Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kop afvlakken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 985 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48895 - kop afvlakken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 991 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Am6-rijder 3-4-2008 10:22 Print topicpost

Posts: 113
hey,, beetje stomme vraag denk ik.. maar kun je een kop van een am6 cilinder af vlakken (1of2mm) zonder dat je cilinder gaat lekker oid?
 

Harold 3-4-2008 11:14 Print reply

Posts: 1052
Ja, maar dat er af schuren doormiddel van een schuurpapiertje op een glas plaat raad ik je af.

Afvlakken kun je doen op een freesbank of een draaibank.

1 of 2 mm is alleen te veel, zou eerder denken aan max 0,2 anders is je squash te hoog (afstand tussen rand zuiger en de buitenstes ring van je kop zou ik niet kleiner maken dan 0,7 mm).
+ dat je met het probleem zit dan de o-ringen te dik worden en dat dus niet meer gaat passen. Bij 0,2 mm er af zou dat nog net moeten kunnen.

Anderst moeten al die groeven ook nog weer eens dieper worden gefreest = moeilijk....
 
Am6-rijder 3-4-2008 12:33 Print reply

Posts: 113
oké bedankt
 
Henk-88 3-4-2008 14:53 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Anderst moeten al die groeven ook nog weer eens dieper worden gefreest = moeilijk....


Maar zeker niet onmogelijk.

Als de omstandigheden dat vereisen, kan er ook nog een tweede groef bij voor een dubbele o-ring.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
erwin fs1 3-4-2008 18:42 Print reply

Posts: 897
op een draaibank is dat toch niet zo gek moeilijk
 
vake bej te bange....
-simon- 3-4-2008 18:45 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
op een draaibank is dat toch niet zo gek moeilijk


bij de meeste clinders zitten de o-ringen niet helemaal mooit rond maar met een hoek erin ofzo. dat heeft am6 volgens mij ook. en andere cilinder zoals derbi zijn meestal 4kant dus dan kun je er ook niet zomaar een groef indraaien.

@ts: als je je kop af wilt draaien is het makkelijk te doen door een as naar de goede dikte te draaien zodat je er de draad van de bougi op kunt snijden. dan de as in het bougi gat draaien en je kunt alle koppen met bougi gat in het midden afdraaien.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 3-4-2008 om 18:47 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
fox-power 3-4-2008 18:47 Print reply

Posts: 834
vierkant kun je wel makkelijker frezen..

 
-simon- 3-4-2008 18:48 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power
vierkant kun je wel makkelijker frezen..



ja maar meestal zijn ze de vormen die je makkelijk kunt doen net niet. en de ronde hoekje zijn dan ook nog wat lastiger. maar onmogelijk is het zeker niet.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Uncle BLAM 3-4-2008 18:50 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


bij de meeste clinders zitten de o-ringen niet helemaal mooit rond maar met een hoek erin ofzo. dat heeft am6 volgens mij ook. en andere cilinder zoals derbi zijn meestal 4kant dus dan kun je er ook niet zomaar een groef indraaien.

@ts: als je je kop af wilt draaien is het makkelijk te doen door een as naar de goede dikte te draaien zodat je er de draad van de bougi op kunt snijden. dan de as in het bougi gat draaien en je kunt alle koppen met bougi gat in het midden afdraaien.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 3-4-2008 om 18:47 uur.


van wat ik gehoord heb zijn daar speciale pennen voor te krijgen van een speciaal staal, als je dat zelf maakt loop je de kans dat de pen afbreekt en je een cilinder kop naar je hoofd krijgt
 
een BF teller is sneller
fox-power 3-4-2008 18:50 Print reply

Posts: 834
of met een dremeltje erdoor ? of zou dat niet gaan ?. en dan die o rind icm met vloeibare pakking?
 
-simon- 3-4-2008 18:52 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


van wat ik gehoord heb zijn daar speciale pennen voor te krijgen van een speciaal staal, als je dat zelf maakt loop je de kans dat de pen afbreekt en je een cilinder kop naar je hoofd krijgt


zal wel meevallen, zoveel weegt een kop ook niet. en een as van 20 of dikker met het voorste stukje dunner zal niet zo snel afbreken. en bij ons op school zitten er toch overal bescherm kappen overheen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
fox-power 3-4-2008 18:57 Print reply

Posts: 834
bescherm kappen zijn irritant (A) '(wijze woorden van een mede scholier die 2 min later zen vinger tussen de guilotiene schaar kreeg xD

 
-simon- 3-4-2008 19:02 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power
bescherm kappen zijn irritant (A) '(wijze woorden van een mede scholier die 2 min later zen vinger tussen de guilotiene schaar kreeg xD



haha, bij ons zit er op zoon cirkel zaagje voor in de freesbank geen beschermkapje meer op. zeggen de leraren dat ze wel van een beetje spanning houden op school en je maar op moet letten. zoon sleutel voor de klauw ope te draaien met een veer erop is wel irritant die blijven er nie instaan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Harold 3-4-2008 19:03 Print reply

Posts: 1052
Het zou ook mooi zijn als je er nog een opspanplaat achter hebt.
Opspanplaat inplaats van de drieklauw en een asje met schroefdraad in een spantang in de hoofdspil.

Dan een staafje op die opspanplaat vast zetten die in het gat van de watertoevoer aansluiting van de kop komt. Werkt dan als een soort meenemer, mocht er iets mis gaan (beitel hapt bijv) dan is je bougie gat nog niet kapot en het is stabieler.
Dan nog een draadstang door het tegenoverstaande gat in de kop (tempsensor gat) en je kun de slingering er ook nog mooi uit klokken.

Beetje laag toeren houden en niet te veel aanzet en er kan weinig mis gaan.

Groeven voor de O-ringen moet je verder niks aan doen, gewoon niet te veel afdraaien. Wil je meer er af hebben, dan kun je beter de cilinder afdraaien ipv je kop.

Wil je toch de goeven uitfrezen, dan zou ik eerder aan cnc denken dan dit convesioneel te doen (alhoewel dat ook wel kan).
 
S1lv3r 3-4-2008 19:05 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power
of met een dremeltje erdoor ? of zou dat niet gaan ?. en dan die o rind icm met vloeibare pakking?


Ja dat lijkt me een prima oplossing, zou ik van tevoren wel even een zeecontainer koelvloeitstof inslaan.
 

Dit topic is 991 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved