Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TIP: versterk je koppeling!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4886 - TIP: versterk je koppeling!!!
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1746 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DaveTSX 29-7-2002?18:30 Print topicpost
Posts: 2033
Ik had 2mm ringetjes onder de schroeven gedaan, dus dat de veren 2mm dieper ingeduwd worden.
Ik dacht, ach, zal wel niet veel maken, hij slipte normaal ook niet (dacht ik).

Ik ga rijden en merk dat ie veel beter vooruit wil!
Ik dacht, leuk, dat zal alles wel zijn, die 2mm KAN gewoon niet veel uitmaken.

Ik geef wat gas, 5000 toeren ofzow (had ff de toerentellerkabel er nog niet aanhangen), ik laat koppeling iets sneller opkomen als normaal en beetje gas bij, DAMN, GVD, lag ik me daar bijna op mijn rug!!!!!
Ding gaat nu ZOOOOOOOOO graag op het achterwiel, ZIEK!!

Heb al mega compressie, en nu met die versterkte koppeling trekt ie gewoon alleen maar op het achterwiel!
Ik trek op, hup, 5 meter ofzow op het achterwiel, kom neer, hup, meteen 20KM/h op de teller, damn.

Dus TIP: versterk je koppeling door er 2mm dikke ringetjes onder te leggen! (ik heb 2 van 1mm gepakt).
Dit geeft een ZIEK resultaat als je redelijk wat vermogen hebt, je knalt hem zo op het achterwiel!!
 
http://www.2weird4u.com

Zeta-boy 29-7-2002?18:45 Print reply

Posts: 2066
Die is al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oud. Dat truukje gebruiken wij altijd bij niet standaard cilinder. Dus 70 cc, 110 cc en 125 cc. Alleen wij pakken een oude koppelingsveer en zagen die vertikaal door midden.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Neonlampje 29-7-2002?18:51 Print reply

Posts: 14825
Ik heb gewoon een 4plaatskoppeling erin gezet, maar wat dave zegt ga ik denk ik voor de lol ook eens proberen Das wel grappig
Maaruh als jou brommer het opeens zo geweldig deed dan was je koppeling zowiezo rot! hij koppelt mayb wat beter, maar zo te horen slipte hij ook gewoon tijdens het rijden...
 
DaveTSX 29-7-2002?19:33 Print reply
Posts: 2033
Ik zeg je, mijn koppeling is normaal hoor. Ik heb op meerdere tsx'en gereden, en heb al andere koppelingsplaten er in gelegd, maakte allemaal nix uit. Maar die ringetjes onder de veren, DAMN, die platen pakken meteen vast, en je vliegt op het achterwiel weg!
Bij 5000 toeren al :n
 
http://www.2weird4u.com
Schuimpie 29-7-2002?19:34 Print reply
Posts: 376

Wat heeft et voor zin om je koppeling te versterken? werkt je koppeling dan minder snel ofzo dat het is alsof je je koppeling laat schieten?
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
DaveTSX 29-7-2002?19:40 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: Schuimpie met ze NSR 


Wat heeft et voor zin om je koppeling te versterken? werkt je koppeling dan minder snel ofzo dat het is alsof je je koppeling laat schieten?


Nee, je platen worden harder tegen elkaar gedrukt, en zorgt er dus voor dat je platen niet gaan slippen, en dus krijg je een leuk effect, als normaal je platen schijnbaar wel slippen
 
http://www.2weird4u.com
NSR JunK 29-7-2002?19:41 Print reply

Posts: 2339
ok snap het... maar hoe kan je testen of je platen slippen?

[This message is edited by NSR JunK on 29-7-2002 19:44]
 
mikey 29-7-2002?19:43 Print reply
Posts: 2392
nu zit er grotere druk achter de veer dus komen de platen sneller tegen elkaar aan
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
DaveTSX 29-7-2002?19:43 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: NSR JunK 

snap het ook niet helemaal je kan toch ook je koppeling loslaten schieten? of zie ik het nu verkeerd? dan knalt die van mij ook wel op zn achterwiel....


Jah, maar normaal ging die van mij ook wel, maar nu VEEL beter, en dus VEEL sneller achterover, ZONDER te laten schieten.
Als je je koppeling laat schieten terwijl je platen dus schijnbaar slippen is dat niet fijn voor je koppeling
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 29-7-2002?19:44 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: mickey MT5

nu zit er grotere druk achter de veer dus komen de platen sneller tegen elkaar aan


doe gewoon maar eens, je zal het zien

[This message is edited by DaveTSX on 29-7-2002 19:44]
 
http://www.2weird4u.com
NSR JunK 29-7-2002?19:47 Print reply

Posts: 2339
vraag me af is dat niet schadelijk dan? xtra ringen erbij? en ontkoppelt die dan nog oke?
 
DaveTSX 29-7-2002?19:48 Print reply
Posts: 2033
ontkoppelt even goed hoor, en is niet slecht, maar je moet iets harder aan je koppelingshendel trekken.
 
http://www.2weird4u.com
Rudy 29-7-2002?20:12 Print reply

Posts: 3471
je kan er beter nieuwe koppelings veren in zetten
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Schuimpie 29-7-2002?20:46 Print reply
Posts: 376
Waar moet je die ringen zetten en is dat moeilijk te doen???

Alvast bedankt
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
jhillen 29-7-2002?21:08 Print reply
Posts: 622
heey laat ff op deze tekening zien dan wat je precies bedoelt ! maak ff tekening in paint ervan ofzow met behulp van deze tekening...

mzzl Jhillen. [URL[t]]null[/t]null[/URL]

en anders dit adres: http://www.scooterfo.../1027969709-schema1.

mzzl

 
SM Stunt Bike
Neonlampje 29-7-2002?21:40 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Rudy?

je kan er beter nieuwe koppelings veren in zetten
idd, of 4plaatskoppeling.. das ook nog ns stoer
 

Dit topic is 1746 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved