Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - keuren rdw

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 783 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48873 - keuren rdw
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3870 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

capriv6 1-4-2008 21:00 Print topicpost
Posts: 43
binnenkort moet ik keuren bij de RDW met mijn yamaha RD50 MX,mijn vraag is of ik hem met een 70cc cilinder,12mm carbarateur en een prop in de uitlaat zover kan knijpen dat ik niet teveel vermogen/snelheid heb.

bijvoorbaat dank voor de eventuele antwoorden.


 

Dargor 1-4-2008 21:01 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: capriv6
binnenkort moet ik keuren bij de RDW met mijn yamaha RD50 MX,mijn vraag is of ik hem met een 70cc cilinder,12mm carbarateur en een prop in de uitlaat zover kan knijpen dat ik niet teveel vermogen/snelheid heb.

bijvoorbaat dank voor de eventuele antwoorden.




kan wel.. maar of die dan door de keuring heenkom is de vraag
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
THE CRAZY DOCTOR 1-4-2008 21:02 Print reply

Posts: 1302
Dat zou kunnen door er een ring in de uitlaat te doen.
of er een prop in laten maken
 
Banaan 1-4-2008 21:02 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: capriv6
binnenkort moet ik keuren bij de RDW met mijn yamaha RD50 MX,mijn vraag is of ik hem met een 70cc cilinder,12mm carbarateur en een prop in de uitlaat zover kan knijpen dat ik niet teveel vermogen/snelheid heb.

bijvoorbaat dank voor de eventuele antwoorden.




opzich moet t kunnen, alstie netjes 45 loopt, en niet teveel herrie maakt(70cc maakt altijd meer herrie)

 
Yorsoul 1-4-2008 21:02 Print reply

Posts: 479
door de keuring.. moet je toch 49.9 cc hebben en dergelijke.. kom je er met 70 cc denk ik niet door
 
Banaan 1-4-2008 21:03 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yorsoul
door de keuring.. moet je toch 49.9 cc hebben en dergelijke.. kom je er met 70 cc denk ik niet door


cilinderinhoud meten ze niet op hoor
 
capriv6 1-4-2008 21:05 Print reply
Posts: 43
aan de buitenkant ziet de cilinder exact hetzelfde uit als een originele,er staat zelfs 49cc op.
 
Unimerk1991 1-4-2008 21:20 Print reply

Posts: 166
Ze hebben bij mij wel de kracht gemeten. Dus ik denk dat die bij een 70cc een stuk hoger ligt, en dus niet goedekeurd wordt/
 
Banaan 1-4-2008 21:20 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Unimerk1991
Ze hebben bij mij wel de kracht gemeten. Dus ik denk dat die bij een 70cc een stuk hoger ligt, en dus niet goedekeurd wordt/



kracht of snelheid?
 
Dargor 1-4-2008 21:36 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
[...]



kracht of snelheid?


beide
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Uncle BLAM 2-4-2008 1:02 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Unimerk1991
Ze hebben bij mij wel de kracht gemeten. Dus ik denk dat die bij een 70cc een stuk hoger ligt, en dus niet goedekeurd wordt/


dat kan niet, tenzij de toeren begrensd zijn, zodanig dat een brommer slechts 45km/h kan rijden

als de brommer niet begrensd is op toeren heeft 'ie niet meer kracht dan de kracht die nodig is om 45km/h te gaan

kortom het kan niet zo zijn dat de brommer op een rollerbank keurig max. 45km/h gaat maar vervolgens wordt afgekeurd vanwege een te hoog koppel bij een bepaald toerental

( om daar óók nog aan toe te voegen dat tomos een nieuwe brommer op de markt heeft gebracht een tijdje geleden die door nieuwe technieken een sterkere motor had dan voorheen waardoor 'ie gemakkelijker met twee man te berijden is maar nog steeds met een max. snelheid van 45km/h )
 
een BF teller is sneller
rik hulkenberg 2-4-2008 1:15 Print reply

Posts: 10029
als ie goed gekeurd word kijken ze ook naar het aantal cc's
 
mr200r 2-4-2008 2:07 Print reply
Posts: 5122
Als je van risico houdt.
 
mr200r
capriv6 2-4-2008 6:43 Print reply
Posts: 43
als ie goed gekeurd word kijken ze ook naar het aantal cc's
ze gaan toch niet de cilinder demonteren hoop ik,en hoe zouden ze dat dan kunnen zien?
 
Banaan 2-4-2008 7:53 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: capriv6
als ie goed gekeurd word kijken ze ook naar het aantal cc's
ze gaan toch niet de cilinder demonteren hoop ik,en hoe zouden ze dat dan kunnen zien?


naar mijn weten demonteren ze de cilinder niet hoor, daar gaat nogal wat tijd in zitten(en tijd is geld), vooral bij watergekoelde brommers.

 
Kreidler Snoekie 2-4-2008 10:03 Print reply
Posts: 131
Ik heb mijn kreidler ook laten keuren

dit waren de eisen
Technische eisen:

Bouwjaar: aannemelijk maken met informatie (oude documentatie, info internet, originele typeplaat, enz.)

Verlichting:
Koplamp, Achterlicht, Achterreflector (zit meestal in het achterlichtglas) zijn verplicht
Alle andere verlichting die aanwezig is moet ook goed werken.

Remmen:
Goed werkende remmen op alle wielen.
Alle remonderdelen in goede staat (kabels, remhandles, voeringen (niet gebroken of gerafeld)
Schijfrem (remslang geen knikken of scheuren, geen canvas zichtbaar, geen lekkage)

Snelheid en geluid:
Max 45km en 96 Decibel (indien buitenlandse papieren waar 40 km/uur op staat dan max 40km/uur)
Snorfiets max 25 km (indien buitenlandse papieren 20 km/uur aangeeft dan max 20km/uur)

Banden:
Rondom profiel en geen bulten of canvas zichtbaar

Draaipunten:
Geen speling op draaipunten (balhoofd, achterbrug, wielen enz.)

Algemeen:

Fietsbel of claxon
Ketting en tandwielen niet versleten
Geen benzinelekkage
Maximaal 50cc
Voetsteunen of trappers
Standaard

Verder worden veel nummers genoteerd, bloknummer, misschien dus ook wel het cilindernummer, als die niet klopt, geen 50cc is, dan kan het dus zijn dat ie niet goedgekeurd word...
 
Check ook mijn Gallery ;)

Dit topic is 3870 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved