Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ontsteking tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 857 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48974 - ontsteking tsx
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3650 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-Rider 10-4-2008 19:11 Print reply

Posts: 546
Ik heb de ontsteking zo gezet als jullie zijden. Dus grondplaat op zn vroegst en vliegwiel met de erop. Maar nu zakt hij nog terug totdat hij uitvalt als je onder de 3000 toeren komt. Dus stationair lopen doet hij ook niet.(of je moet hem boven de 3000 toeren stationair laten lopen). Verder rijd hij goed en heeft geen valse lucht. Met deobus getest. Wat kan er verder nog mis zijn waarom hij uitvalt onder de 3000 toeren?

Please help
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 10-4-2008 19:18 Print reply

Posts: 17929
gare compressie of verkeerde afstelling
 
TSX-Rider 10-4-2008 19:26 Print reply

Posts: 546
afstelling is gewoon goed, want voor ik mijn blokje uit elkaar haalde deed hij het nog perfect. En nu ook is de bougie mooi 'koffie met melk' bruin. Wel heb ik een beetje het gevoel dat hij inderdaad wat weinig comperssie heeft. Het kicken gaat ook naar mijn mening een beetje te licht.
1- Hoe kun je controlereno of je genoeg comperssie hebt? (50cc)

2- Hoe kun je er voor zorgen dat je meer compressie krijgt?
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
thunderbird - Forum en Sales Moderator 10-4-2008 19:35 Print reply

Posts: 7728
tja controleren of je genoeg compressie hebt.. laat eens een metingkje doen dan, moet 6,72:1 uitkomen bij std. tsx.

 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Uncle BLAM 13-4-2008 3:00 Print reply

Posts: 1025
bij een TSX kun je wel degelijk de onsteking beïnvloeden door het vliegwiel er anders op te zetten

de cdi meet wanneer de spanning op het hoogst is en dan komt de vonk, de hoogte van de spanning wordt bepaald door het moment dat de magneet er langs gaat, als het vliegwiel wordt verplaatst ligt het moment van de hoogste spanning dus ook op een ander moment, aangezien de magneet vroeger of later langs de spoel gaat

een spie is er alleen voor om het vliegwiel op de juiste manier te plaatsen en NIET om het vliegwiel tegen te houden

als je het vliegwiel niet goed vast draait wordt je spie gewoon door de helft geslagen en verdraait het vliegwiel, de konische as en de konische vliegwiel bus passen precies op elkaar en door ze tegen elkaar te draaien blijft het vliegwiel door de wrijving op z'n plek
( vandaar dat 'ie ook alleen met een trekker eraf wil )

 
een BF teller is sneller
Niek de Wildt 13-4-2008 4:12 Print reply
Posts: 7168
ken het probleem, ik had ook ontsteking uitgesloten (nieuwe condensator/contactpunten, en daarna nog een hele nieuwe ontsteking die mooi vonkte)

ook hele dikke compressie en geen valse lucht

bleekt het te zijn door mijn cilinder (was een stuk nicasil afgebrokkeld bij uitlaatpoort)
dus ik zou zeggen probeer eens een andere als je daar mogelijkheid tot hebt.

Ik had werkelijk alle mogelijkheden op meerdere manieren uit gesloten ook zoon beetje alle sproeiers geprobeerd en benzine traject was reiner dan een waterkraan



edit: hoe ziet je membraam eruit? hou er eens een lampje achter en kijk of je er licht doorheen ziet komen

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 13-4-2008 om 19:02 uur.
 

Dit topic is 3650 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved