Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - soms ploffen bij hoge toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1029 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48939 - soms ploffen bij hoge toeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2024 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mbxpower 5-4-2008 14:37 Print topicpost

Posts: 6
hallo ik had een vraag mijn mbx ploft soms in de hoge toeren hoe kan dat en hoe kan ik het verhelpen?

setup: 110cc malossi
26mm dellortho
orginelen ontsteking
orgineel 4 kleps membraam
denso bougie

als je motor gewoon warm is ploft hij soms rond de 10500 toeren en wil moeizaam verder door de toeren , als ik dan weer een stuk verder heb gereden gaat soms wel gewoon door richting de 13000 dus de ene keer doet hij wel normaal de andere keer begint hij te ploffen. wat kan hiervan de oorzaak zijn ??

mvg mbxpower
 

grasmaaier89 5-4-2008 14:42 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbxpower
hallo ik had een vraag mijn mbx ploft soms in de hoge toeren hoe kan dat en hoe kan ik het verhelpen?

setup: 110cc malossi
26mm dellortho
orginelen ontsteking
orgineel 4 kleps membraam
denso bougie

als je motor gewoon warm is ploft hij soms rond de 10500 toeren en wil moeizaam verder door de toeren , als ik dan weer een stuk verder heb gereden gaat soms wel gewoon door richting de 13000 dus de ene keer doet hij wel normaal de andere keer begint hij te ploffen. wat kan hiervan de oorzaak zijn ??

mvg mbxpower


check je luchtfilter en maak m goed schoon
als dat t nie is, dan zal carb. gwn vol met vuil zitten. gwn met een compressortje doorheen blazen en alles is netjes schoon
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
renoeius 5-4-2008 15:47 Print reply

Posts: 6409
ploffen uit de uitlaat? of komt het meer bij de cilinder vandaan?
ooh wacht, mbx. als de koppakking dan lek is, lijkt het me dat ie ook koelvloeistof lekt.

Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 5-4-2008 om 15:48 uur.
 
mbxpower 5-4-2008 17:22 Print reply

Posts: 6
het komt egt uit de uitlaat, hij lekt en verbruikt geen koelvloeistof dus mijn koppakking is nog heel. ik heb mijn cabr en luchtfilter schoon gemaakt moet hem alleen nog testen doe ik vanavond wel.

mvg mbxpower
 
mtx_owned 5-4-2008 20:02 Print reply

Posts: 2183
misschien onsteking wat vervroegen?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
HONDA MTX-TREME 5-4-2008 20:05 Print reply

Posts: 1486
Ontsteking vervroegen, ik had hetzelfde probleem met dezelfde cilinder.

Ik had nog een "snelle" grondplaat voor mijn ori ontsteking kost dacht ik paar euro bij vdhparts.
 
tsxj oran 6-4-2008 10:30 Print reply

Posts: 6498
ploffen zijn vaak een te laat ontstekings tijdstip waardoor dus het mengsel deels in de uitlaat verbrand, en in de uitlaat hangt altijd nog wel wat brandbaar mengsel helemaal bij jou carb maat dus krijg je plofjes
je bougie kabels of bougie kunnen ook aan het einde van hun leven zitten
 
oud
mbxpower 6-4-2008 12:25 Print reply

Posts: 6
ik heb hem vandaag uit geprobeerd en ik kwam er achter dat hij niet ploft als je hem met weiniger gas in de toeren laat komen . maar als je veel gas geeft gaat hij pas ploffen hoog in de toeren. de orginele ontsteking staat op zijn vroegste. maar als ik hem ga vervroegen weet ik niet of mijn krukas lagers het houden het zijn namelijk NOG de orginelen??

. de bougie is goed mooie vonk
. bougie kabel zal ik binne kort eens een nieuwe halen voor de zekerheid

mvg mbxpower
 
mbxpower 10-4-2008 12:51 Print reply

Posts: 6
hallo ik heb even een foto van mijn bougie gemaakt is deze nu te licht of te donker hij is anmelijk zwart en wit ?

http://img101.images...image=img2402xh4.jpg

mvg mbxpower

 
RXBaz 10-4-2008 13:03 Print reply

Posts: 1879
is wit, dus iets grotere sproeiert
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
mbxpower 11-4-2008 13:06 Print reply

Posts: 6
nu heb ik de gasnaald omhoog gezet dat hij iets meer benzine kreeg maar nu is het in het begin als hij koud is verzuipt die helemaal stoteren bij alle toeren, en als ik benzine kraan dichtdraai dan begint hij opeens beter te lopen en draai ik hem weer open dan is alles goed en stottert hij niet meer in de hoge toeren en onderin ook niet meer en bougie koffie bruin . maar je snapt natuurlijk wel dat er niet mee te rijden is als hij koud is soms valt hij dan gewoon uit haal je de bougie eruit is die drijfnat . dus heb ik mijn gasnaald weer terug gezet. maar wat kan hiervan de oorzaak zijn ??

mvg mbxpower
 
mbxpower 13-4-2008 12:19 Print reply

Posts: 6
??

 

Dit topic is 2024 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved