Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaatpoort groter maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1094 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48911 - uitlaatpoort groter maken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2968 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

langenboom 3-4-2008 19:20 Print topicpost
Posts: 81
je uitlaat poort groter maken heb gelezen op een site
max breete voor meeste cilinders is 70% hoe zouden ze dat bedoel dat als ie 10 breed is ie dan 7 breed mag zijn
of gewoon 70 procent preder maken maar dat is wel heelveel



niet op de matenletten maar wat handigs voor gepakt
 

Harold 3-4-2008 19:22 Print reply

Posts: 1052
Hij mag niet breder zijn dan 70% van de booring van je cilinder (diameter). Let wel, dit geld voor de werkelijke breedte van je poort en niet voor de breedte die je afleest van een poortmapje.
 
Red-dragon 3-4-2008 19:25 Print reply

Posts: 1486
70% is wel erg veel.

Ik denk dat je je eerst maar eens wat meer moet gaan verdiepen in het aanpassen van een cilinder. In plaats van gelijk in de uitlaatpoort te gaan hakken en daarmee straks je cilinder om zeep te helpen.


 
Fly like an Eagle...
langenboom 3-4-2008 19:28 Print reply
Posts: 81
dies toch al bijna naar de klote dus maar wat om te testen en te oefenen.

en hij mag toch ook niet breder zijn dan de zuiger zelf omdat anders jouw zuigerveren kapot gan

mar heeft er niemand meer een poortmap liggen van 70cc eurokit voor tsx

 
Royal Club 3-4-2008 19:29 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: langenboom
dies toch al bijna naar de klote dus maar wat om te testen en te oefenen.

en hij mag toch ook niet breder zijn dan de zuiger zelf omdat anders jouw zuigerveren kapot gan

mar heeft er niemand meer een poortmap liggen van 70cc eurokit voor tsx



breder als je zuiger :
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Harold 3-4-2008 19:31 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: langenboom
dies toch al bijna naar de klote dus maar wat om te testen en te oefenen.

en hij mag toch ook niet breder zijn dan de zuiger zelf omdat anders jouw zuigerveren kapot gan

mar heeft er niemand meer een poortmap liggen van 70cc eurokit voor tsx



Nee, 70% van de breedte van de zuiger!!!
Dat is het maximum(je kunt beter op 65% gaan zitten), heb je dan de poortvorm niet goed dan gaan je veren er geheid aan.


Poortmap kun je zelf wel maken toch
 
kenny77 3-4-2008 19:34 Print reply

Posts: 29286
Als je me de boring geeft dan tik ik het wel even in het programatje.
Dan weet je tot hoever je kan gaan (ik pak 67%).
 
farmer tuning 3-4-2008 19:35 Print reply

Posts: 703
zoals ze al zeggen niet hak op de tak he. maar ja het is max 70% van je boring. ik zou eerder in het begin beginnen met 60 65% omdat je ngo moet wennen waar je wat moet weg hallen. en ook behou de vorm die je nu hebt ga niet aan de ene kan meer weg halen want dan is je flow weg. doe eerst niet teveel en ga op je instinct af neem goed gereedschap. en nog een vraag wat wil je eigenlijk want verbreden is koppel geven alleen heb je dan geen top meer. tenminste dat ligt eraan hoe je tewerk gaat. als je klaar ben breng je brevels aan dat zijn gewoon ronde kanten aan de poorten. dat de veren niet gaan hapen. en doe rustig overhaast niks. meschien heb je hier wat aan

kenny vertrouw niet teveel op pc ze hebben me al eens laten zitten. wil ik hem niet aandoen maar dat kan om te beginnen. meestal is ie rond de 40 van 70 maar weet nie persies wat. heb zelf geen tsx dus kan nie weten.

Dit bericht is gewijzigd door farmer tuning op 3-4-2008 om 19:36 uur.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
kenny77 3-4-2008 19:40 Print reply

Posts: 29286
http://www.brommerforum.nl/showtopic/11358

Misschien he je hier iets aan gaat ook iemand de eurokit bewerken.

Ik heb op internet gekeken en daar staat dat de eurokit een boring van 47mm heeft dan kan je op de poortmap(!!!) tot 34.5mm gaan dan zit je op 67%/

@ farmer tuning
Dat zou kunnen dat het programatje niet klopt.

Ik heb het van John Huijben zijn profiel.
Ik weet niet of deze goed is.

Weer Edit: Het is door hem gemaakt , en hij weet toch veel van 2takt af dus het zal wel goed ,zijn denk ik



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-4-2008 om 19:44 uur.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-4-2008 om 19:50 uur.
 
farmer tuning 3-4-2008 19:49 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
http://www.brommerforum.nl/showtopic/11358

Misschien he je hier iets aan gaat ook iemand de eurokit bewerken.

Ik heb op internet gekeken en daar staat dat de eurokit een boring van 47mm heeft dan kan je op de poortmap(!!!) tot 34.5mm gaan dan zit je op 67%/

@ farmer tuning
Dat zou kunnen dat het programatje niet klopt.

Ik heb het van John Huijben zijn profiel.
Ik weet niet of deze goed is.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-4-2008 om 19:44 uur.


ik zeg niet dat alle prog ruk zijn. maar je begrijpt in ieder geval wat ik bedoel ik ben meer iemand die met een reken machine de hele avondt alles zit uiterekenen en tis nog leuker ook. wat voor prog is het. en die boring nie zo persies denk nie dat ei op de halve mm kan gaan vrezen. want uit ervaring heb ik gewoon ff een hele cil om zeep geholpen omdat ik op een of ander progamatje gebruikte. dat dus gewoon ruk was en geen rekening hield met de variabelen van een cil. het ging dus verhogen van een poort maar de reken factor in dat progammatje klopte gewoon totaal nie daarom dus. maar dis mijn ervaring en het is gewoon leuker uit het hoofd heb je het idee dat je wat gedaan heb.


Dit bericht is gewijzigd door farmer tuning op 3-4-2008 om 19:53 uur.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
kenny77 3-4-2008 19:57 Print reply

Posts: 29286
Zo heb ik het ook niet opgevat , maar inderdaad is het ook leuk om alles zelf te doen, ik heb het ook een tijdje nog gedaan met de gradens uit teken voor de timingen , maar een programatje gaat het toch wat sneller.
En voor wat ik doe, gewoon wat beunen met een oude cilinder vind ik het goed genoeg

Het programatje staat in John Huijben zijn profiel.
 
farmer tuning 3-4-2008 20:03 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zo heb ik het ook niet opgevat , maar inderdaad is het ook leuk om alles zelf te doen, ik heb het ook een tijdje nog gedaan met de gradens uit teken voor de timingen , maar een programatje gaat het toch wat sneller.
En voor wat ik doe, gewoon wat beunen met een oude cilinder vind ik het goed genoeg

Het programatje staat in John Huijben zijn profiel.


helemaal gelijk in. ik zal is ff kijken wat vor ruk ding da is. maar ontopic weer ik spaar namelijk geen pp's. zoals ik al zij behoud de vorm van je poort. ga niet nutteloos zitten hakken teken rustig af wat eraf moet en aan het einde alles zeer goed schoon maken. en beetje glad maken niet polijsten das onnodig omdat olie een gladdere laag aanbrengt. dat progammatje mag er wel wezen maar houdt geen rekening met variabelen en verschilende cil maar is zeer netjes. kijke of het werkt heb ff nodig om het te ontcijferen en terug te rekenen


Dit bericht is gewijzigd door farmer tuning op 3-4-2008 om 20:05 uur.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
ikkejw 3-4-2008 20:17 Print reply

Posts: 9886
hou het maar op 65% dat is breed genoeg voor een normale poort

vlinder kan natuurlijk 2x zo breed


breedte van de poort in procenten vd boring reken je uit met:
poortbreedte = sin((breedte * 180)/(pi * boring)) * 100

breedte is dan de breedte op de poortmap

rekenmachine wel op degrees zetten he
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Thijsje 3-4-2008 21:45 Print reply

Posts: 1687
puch was 62% max....
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Dit topic is 2968 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved