert |
7-4-2008 22:54 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
alles wat stroom geleid (jah je kan je vloeibare water/zout oplossing ook powercoaten )
maar wordt een beetje lastig als je je kappen wilt laten poedercoaten...
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-4-2008 23:06 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
alles wat stroom geleid (jah je kan je vloeibare water/zout oplossing ook powercoaten )
nee ?
met coaten wordt de laag erop "gebakken" dit gebeurd ruim boven de 100 graden , dus water gaat koken.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
oenoehoofd |
7-4-2008 23:09 |
Posts: 17851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
nee ?
met coaten wordt de laag erop "gebakken" dit gebeurd ruim boven de 100 graden , dus water gaat koken.
Hij bedoelt het magnetische aantrekkings kracht van de coat doormiddel van elektrische tijd.
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
Joel_koningslust |
7-4-2008 23:10 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
maar wordt een beetje lastig als je je kappen wilt laten poedercoaten...
geleiden je kappen stroom dan? ik dacht het niet
en ze zouden zowiezo smelten door het bakken
water kan ook niet omdat de coating niet op de buitenkant blijft zitten, dan gaat het zich vermengen
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 7-4-2008 om 23:10 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Tommyofzo |
7-4-2008 23:13 |
|
JroenSM |
7-4-2008 23:14 |
Posts: 307 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
nee ?
met coaten wordt de laag erop "gebakken" dit gebeurd ruim boven de 100 graden , dus water gaat koken.
met spuiten word er ook gestookt
|
|
GEEN GEZEUR BROMMER TERREUR |
|
rubbert |
7-4-2008 23:15 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
geleiden je kappen stroom dan? ik dacht het niet
en ze zouden zowiezo smelten door het bakken
water kan ook niet omdat de coating niet op de buitenkant blijft zitten, dan gaat het zich vermengen
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 7-4-2008 om 23:10 uur.
nee, dat bedoel ik ook juist, omdat hij vraagt of hij de rest ook zou kunnen coaten
@jeroen, gestookt? op 20 graden ja, optimale spuit temperatuur.....
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 7-4-2008 om 23:16 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
JroenSM |
7-4-2008 23:17 |
Posts: 307 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
nee, dat bedoel ik ook juist, omdat hij vraagt of hij de rest ook zou kunnen coaten
@jeroen, gestookt? op 20 graden ja, optimale spuit temperatuur.....
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 7-4-2008 om 23:16 uur.
ja 20 graden om te spuiten
daarna word er gestookt om uit te laten harden
|
|
GEEN GEZEUR BROMMER TERREUR |
|
rubbert |
7-4-2008 23:27 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JroenSM
[...]
ja 20 graden om te spuiten
daarna word er gestookt om uit te laten harden
ook lang niet altijd, en noooooit ergens in de buurt van 100 graden
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
JroenSM |
7-4-2008 23:29 |
Posts: 307 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
ook lang niet altijd, en noooooit ergens in de buurt van 100 graden
80graden
en dat verschilt inderdaad per spuiterij
bij ons gaat het tot 80 maar nieuwe cabines kunne tot over de 100
|
|
GEEN GEZEUR BROMMER TERREUR |
|
Joel_koningslust |
7-4-2008 23:30 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
ook lang niet altijd, en noooooit ergens in de buurt van 100 graden
een goede spuiterij doet dat wel
er zijn natuurlijk ook beunhazen bij, er was hier een spuiterij ( zijn nu failiet volgens mij ) die gingen gewoon een stuk gassen over het industrieterrein als de lak niet snel genoeg droogde daar liet ik mijn brommer/auto toch niet graag achte
k ben trouwends woensdag weer bij een schadehersteller/spuiterij ivm stage. dan zal ik het die man wel ff vragen
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 7-4-2008 om 23:30 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
JroenSM |
7-4-2008 23:31 |
Posts: 307 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
een goede spuiterij doet dat wel
er zijn natuurlijk ook beunhazen bij, er was hier een spuiterij ( zijn nu failiet volgens mij ) die gingen gewoon een stuk gassen over het industrieterrein als de lak niet snel genoeg droogde daar liet ik mijn brommer/auto toch niet graag achte
k ben trouwends woensdag weer bij een schadehersteller/spuiterij ivm stage. dan zal ik het die man wel ff vragen
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 7-4-2008 om 23:30 uur.
ik werk zelf ook in een spuiterij :P
|
|
GEEN GEZEUR BROMMER TERREUR |
|
rubbert |
7-4-2008 23:33 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JroenSM
[...]
80graden
en dat verschilt inderdaad per spuiterij
bij ons gaat het tot 80 maar nieuwe cabines kunne tot over de 100
maar met plastic delen zullen ze dat niet zo snel doen over de 100 graden
mja, ontopic: denk dat je vraag wel goed beantwoord is
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 7-4-2008 om 23:34 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Joel_koningslust |
7-4-2008 23:35 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JroenSM
[...]
ik werk zelf ook in een spuiterij :P
oh
ik ga er stagelopen de komende 5 weken, daarna mischien nog eens 5
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
rubbert |
7-4-2008 23:39 |
|