Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Overmaat remvoeringen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1184 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #48923 - Overmaat remvoeringen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PuchMaxiS72 3-4-2008 23:03 Print topicpost

Posts: 343
Hoi,

De voorrem van mijn TSX doet weinig meer. Heb nog nieuwe schoentjes gekocht en de kabel strak gezet, maar er is bijna geen remkracht meer mee te behalen.

In de trommel staat: 'Max Diameter 120.7.' Dus, de schuifmaat erbij gepakt, en jahoor, 120.7 gaf ie aan, ietsje meer zelfs. Ik kan hieruit dus concluderen dat hij is ingesleten tot een punt (120.7mm diameter) waarbij de remkracht duidelijk verminderd.

Nou heb ik 2 opties:

-Een vriend van mij heeft nog een TSX voorvelg, in hoeverre die is ingesleten weet ik niet, hij heeft alleen wat doffe en kale plekken in z'n lak.
-Overmaat remvoeringen gaan laten maken. Nou was mijn vraag aan jullie dus, of dat daadwerkelijk gedaan wordt voor niet teveel geld, en of er ook zo'n bedrijfje in mijn regio(Zuid-holland, Leiden) zit. Mijn velg ziet er namelijk nog perfect uit, bijna nieuwe spaken zelfs nog(heeft de vorige eigenaar denk ik laten doen.) en geen doffe plekken. Ook nog volledig identiek aan de achtervelg, de originele velgen dus.

Maar om op mijn vraag terug te komen: zijn er mensen die ervaring hebben met overmaat remvoeringen, wat kost het, en waar zou je het kunnen laten doen?

Alvast bedankt.
 
TSX gereviseerd

kees_tsx 3-4-2008 23:42 Print reply

Posts: 551
Lijkt me onwaarschijnlijk

weet je zeker dat je de kabel op alle punten hebt op het strakst hebt staan.

Je moet ook dat draaibare blokje tussen je segmenten een paar graden draaien voor dat je hem weer terugstopt in de velg. Dus dat je segmenten een mooi stukje uitelkaar zijn.
 
Eat My Dust 4-4-2008 8:18 Print reply

Posts: 2562
als die jongen dat nou zegt?
lijkt me raar als die hierover gaat liegen
en dat met de remnippel verder bewegen heeft ie waarschijnelijk ook al geprobeerd

heb je meestal met oude brommer, gewoon een nieuwe velg word het dan
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Harold 4-4-2008 9:50 Print reply

Posts: 1052
Je kunt de oude bus die in de naaf zit er ook nog uit laten draaien en een nieuwe er in persen.


 
fs180 4-4-2008 10:11 Print reply

Posts: 1346
of je spaakt nieuwe naaf erin?
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Harold 4-4-2008 10:20 Print reply

Posts: 1052
Wat je ook nog zou kunnen doen is plaatjes maken op de voetjes van de remschoenen schoenen die op het asje waar de hevel op zit terecht komen. Ze komen hier dan iets hoger op te liggen.

Als je metalen stripje zou buigt: /___ en 2 gleufjes in de schoen vijlt, kun je hem er zo opschuiven en blijft het goed zitten.
Dit zie je vaak standaard ook al op remschoenen zitten(is eigelijk bedoeld om de slijtage te verminderen), is dat het geval dan kun je op dat plaatje ook nog weer een plaatje hardsolderen.

Letop, niet een te dik plaat pakken, anders passen ze niet meer.

Het mooiste zou zijn dat je ze ook kunt verhogen op het tegenoverstaande draaipunt, dan slijten ze ook niet scheef af.
 
Uncle BLAM 4-4-2008 12:36 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Wat je ook nog zou kunnen doen is plaatjes maken op de voetjes van de remschoenen schoenen die op het asje waar de hevel op zit terecht komen. Ze komen hier dan iets hoger op te liggen.

Als je metalen stripje zou buigt: /___ en 2 gleufjes in de schoen vijlt, kun je hem er zo opschuiven en blijft het goed zitten.
Dit zie je vaak standaard ook al op remschoenen zitten(is eigelijk bedoeld om de slijtage te verminderen), is dat het geval dan kun je op dat plaatje ook nog weer een plaatje hardsolderen.

Letop, niet een te dik plaat pakken, anders passen ze niet meer.

Het mooiste zou zijn dat je ze ook kunt verhogen op het tegenoverstaande draaipunt, dan slijten ze ook niet scheef af.


met dit idee in gedachten kun je het 'kantelblokje' ook overmaats maken, iets dikker rondom
 
een BF teller is sneller
Derbi-Olaf 4-4-2008 12:40 Print reply

Posts: 14999
een plaatje tussen de remvoering, en de nok
simpel en effectief,
als je het niet snapt wil ik nog wel meer uitleg geven


 
Heeft een SOHC in z'n broek!
rik hulkenberg 4-4-2008 12:48 Print reply

Posts: 10029
schuur de remblokken/binnenkant van de naaf effe goed op
als je de as aantrekt de rem inknijpen dan centreert de rem zich in het midden van de as
denk dat het probleem is
 
PRO TUNING 4-4-2008 14:26 Print reply

Posts: 4000
De radius van je trommel en remvoering komen nu niet meer overeen, bij het remmen gebruik je nu maar een paar mm oppervlakte.

Het zal in de loop van de tijd beter worden maar geen 100 %
 
Makrolon 4-4-2008 14:28 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
De radius van je trommel en remvoering komen nu niet meer overeen, bij het remmen gebruik je nu maar een paar mm oppervlakte.

Het zal in de loop van de tijd beter worden maar geen 100 %

zo had ik er nog niet over nagedacht, maar dat los je dus ook niet op met verdikte assen e.d.
 
KTM 525 EXC Supermoto
PuchMaxiS72 4-4-2008 16:01 Print reply

Posts: 343
Dus als ik het zo begrijp is het makkelijker om de asjes waar de segmenten op scharnieren, te verdikken door er plaatjes op te solderen/lassen? Heb dan alleen geen idee hoeveel meer het moet worden, niet dat de remmen instant gaan aanlopen zegmaar
 
TSX gereviseerd
Harold 5-4-2008 13:17 Print reply

Posts: 1052
Monteer het spulletje, meet de diameter van de bus in je naaf. Meet ook de diameter van de remschoenen als ze gemonteerd zijn.
Daar het verschil van /2 min een beetje zijn de maten voor de dikte van het plaatje aan 1 kant. (2 plaatjes, aan beide zijde 1)

Ik zou alleen proberen je remschoenen aan te passen inplaats van de asjes. Mocht je ooit nog een leuk velgje tegen komen, dan kun je het niet meer overzetten zonder er eerst de slijptol in te zetten.

Die radius van de remschoenen zou je eventueel ook nog op maat kunnen draaien in een draaibank als je meteen de 100% remvermogen wilt hebben.
 

Dit topic is 1383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved