als je motor gewoon warm is ploft hij soms rond de 10500 toeren en wil moeizaam verder door de toeren , als ik dan weer een stuk verder heb gereden gaat soms wel gewoon door richting de 13000 dus de ene keer doet hij wel normaal de andere keer begint hij te ploffen. wat kan hiervan de oorzaak zijn ??
als je motor gewoon warm is ploft hij soms rond de 10500 toeren en wil moeizaam verder door de toeren , als ik dan weer een stuk verder heb gereden gaat soms wel gewoon door richting de 13000 dus de ene keer doet hij wel normaal de andere keer begint hij te ploffen. wat kan hiervan de oorzaak zijn ??
mvg mbxpower
check je luchtfilter en maak m goed schoon
als dat t nie is, dan zal carb. gwn vol met vuil zitten. gwn met een compressortje doorheen blazen en alles is netjes schoon
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
ploffen uit de uitlaat? of komt het meer bij de cilinder vandaan?
ooh wacht, mbx. als de koppakking dan lek is, lijkt het me dat ie ook koelvloeistof lekt.
Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 5-4-2008 om 15:48 uur.
het komt egt uit de uitlaat, hij lekt en verbruikt geen koelvloeistof dus mijn koppakking is nog heel. ik heb mijn cabr en luchtfilter schoon gemaakt moet hem alleen nog testen doe ik vanavond wel.
ploffen zijn vaak een te laat ontstekings tijdstip waardoor dus het mengsel deels in de uitlaat verbrand, en in de uitlaat hangt altijd nog wel wat brandbaar mengsel helemaal bij jou carb maat dus krijg je plofjes
je bougie kabels of bougie kunnen ook aan het einde van hun leven zitten
ik heb hem vandaag uit geprobeerd en ik kwam er achter dat hij niet ploft als je hem met weiniger gas in de toeren laat komen . maar als je veel gas geeft gaat hij pas ploffen hoog in de toeren. de orginele ontsteking staat op zijn vroegste. maar als ik hem ga vervroegen weet ik niet of mijn krukas lagers het houden het zijn namelijk NOG de orginelen??
. de bougie is goed mooie vonk
. bougie kabel zal ik binne kort eens een nieuwe halen voor de zekerheid
nu heb ik de gasnaald omhoog gezet dat hij iets meer benzine kreeg maar nu is het in het begin als hij koud is verzuipt die helemaal stoteren bij alle toeren, en als ik benzine kraan dichtdraai dan begint hij opeens beter te lopen en draai ik hem weer open dan is alles goed en stottert hij niet meer in de hoge toeren en onderin ook niet meer en bougie koffie bruin . maar je snapt natuurlijk wel dat er niet mee te rijden is als hij koud is soms valt hij dan gewoon uit haal je de bougie eruit is die drijfnat . dus heb ik mijn gasnaald weer terug gezet. maar wat kan hiervan de oorzaak zijn ??