Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #48974 - ontsteking tsx
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 3624 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
TSX-Rider |
7-4-2008 15:51 |
Posts: 546 |
Ik heb de afgelopen tijd mijn tsxblok gereviseerd. Nu moesten we heb een stuk of 10 keer met hard aanlopen proberen aan te krijgen, op een gegeven moment lukte dat. De ontsteking stond nog niet goed, dus die eerst goed gezet. toen liep hij wel aardig. Maar na een halve dag rijden had ik het gevoel dat de ontsteking verzakt was. Ik moest heel hard aanlopen voor hij aan ging, en als ik onder de 4000 toeren kwam viel hij uit.(als ik stil stond natuurlijk, want als ik reed schakelde ik terug) dus nu hebben we minimaal 8 keer die ontsteking verzet, en hij doet het of helemaal niet, of hij doet het net als wat ik net vertelde. Moeten we nou nog 100 keer de ontsteking proberen te verzetten of weten jullie iets anders waar het aan kan liggen?
Alvast Super bedankt!
MvG Tsx-Rider
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
Uncle BLAM |
7-4-2008 16:34 |
Posts: 1025 |
ontstekings plaat moet je gewoon tegen de klok in draaien tot 'ie niet verder kan, dat is op z'n vroegst en daar loopt 'ie goed op zowel met de standaard cilinder als met een 70cc
ik vermoed dat het probleem ergens anders aan ligt
( luchtschroef op de carburateur helemaal in draaien en dan anderhalve slag terug, gasnaald in de middelste stand )
alles ff controleren,
- is er valse lucht doordat de carburateur flens krom is ?
- is de bougie nog goed ?
- is de bougiedop nog goed, die kan stuk zijn waardoor 'ie alleen op hoge toeren de vonk doorgeeft
- maken alle stekkertjes goed kontakt ? en heeft de bobine een goede massa ?
succes
|
|
een BF teller is sneller |
|
gekke henkie |
7-4-2008 17:18 |
Posts: 878 |
ok, eerst alles controleren wat uncle blam zegt, dus valse lucht enzo, en ontsteking op zn vroegst zetten, is het dan nog niet goed, is waarschijnlijk je bobine naar de klote, of je CDI unit, maar die zitten aan elkaar bij een tsx...
|
|
Ga toch krassen! |
|
TSX-Rider |
8-4-2008 14:48 |
Posts: 546 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
ontstekings plaat moet je gewoon tegen de klok in draaien tot 'ie niet verder kan, dat is op z'n vroegst en daar loopt 'ie goed op zowel met de standaard cilinder als met een 70cc
ik vermoed dat het probleem ergens anders aan ligt
( luchtschroef op de carburateur helemaal in draaien en dan anderhalve slag terug, gasnaald in de middelste stand )
alles ff controleren,
- is er valse lucht doordat de carburateur flens krom is ?
- is de bougie nog goed ?
- is de bougiedop nog goed, die kan stuk zijn waardoor 'ie alleen op hoge toeren de vonk doorgeeft
- maken alle stekkertjes goed kontakt ? en heeft de bobine een goede massa ?
succes
De carbflens is idd krom maar daar zit goede pakking tussen, en met deze carb deed hij het eerst ook dus dat is het niet.
Bougie is net nieuw, hittegraad 8.
Dop is ook nog goed want hiervoor deed die hte ook gewoon
Precies hetzelfde voor de bobine.
Maar jij zegt dus de grondplaat tegen de klok in draaien, dan staat hij op sn vroegst en dan moet hij het doen. Maar dit klopt tog niet? want je moet hem tog met de klok mee draaien om hem op zn vroegst te zetten? Dit heb ik nu namelijk gedaan. En het vliegwiel?, moet je die op de originele stand laten staan met de spie er tussen? of niet, want die heb ik ook verzet.
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
Banaan |
8-4-2008 14:50 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
[...]
De carbflens is idd krom maar daar zit goede pakking tussen, en met deze carb deed hij het eerst ook dus dat is het niet.
Bougie is net nieuw, hittegraad 8.
Dop is ook nog goed want hiervoor deed die hte ook gewoon
Precies hetzelfde voor de bobine.
Maar jij zegt dus de grondplaat tegen de klok in draaien, dan staat hij op sn vroegst en dan moet hij het doen. Maar dit klopt tog niet? want je moet hem tog met de klok mee draaien om hem op zn vroegst te zetten? Dit heb ik nu namelijk gedaan. En het vliegwiel?, moet je die op de originele stand laten staan met de spie er tussen? of niet, want die heb ik ook verzet.
de grondplaat moet je helemaal rechtsom draaien, met de klok mee dus.
kzou je carbflens toch ff vlakken, weet je zeker dat je geen valse lucht hebt.
maar hoe verzet jij je vliegwiel.. heb ik nog nooit van gehoord
|
|
|
|
TSX-Rider |
8-4-2008 15:01 |
Posts: 546 |
gewoon door het vliegwiel iets te verzetten (de spie is er dan dus uit), je ontsteking iets vroeger of iets later te zetten. Dus vliegwiel er af, en op een iets andere manier er weer op, en dan vast tikken en met de slagmoer vast draaien. Hoor je dan eigelijk alleen je grondplaat te verzetten om de ontsteking te verzetten?
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
Banaan |
8-4-2008 15:09 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
gewoon door het vliegwiel iets te verzetten (de spie is er dan dus uit), je ontsteking iets vroeger of iets later te zetten. Dus vliegwiel er af, en op een iets andere manier er weer op, en dan vast tikken en met de slagmoer vast draaien. Hoor je dan eigelijk alleen je grondplaat te verzetten om de ontsteking te verzetten?
beunhaas..
vliegwiel moet je altijd met de spie vastzetten.
om de ontsteking te vervroegen moet je alleen je grondplaat rechtsom draaien. je vliegwiel heeft daar echt geen effect op hoor..
|
|
|
|
TSX-Rider |
8-4-2008 20:26 |
Posts: 546 |
dus je moet echt alleen de grondplaat op zn vroegst zetten en het vliegwiel op ori stand laten staan, en dan is de ontsteking vroeg genoeg?
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
Banaan |
8-4-2008 20:32 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
dus je moet echt alleen de grondplaat op zn vroegst zetten en het vliegwiel op ori stand laten staan, en dan is de ontsteking vroeg genoeg?
ja, je moet gewoon spietje in t gleufje op je krukas doen, en dan de spiebaan van je vliegwiel daarover heen schuiven. als je beetje nadenkt begrijp je ook wel dat t 'vervroegen' van je vliegwiel geen nut heeft hij zit alleen wat anders op de krukas, meer niet.
|
|
|
|
TSX-Rider |
8-4-2008 20:39 |
Posts: 546 |
met je vliegwiel kan je tog ook gewoon je ontsteking vervroegen of verlaten?, miss wel niet helemaal de goeie manier maar het maak wel uit tog? ander zou dr ook geen spie in zitten om hem op de goeie plaats te houden (het vliegwiel)
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
Banaan |
8-4-2008 20:49 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
met je vliegwiel kan je tog ook gewoon je ontsteking vervroegen of verlaten?, miss wel niet helemaal de goeie manier maar het maak wel uit tog? ander zou dr ook geen spie in zitten om hem op de goeie plaats te houden (het vliegwiel)
spie is dattie meedraait met t vliegwiel
vervroegen met je vliegwiel gaat ECHT niet.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
8-4-2008 20:53 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
[...]
spie is dattie meedraait met t vliegwiel
vervroegen met je vliegwiel gaat ECHT niet.
idd!
Veel te onnauwkeurig
ALS! het al zou blijven zitten...
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
TSX-Rider |
8-4-2008 20:55 |
Posts: 546 |
dus jullie zeggen, gewoon alleen grondplaat op zn vroegst en vliegwiel op originele stand met spie dr in. en dan Moet hij het gewoon doen. En als hij het dan nog steeds niet doet ligt het zoiezo niet aan de afstelling van je ontsteking?
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
Banaan |
8-4-2008 20:55 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]
idd!
Veel te onnauwkeurig
ALS! het al zou blijven zitten...
daarom, daardoor looptie ook zo slecht naar mijn idee
edit @tsx-rider: jep
Dit bericht is gewijzigd door puch70cc15mm op 8-4-2008 om 20:57 uur.
|
|
|
|
TSX-Rider |
8-4-2008 20:57 |
Posts: 546 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
dus jullie zeggen, gewoon alleen grondplaat op zn vroegst en vliegwiel op originele stand met spie dr in. en dan Moet hij het gewoon doen. En als hij het dan nog steeds niet doet ligt het zoiezo niet aan de afstelling van je ontsteking?
Dus jullie (jij) zegt dit hierboven?
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
TSX-Rider |
8-4-2008 21:04 |
Posts: 546 |
oke, maar waar zou er dan het probleem kunnen zijn? als hij het nog steeds niet zou doen als ik het vliegwiel normaal doen en grondplaat op zn vroegst?
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
Dit topic is 3624 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|