Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carter inlaat id

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1107 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4894 - carter inlaat id
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 758 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blorn 30-7-2002?01:27 Print topicpost

Posts: 13825
ok, idtje idtje

ik wil carter inlaat maken op een mb/mt om dat misschien later toe te passen op een nsr blok met rs, rx, gsm, derbi(??) cilinder.. ik heb het al eens eerder gezien dus het moet mogelijk zijn... waar ik dus aan dacht, ik teken op het carter uit waar het gat voor het membraam moet komen, split het blok vijl het uit, boor gat in het carter en tap er draad in (of laat er boutjes op vast lassen) en dan met van die opvulstukkies (die je nodig hebt bij mt malossi als je 4kleps membraam hebt...) oid de ruimte voor het membraam creeren, en dan dus het spruitstuk erop schroeven...
mijn vraagjes.. is dit wel mogelijk?? is er wel ruimte voor?? moet je het op een bepaalde plek doen voor beste spoeling? moet de cabby op de hoek zitten als ie normaal zit of maakt dat niet zo heel veel uit?? graag reacties want lijkt me een leuk plannetje

en dan een mhr cilinder oid pas maken (die dus al voor carter inlaat is..) en zonodig een drijfstang met de juiste lengte in de kruk laten persen als het niet helemaal gaat werken.. (met de slag dus..)

hier het idtje hoe het in mn hoofd zit.. het ziet er niet uit maar moet een blok voor stellen met cil erop verdere uitleg op plaatje..

http://www.theforumi...carter_inlaat_id.jpg
 

Steve_ZHC 30-7-2002?01:32 Print reply

Posts: 2716
ik vrees dat dat moeilijk wordt; als je een inlaat boven op je blok hebt, dan komt het mengsel niet in je carter, maar in je blok, bij de motorolie, je zou dan een buis ofsow moet maken van dit gat naar het carter toe, maar dit is zoveel moeite om te doen!!!

En dan nog, de tapeinden waar je cilinder normaal op zit, staan in een andere positie dan bij de cilinders die jij opnoemde.
Je zou dan nieuwe gaten moeten boren de tapeinden HIERIN draaien en de cilinder erop leggen.

Ook moet je een uitlaat omlassen omdat de uitlaatpoort op een andere plek zit en de standaard snelle uitlaatjes voor NSR/MB/etc. er dus niet meer onder passen.

Nadat je dit allemaal hebt gedaan, wordt je waarschijnlijk zo omver geknald door een leipo op een 125cc'tje, niet erg leuk dus.
En mocht je gepakt worden, met dat blok onder je brommer dus, dan heb je enkele dagen voor nop boven je werkbank/tekentafel doorgebracht want die gooien de hele zooi z? in de shredder.

Jezus, wat een deprimerend verhaal heb ik hier toch weer opgehangen, lekker joh
 
Blorn 30-7-2002?09:14 Print reply

Posts: 13825
jah, maar toch vind ik het een leuk id
 
verwijderd 30-7-2002?09:38 Print reply
Posts: 4082
ja, daar ben ik dus ook heel lang mee bezig geweest, geen enkele snelle scooter cil valt passend te maken, Behalve de mina airsal, die heeft een invallende kop, dus als je die kop uit draait kun je slag 41,4 maken, en carter inlaat op mt blok valt wel te doen, maar op nsr echt niet :a :a :a :a :a erg leuk project, maar ik ben er een beetje mee gestopt zegmaar
ik kan trouwens ALU lassen op het werk van me pa, is 1 van de nieuwste alu las apparaten

ohja, al die uurtjes zijn niet voornix hoor, je blaast een 125 euro er wel uit denk ik. je moet alleen wel een goed uitlaat hebben.

benodigde gereedschap:
alu lasser of goed vloeibaar alu
schroefdraad tapperij
dremel
freesbank (of je moet goed kunnen veilen )
draaibank

ohja dat opvul stuk zou ik niet gebruiken in je tekening, dan heb je te weinig ruimte voor schroefdraad denk ik, dat opvul stuk kun je het best aan je blok lassen of proberen met vloeibaar alu.

maar het is niet zo makkelijk dus.

[This message is edited by symen kalsbeek on 30-7-2002 09:46]
 
Blorn 30-7-2002?10:11 Print reply

Posts: 13825
hmm.. jammer..
maarjah, als jij het zelfs al niet kan/niet lukt.. dan lukt het mij al helemaal nooit
 
verwijderd 30-7-2002?10:35 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

hmm.. jammer..
maarjah, als jij het zelfs al niet kan/niet lukt.. dan lukt het mij al helemaal nooit


oh, lukt wel, maar ik ben ermee gestopt. denk dat het jou ook wel lukt, maar tis niet makkelijk.

het lukt dus niet op nsr blok :a dat was mijn bedoeling eigenlijk.

[This message is edited by symen kalsbeek on 30-7-2002 10:37]
 
-Michiel RS- 30-7-2002?11:11 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

ohja dat opvul stuk zou ik niet gebruiken in je tekening, dan heb je te weinig ruimte voor schroefdraad denk ik, dat opvul stuk kun je het best aan je blok lassen of proberen met vloeibaar alu.



Een oude vastgelubberde imi pakken en daar de hele inlaat waar je het membraan inlegt vanaf zagen/dremelen/slijpen en die gewoon op je blok lassen met alu lasapparraat.
 
Steve_ZHC 1-8-2002?02:33 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: -Michiel-?
Een oude vastgelubberde imi pakken en daar de hele inlaat waar je het membraan inlegt vanaf zagen/dremelen/slijpen en die gewoon op je blok lassen met alu lasapparraat.


En vanaf daar dan, want je zal toch altijd nog een soort buis door je blok naar je carter moeten laten lopen...
 
verwijderd 1-8-2002?10:20 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: -Michiel-?

Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

ohja dat opvul stuk zou ik niet gebruiken in je tekening, dan heb je te weinig ruimte voor schroefdraad denk ik, dat opvul stuk kun je het best aan je blok lassen of proberen met vloeibaar alu.



Een oude vastgelubberde imi pakken en daar de hele inlaat waar je het membraan inlegt vanaf zagen/dremelen/slijpen en die gewoon op je blok lassen met alu lasapparraat.


yup, dat hadden wij ook al bedacht, maar dan van een euro125, dat inlaat is wat groter zegmaar, maar hoe ouder het alu, hoe kutter het last
 
Blorn 1-8-2002?11:11 Print reply

Posts: 13825
wrom zou je een buis moeten hebben???
gewoon inlaat direct bij je kruk laten komen denk...
 
Joost 1-8-2002?18:57 Print reply
Posts: 1108
pff, lijkt me heel erg lastig op een mt/b/x blok... Wat je wel zouw kunnen doen is een roterende inlaat maken aan de vliegwiel kant van je blok. Je moet dan alleen even de ontsteking verplaatsten naar andere kant.

Moet je maar es op die kreidler site van maarten kijken (als ie nog bestaat). Daar staat een hele beschrijfing van een omgebouwd kreidler blok met roterende inlaat. De link naar die site staat wel ergens op de dvs-honda site.
 
It is going to be a Endless summer...
verwijderd 1-8-2002?19:03 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Joost ??

pff, lijkt me heel erg lastig op een mt/b/x blok... Wat je wel zouw kunnen doen is een roterende inlaat maken aan de vliegwiel kant van je blok. Je moet dan alleen even de ontsteking verplaatsten naar andere kant.



das nog veel moeilijker, ontsteking aan de andere kant, maar de ontsteking kan wel op de zelfde kant blijven, maar je moet de stroom uit een accu halen en een soort sensor op de kruk maken, onze bromboer had een mb met LC 80cc cil en roterende inlaat.
 

Dit topic is 758 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved