Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ff helpen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 982 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4887 - ff helpen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 573 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mikey 29-7-2002?18:50 Print topicpost
Posts: 2392
ok ik weet het, tes een domme vraag maar tes den eerste keer dat ik zelf iets afstel en ik heb een vraagje, me MT met setup: 70cc malossi, 70cc hogedrukkop, twinair filter, 20mm mikuni carb met sproeier 115 en een gianelli uitlaat, ik heb hem nog niet door getrokken maar in 3e van de 5 doet hij al 60 en meer.

hier komt et: hij word heel snel heel heet, hij rijd in choke zoals hij zonder choke zou moeten rijden, licht dit dan aan een te kleine sproeier??? dit d8 ik maar om zeker te zijn vraag ik het ff, ik hoop dat ik nuttige replie's krijg
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *

mikey 29-7-2002?19:39 Print reply
Posts: 2392
en ja, welke twv zou goed zijn? nu heb ik 13-47 en dat is wel aardig ja, zou het beter zijn moest ik 15-47 nemen? ik heb dat tandwiel nog liggen dus jah

 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Blukaap 29-7-2002?19:55 Print reply

Posts: 10006
Uhmm, als ie in de 3 met die verhouding 60 gaat moet je al 12000 toeren of meer draaien .

Maaruh, vertanding mag wel 15-47 waarschijnlijk.
 
Bastila is lief
NSR JunK 29-7-2002?19:50 Print reply

Posts: 2339
oke het blijft testwerk maar zal proberen te helpu

-je weet zeker dat ALLE pakkingen van carb naar cilinder oke zijn? een beetje valse lucht maakt het afstellen al onmogelijk en zorgt ervoor dat de cilinder heet word heel heet! lijkt me zowieso niet goed tijdens het inrijden

-het is zo dat als je motor koud is dat die met choke meer benzine krijgt MAAR als je motor warm is dan krijgt die met choke minder (teminste bij mij) dus als die warm is en hij rijd met choke net zo als zonder choke dan is de sproeier te groot.... maar aangezien die met choke dicht even goed rijd als met choke open, en hij hierdoor flink warm word zal je sproeier te klein zijn.... dit is puur test werk de choke werking bij die 20mm is waarscheinlijk ook anders. maar ga er maar van uit dat je sproeier iets te klein is

probeer eens met je luchtschroef iets dichter
en hou je bougie in de gaten zorg ervoor dat die goed donkerbruin is beetje vochtig is ook oke, komt omdat je niet voluit rijd

-die twv kan je na het inrijden rustig uitproberen, zon malossi kan wel flink wat trekken denk ik

-gebruik tijdens het inrijden liefst een iets te grote sproeier, heb je ook minder kans op problemen. en toen ik van cilinder wisselde dacht ik ook van tjeeeeee wat word die warm maar het is volgens mij normaal dat die snelle meuk warm word heel warm!
 
de_koen 29-7-2002?20:04 Print reply

Posts: 5595
Ik had er toch een 150 bij gedaan? Die was bij mij ietsje te groot maar het viel nog mee,alleen in lage toeren pruttelde hij.Heb je trouwens dat spruitstuk nog wat afgevlakt? Dat was niet 100% vlak meer geloof ik.
 
Honda 5-Bak te koop
mikey 29-7-2002?20:16 Print reply
Posts: 2392
nee niet afgevlakt nee, als ik stilsta en ik zet me choke uit dan gaat die in toeren stijgen en uitvallen en als ik rij en ik zet me choke uit dan stijgt die niet in toeren,

wat wijst op valse lucht? hoe kan ik dat weten?

edit: typo

[This message is edited by mickey MT5 on 29-7-2002 20:20]
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
de_koen 29-7-2002?20:46 Print reply

Posts: 5595
Sproeier is zeker en vast te klein als ik je zo hoor en hij zuigt waarchijnlijk valse lucht aan het spruitstuk(aan de cilinder).
Ik denk dat 135 in de richting zit,ik reed met 150 .
 
Honda 5-Bak te koop
mikey 29-7-2002?20:49 Print reply
Posts: 2392
ben je zeker dat je er een 150 in gedaan hebt??? kan wel zijn hoor maar ik w8 nog ff om em helemaal af te stellen, ik w8 op carbon kleppen en nieuwe twinair
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
de_koen 29-7-2002?20:56 Print reply

Posts: 5595
Ja er zat toch nog een 150 in he?
Onder de 5/6000 toeren pruttelde hij nog wat maar daarna niet meer...
Ik zou zo zeker NIET meer rijden,want dan gaat hij zeker en vast stuk lopen...
 
Honda 5-Bak te koop
mikey 29-7-2002?21:08 Print reply
Posts: 2392
neej nu rij ik niemeer h?

edit: zou ik hier in belgie overal die sproeiers kunne vinde?

[This message is edited by mickey MT5 on 29-7-2002 21:10]
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
mikey 31-7-2002?20:08 Print reply
Posts: 2392
yes yes yes, problem solved, carb zat verstopt dus gekuist en er weer op gestopt, dan kreeg ie te weinig lucht en te veel benzine dus ori filter eraf gesloopt en w88 op twinair, er moet ook een kleinere sproeier in

wil gewoon es me vreugde uiten want ik d8 dat et nooit ging lukke

[This message is edited by mickey MT-70!! on 31-7-2002 20:10]
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Steve_ZHC 1-8-2002?02:24 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: mickey?MT-70!!

yes yes yes, problem solved, carb zat verstopt dus gekuist en er weer op gestopt, dan kreeg ie te weinig lucht en te veel benzine dus ori filter eraf gesloopt en w88 op twinair, er moet ook een kleinere sproeier in

wil gewoon es me vreugde uiten want ik d8 dat et nooit ging lukke

[This message is edited by mickey MT-70!! on 31-7-2002 20:10]


Geduld is een schone zaak mijn vriend, wat ik je zeg.
enne, hebben jullie in Belgi? nog zot gedraaide moeren? (minstens 1 persoon hier op 't forum begrijpt me wel )
 

Dit topic is 573 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved