Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ontsteking tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1079 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48974 - ontsteking tsx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3624 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-Rider 7-4-2008 15:51 Print topicpost

Posts: 546
Ik heb de afgelopen tijd mijn tsxblok gereviseerd. Nu moesten we heb een stuk of 10 keer met hard aanlopen proberen aan te krijgen, op een gegeven moment lukte dat. De ontsteking stond nog niet goed, dus die eerst goed gezet. toen liep hij wel aardig. Maar na een halve dag rijden had ik het gevoel dat de ontsteking verzakt was. Ik moest heel hard aanlopen voor hij aan ging, en als ik onder de 4000 toeren kwam viel hij uit.(als ik stil stond natuurlijk, want als ik reed schakelde ik terug) dus nu hebben we minimaal 8 keer die ontsteking verzet, en hij doet het of helemaal niet, of hij doet het net als wat ik net vertelde. Moeten we nou nog 100 keer de ontsteking proberen te verzetten of weten jullie iets anders waar het aan kan liggen?

Alvast Super bedankt!

MvG Tsx-Rider
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last

Uncle BLAM 7-4-2008 16:34 Print reply

Posts: 1025
ontstekings plaat moet je gewoon tegen de klok in draaien tot 'ie niet verder kan, dat is op z'n vroegst en daar loopt 'ie goed op zowel met de standaard cilinder als met een 70cc

ik vermoed dat het probleem ergens anders aan ligt

( luchtschroef op de carburateur helemaal in draaien en dan anderhalve slag terug, gasnaald in de middelste stand )

alles ff controleren,
- is er valse lucht doordat de carburateur flens krom is ?
- is de bougie nog goed ?
- is de bougiedop nog goed, die kan stuk zijn waardoor 'ie alleen op hoge toeren de vonk doorgeeft
- maken alle stekkertjes goed kontakt ? en heeft de bobine een goede massa ?

succes
 
een BF teller is sneller
gekke henkie 7-4-2008 17:18 Print reply

Posts: 878
ok, eerst alles controleren wat uncle blam zegt, dus valse lucht enzo, en ontsteking op zn vroegst zetten, is het dan nog niet goed, is waarschijnlijk je bobine naar de klote, of je CDI unit, maar die zitten aan elkaar bij een tsx...
 
Ga toch krassen!
TSX-Rider 8-4-2008 14:48 Print reply

Posts: 546
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
ontstekings plaat moet je gewoon tegen de klok in draaien tot 'ie niet verder kan, dat is op z'n vroegst en daar loopt 'ie goed op zowel met de standaard cilinder als met een 70cc

ik vermoed dat het probleem ergens anders aan ligt

( luchtschroef op de carburateur helemaal in draaien en dan anderhalve slag terug, gasnaald in de middelste stand )

alles ff controleren,
- is er valse lucht doordat de carburateur flens krom is ?
- is de bougie nog goed ?
- is de bougiedop nog goed, die kan stuk zijn waardoor 'ie alleen op hoge toeren de vonk doorgeeft
- maken alle stekkertjes goed kontakt ? en heeft de bobine een goede massa ?

succes



De carbflens is idd krom maar daar zit goede pakking tussen, en met deze carb deed hij het eerst ook dus dat is het niet.
Bougie is net nieuw, hittegraad 8.
Dop is ook nog goed want hiervoor deed die hte ook gewoon
Precies hetzelfde voor de bobine.

Maar jij zegt dus de grondplaat tegen de klok in draaien, dan staat hij op sn vroegst en dan moet hij het doen. Maar dit klopt tog niet? want je moet hem tog met de klok mee draaien om hem op zn vroegst te zetten? Dit heb ik nu namelijk gedaan. En het vliegwiel?, moet je die op de originele stand laten staan met de spie er tussen? of niet, want die heb ik ook verzet.

 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
Banaan 8-4-2008 14:50 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
[...]



De carbflens is idd krom maar daar zit goede pakking tussen, en met deze carb deed hij het eerst ook dus dat is het niet.
Bougie is net nieuw, hittegraad 8.
Dop is ook nog goed want hiervoor deed die hte ook gewoon
Precies hetzelfde voor de bobine.

Maar jij zegt dus de grondplaat tegen de klok in draaien, dan staat hij op sn vroegst en dan moet hij het doen. Maar dit klopt tog niet? want je moet hem tog met de klok mee draaien om hem op zn vroegst te zetten? Dit heb ik nu namelijk gedaan. En het vliegwiel?, moet je die op de originele stand laten staan met de spie er tussen? of niet, want die heb ik ook verzet.




de grondplaat moet je helemaal rechtsom draaien, met de klok mee dus.

kzou je carbflens toch ff vlakken, weet je zeker dat je geen valse lucht hebt.

maar hoe verzet jij je vliegwiel.. heb ik nog nooit van gehoord
 
TSX-Rider 8-4-2008 15:01 Print reply

Posts: 546
gewoon door het vliegwiel iets te verzetten (de spie is er dan dus uit), je ontsteking iets vroeger of iets later te zetten. Dus vliegwiel er af, en op een iets andere manier er weer op, en dan vast tikken en met de slagmoer vast draaien. Hoor je dan eigelijk alleen je grondplaat te verzetten om de ontsteking te verzetten?
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
Banaan 8-4-2008 15:09 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
gewoon door het vliegwiel iets te verzetten (de spie is er dan dus uit), je ontsteking iets vroeger of iets later te zetten. Dus vliegwiel er af, en op een iets andere manier er weer op, en dan vast tikken en met de slagmoer vast draaien. Hoor je dan eigelijk alleen je grondplaat te verzetten om de ontsteking te verzetten?


beunhaas..

vliegwiel moet je altijd met de spie vastzetten.

om de ontsteking te vervroegen moet je alleen je grondplaat rechtsom draaien. je vliegwiel heeft daar echt geen effect op hoor..
 
TSX-Rider 8-4-2008 20:26 Print reply

Posts: 546
dus je moet echt alleen de grondplaat op zn vroegst zetten en het vliegwiel op ori stand laten staan, en dan is de ontsteking vroeg genoeg?
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
Banaan 8-4-2008 20:32 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
dus je moet echt alleen de grondplaat op zn vroegst zetten en het vliegwiel op ori stand laten staan, en dan is de ontsteking vroeg genoeg?


ja, je moet gewoon spietje in t gleufje op je krukas doen, en dan de spiebaan van je vliegwiel daarover heen schuiven. als je beetje nadenkt begrijp je ook wel dat t 'vervroegen' van je vliegwiel geen nut heeft hij zit alleen wat anders op de krukas, meer niet.
 
TSX-Rider 8-4-2008 20:39 Print reply

Posts: 546
met je vliegwiel kan je tog ook gewoon je ontsteking vervroegen of verlaten?, miss wel niet helemaal de goeie manier maar het maak wel uit tog? ander zou dr ook geen spie in zitten om hem op de goeie plaats te houden (het vliegwiel)
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
Banaan 8-4-2008 20:49 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
met je vliegwiel kan je tog ook gewoon je ontsteking vervroegen of verlaten?, miss wel niet helemaal de goeie manier maar het maak wel uit tog? ander zou dr ook geen spie in zitten om hem op de goeie plaats te houden (het vliegwiel)


spie is dattie meedraait met t vliegwiel

vervroegen met je vliegwiel gaat ECHT niet.
 
Derbi-Olaf 8-4-2008 20:53 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
[...]


spie is dattie meedraait met t vliegwiel

vervroegen met je vliegwiel gaat ECHT niet.

idd!
Veel te onnauwkeurig
ALS! het al zou blijven zitten...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
TSX-Rider 8-4-2008 20:55 Print reply

Posts: 546
dus jullie zeggen, gewoon alleen grondplaat op zn vroegst en vliegwiel op originele stand met spie dr in. en dan Moet hij het gewoon doen. En als hij het dan nog steeds niet doet ligt het zoiezo niet aan de afstelling van je ontsteking?
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
Banaan 8-4-2008 20:55 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

idd!
Veel te onnauwkeurig
ALS! het al zou blijven zitten...


daarom, daardoor looptie ook zo slecht naar mijn idee

edit @tsx-rider: jep

Dit bericht is gewijzigd door puch70cc15mm op 8-4-2008 om 20:57 uur.
 
TSX-Rider 8-4-2008 20:57 Print reply

Posts: 546
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
dus jullie zeggen, gewoon alleen grondplaat op zn vroegst en vliegwiel op originele stand met spie dr in. en dan Moet hij het gewoon doen. En als hij het dan nog steeds niet doet ligt het zoiezo niet aan de afstelling van je ontsteking?



Dus jullie (jij) zegt dit hierboven?
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
TSX-Rider 8-4-2008 21:04 Print reply

Posts: 546
oke, maar waar zou er dan het probleem kunnen zijn? als hij het nog steeds niet zou doen als ik het vliegwiel normaal doen en grondplaat op zn vroegst?
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last

Dit topic is 3624 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved