Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TIP: versterk je koppeling!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1133 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4886 - TIP: versterk je koppeling!!!
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blorn 29-7-2002?21:51 Print reply

Posts: 13825
ok, ik heb ook vragie!!

mijn brom is HEEEL hoogtoerig, bij de 8000 begint ie pas leuk te rijden, daarvoor rijdt/trekt een ori brommer mij er nog uit
maar zou het helpen om ringen/halve veren er tussen te zetten?
 
Neonlampje 29-7-2002?21:55 Print reply

Posts: 14825
daar wordt hij niet laagtoeriger door hoor!!
Ik denk het enige waar die kerel over verbaast was dat hij veel sneller aangrijpt als je met slippende koppeling optrekt...

Waarom is je brommer trouwens zo hoogtoerig? teveel aan gedremelt ofzo? (trouwens mijn cyl begint ook pas bij 7500 leuk te doen, mahgoed morgen ff afstellen als ik tiet heb)
 
verwijderd 29-7-2002?22:23 Print reply
Posts: 4082
m'n ns1 begint pas bij 9000, max vermogen ligt over de 10

maar toch trek ik hem van stilstand tot max toeren in 1 op het achterwiel, gewoon goed koppeling aanvoelen met je linkerhand

[This message is edited by symen kalsbeek on 29-7-2002 22:28]
 
DaveTSX 29-7-2002?22:40 Print reply
Posts: 2033
Het zorgt er niet voor dat je brommer meer kracht krijgt ofzow, het zorgt ervoor dat je koppeling beter aangrijpt.
Normaal slipt een koppeling schijnbaar nog altijd een beetje (heb ik nooit gemerkt, maar was dus wel zo). Nu met die ringetjes grijpt ie veel harder aan en slipt ie dus niet.
Vraag maar aan tarzan hier op het forum, hij heeft net ook ff op mijn TSX gereden, en ik heb ff een wheelie gebouwd toen hij er was

Ging me daar op het achterwiel de stoeprand af, ging lekker

Dus je koppeling grijpt harder, en dat is fijn
 
http://www.2weird4u.com
Nikoz 29-7-2002?23:48 Print reply
Posts: 819
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

ok, ik heb ook vragie!!

mijn brom is HEEEL hoogtoerig, bij de 8000 begint ie pas leuk te rijden, daarvoor rijdt/trekt een ori brommer mij er nog uit
maar zou het helpen om ringen/halve veren er tussen te zetten?


heb je toevallig een Tecno uitlaat op je nsr ? iig op mijn nsr had ik ook een tecno nou onderin was het echt 3 x niks maar bove de 8 k dan vloog ie vooruit ik vond maar kut heb daarom homoet eronder gemieterd die heeft onderin meer power en bij 8 k begint ie ook en bij 9 k dan barst ie echt los
 
mito maaaster
Blorn 29-7-2002?23:43 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

daar wordt hij niet laagtoeriger door hoor!!
Ik denk het enige waar die kerel over verbaast was dat hij veel sneller aangrijpt als je met slippende koppeling optrekt...

Waarom is je brommer trouwens zo hoogtoerig? teveel aan gedremelt ofzo? (trouwens mijn cyl begint ook pas bij 7500 leuk te doen, mahgoed morgen ff afstellen als ik tiet heb)
(nog) niks aangedremeld.. tjsah.. sommige mensen geloven ook niet dat ie zoveel toeren draait..
onbelast gaat de toerenteller er ver uit.. OVER de 14.000, en tijdens rijden 13.000 ofzow.. maar hijs laast keertje vastgelopen en loopt nu niet zo super meer (sucker was toen kaput, en heel klein happie uit een rechterspoelpoort bij de uitlaat(als je erop zit)) maar de power begint dus pas bij de 8000 ofzow :( maar wrom ie nou zo hoogtoerig is weet ik niet.. heb het eigenlijk nog nooit eerder gezien/gehoord maargoed.. ik wou m dus wat meer optrek power geven, maar koppeling verstevigen zal dus weinig helpen (vermogen blijft het zelfde dus.. :()
 
verwijderd 29-7-2002?23:54 Print reply
Posts: 4082
waarom vindt je dat zo jammer? hoe hoog toeriger hoe beter.
 
Blorn 30-7-2002?00:29 Print reply

Posts: 13825
nou... ik ben nogal een wheelie-freak en dan kan je ook beetje op lage toeren rijden, dus minder benzinevebruik en minder herrie (want jah dat ding maakt me een kabaal ) ben btw wel op zoek naar een mooie demper.. nsr-tuner heeft nog een rs250 demper maar wil m niet kwijt :a
 
DaveTSX 30-7-2002?01:49 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak 

Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

daar wordt hij niet laagtoeriger door hoor!!
Ik denk het enige waar die kerel over verbaast was dat hij veel sneller aangrijpt als je met slippende koppeling optrekt...

Waarom is je brommer trouwens zo hoogtoerig? teveel aan gedremelt ofzo? (trouwens mijn cyl begint ook pas bij 7500 leuk te doen, mahgoed morgen ff afstellen als ik tiet heb)
(nog) niks aangedremeld.. tjsah.. sommige mensen geloven ook niet dat ie zoveel toeren draait..
onbelast gaat de toerenteller er ver uit.. OVER de 14.000, en tijdens rijden 13.000 ofzow.. maar hijs laast keertje vastgelopen en loopt nu niet zo super meer (sucker was toen kaput, en heel klein happie uit een rechterspoelpoort bij de uitlaat(als je erop zit)) maar de power begint dus pas bij de 8000 ofzow :( maar wrom ie nou zo hoogtoerig is weet ik niet.. heb het eigenlijk nog nooit eerder gezien/gehoord maargoed.. ik wou m dus wat meer optrek power geven, maar koppeling verstevigen zal dus weinig helpen (vermogen blijft het zelfde dus.. :()


als je flink wat compressie hebt neemt het vermogen in lage toeren ook toe.
 
http://www.2weird4u.com
barry 30-7-2002?08:34 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

daar wordt hij niet laagtoeriger door hoor!!
Ik denk het enige waar die kerel over verbaast was dat hij veel sneller aangrijpt als je met slippende koppeling optrekt...

Waarom is je brommer trouwens zo hoogtoerig? teveel aan gedremelt ofzo? (trouwens mijn cyl begint ook pas bij 7500 leuk te doen, mahgoed morgen ff afstellen als ik tiet heb)
(nog) niks aangedremeld.. tjsah.. sommige mensen geloven ook niet dat ie zoveel toeren draait..
onbelast gaat de toerenteller er ver uit.. OVER de 14.000, en tijdens rijden 13.000 ofzow.. maar hijs laast keertje vastgelopen en loopt nu niet zo super meer (sucker was toen kaput, en heel klein happie uit een rechterspoelpoort bij de uitlaat(als je erop zit)) maar de power begint dus pas bij de 8000 ofzow :( maar wrom ie nou zo hoogtoerig is weet ik niet.. heb het eigenlijk nog nooit eerder gezien/gehoord maargoed.. ik wou m dus wat meer optrek power geven, maar koppeling verstevigen zal dus weinig helpen (vermogen blijft het zelfde dus.. :()


mijn ongedremelde zeta begint wat harder te trekken bij de 6/7000rpm en begint pas echt hard te trekken bij de 8000rpm, maar onderin zijn powerband heeft ie dus helemaal niks geen power

 
He?
verwijderd 30-7-2002?09:50 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry) - tukkertje?

Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

daar wordt hij niet laagtoeriger door hoor!!
Ik denk het enige waar die kerel over verbaast was dat hij veel sneller aangrijpt als je met slippende koppeling optrekt...

Waarom is je brommer trouwens zo hoogtoerig? teveel aan gedremelt ofzo? (trouwens mijn cyl begint ook pas bij 7500 leuk te doen, mahgoed morgen ff afstellen als ik tiet heb)
(nog) niks aangedremeld.. tjsah.. sommige mensen geloven ook niet dat ie zoveel toeren draait..
onbelast gaat de toerenteller er ver uit.. OVER de 14.000, en tijdens rijden 13.000 ofzow.. maar hijs laast keertje vastgelopen en loopt nu niet zo super meer (sucker was toen kaput, en heel klein happie uit een rechterspoelpoort bij de uitlaat(als je erop zit)) maar de power begint dus pas bij de 8000 ofzow :( maar wrom ie nou zo hoogtoerig is weet ik niet.. heb het eigenlijk nog nooit eerder gezien/gehoord maargoed.. ik wou m dus wat meer optrek power geven, maar koppeling verstevigen zal dus weinig helpen (vermogen blijft het zelfde dus.. :()


mijn ongedremelde zeta begint wat harder te trekken bij de 6/7000rpm en begint pas echt hard te trekken bij de 8000rpm, maar onderin zijn powerband heeft ie dus helemaal niks geen power



cool, was dat met proma?
 
Blukaap 30-7-2002?11:57 Print reply

Posts: 10006
Jah
En mijn eurocilindro begon bij 6000 iets te doen, bij 8000 ging ie hard en bij 10000 kapte ie.
Maar met vrij veel vermogen onderin.
 
Bastila is lief
Blorn 30-7-2002?11:59 Print reply

Posts: 13825
ik wil dus ook weer power onderin, want ik wil WHEELIES!!!!
 
DaveTSX 30-7-2002?12:00 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: Blukaap 

Jah
En mijn eurocilindro begon bij 6000 iets te doen, bij 8000 ging ie hard en bij 10000 kapte ie.
Maar met vrij veel vermogen onderin.


Mijn eurokit op mijn TSX heeft PRECIES hetzelfde, onderin toch nog redelijk wat kracht, bij 6000 begint ie beter te trekken en bij 8000 begint z'n powah band pas echt. En de 10000 haalt ie zo, maar daarna word het minder.

Ding heeft een zieke compressie, dat zorgt ook wel voor leuk wat vermogen onderin
He tarzan
 
http://www.2weird4u.com
Pingu 30-7-2002?12:03 Print reply
Posts: 1842
powerbox scheelde bij mij echt veeeeeeel onderin.... veel meer power dus he
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 1747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved