Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Inlaat veranderen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1005 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48857 - Inlaat veranderen.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 31-3-2008 23:35 Print topicpost

Posts: 34930
Ik heb dus mijn NS1 cilinder, leuk en aardig, vind alleen de inlaat wat schraal..

Nu dacht ik van CR125 inlaat is een soort paddestoel, en je zuigerveren komen alst goed is toch niet aan je inlaat toe..



Zo'n inlaat wil ik er eigenlijk in maken


MBX inlaat maar ongv zelfde


Zou dit te doen zijn ?.. zonder cilinder direkt te verneuken, ga wel precies te werk natuurlijk maar wil eerst ff weten of het eigenlijk wel mogelijk is.
 
giggitybyte

ikkejw 31-3-2008 23:40 Print reply

Posts: 9886
ja ik zit er ook over te denken om dit te doen, maar ik vraag me af of het helpt en of je dan geen extra slijtage hebt?



dit is een inlaatpoort van een cr125r elsinore uit 1979, zo'n inlaatpoort is makkelijk te maken maar ja, heb je er ook wat aan?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Joel_koningslust 31-3-2008 23:50 Print reply

Posts: 14514
heb je al eens opgezocht wat de voordelen en nadelen ervan zijn?

het lijkt me beter je eerst daarin te orienteren en dan pas te kijken of het wel mogelijk is

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ikkejw 31-3-2008 23:52 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
heb je al eens opgezocht wat de voordelen en nadelen ervan zijn?

het lijkt me beter je eerst daarin te orienteren en dan pas te kijken of het wel mogelijk is




dat is het doel van dit topic lijkt me
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Joel_koningslust 31-3-2008 23:57 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



dat is het doel van dit topic lijkt me


aha, hij vraagt nl of het te doen is. dat is het zeker, maar of het wat oplevert
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mtx_owned 1-4-2008 0:00 Print reply

Posts: 2183
eurocilindro's hebben ook zo'n inlaat
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Joel_koningslust 1-4-2008 0:03 Print reply

Posts: 14514
http://2stroke-tunin...read.php?threadid=55

vraag het in dit topic eens
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Sypie_Honda 1-4-2008 14:38 Print reply

Posts: 13830
die bovenste foto is dat een eurocilindro voor MTX-sh ?

maare heb hier nog een 50cc liggen voor MT heeft ook zo'n inlaat, moet ik ooit nog eens testen trouwens.

iig, denk niet dat je het heel erg zal vernemen in het rijden. alle kleine beetjes helpen natuurlijk
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ikkejw 1-4-2008 15:22 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
die bovenste foto is dat een eurocilindro voor MTX-sh ?

maare heb hier nog een 50cc liggen voor MT heeft ook zo'n inlaat, moet ik ooit nog eens testen trouwens.

iig, denk niet dat je het heel erg zal vernemen in het rijden. alle kleine beetjes helpen natuurlijk



jup, die heb ik van Makrolon gekocht (nog niet binnen)

die cilinder van jou, is dat die 1-euro-cilinder van hardenberg? post daar nog eens foto's van
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Gary - Forum en Gallery Moderator 1-4-2008 15:24 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
http://2stroke-tunin...read.php?threadid=55

vraag het in dit topic eens


Link werkt niet als je geen lid bent.

Verder vraag ik me af of je erveel aan hebt. Gezien het feit dat ik alleen maar lees dat het bij oude modellen toegepast word, en niet bij nieuwere. Zal ook enige theorie achter zitten.

Dit bericht is gewijzigd door Gary op 1-4-2008 om 15:26 uur.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Sypie_Honda 1-4-2008 15:29 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



jup, die heb ik van Makrolon gekocht (nog niet binnen)

die cilinder van jou, is dat die 1-euro-cilinder van hardenberg? post daar nog eens foto's van


http://www.brommerforum.nl/showtopic/42178

@gary, ik zie het juist vrij veel, vooral bij crosser cilinders.

doe anders is een paar foto's van hoe nieuwere cilinders het hebben?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Frysk 1-4-2008 18:28 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Link werkt niet als je geen lid bent.

Verder vraag ik me af of je erveel aan hebt. Gezien het feit dat ik alleen maar lees dat het bij oude modellen toegepast word, en niet bij nieuwere. Zal ook enige theorie achter zitten.

Dit bericht is gewijzigd door Gary op 1-4-2008 om 15:26 uur.



nieuwere hebben carter inlaat

Oudere inlaat @ cilinder, en die hebben vaak zo'n inlaat. vandaar dat ik er nieuwschierig naar ben.. groter inlaat oppervlakte = grotere carb = meer vermogen (mits goed afgesteld natuurlijk)

Ik weet wel dat de 'mysterieuze' GT4 ook een andere inlaat heeft dan de gewone Ge2-GT4..

Dus inlaat zal zeker wel wat schelen.

 
giggitybyte
driver004 1-4-2008 19:06 Print reply

Posts: 3418
mijn mbx 80 cillinder had ook een paddo inlaat
ging gewoon goed
ding liep ok verrekes zie foto's @ dtb project
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Frysk 1-4-2008 19:30 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
mijn mbx 80 cillinder had ook een paddo inlaat
ging gewoon goed
ding liep ok verrekes zie foto's @ dtb project



Kijk dit soort info vind ik nou super

wat is btw verrekes ?

(verekte goed ?)

ik zie nergens foto van cilinder...

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 1-4-2008 om 19:34 uur.
 
giggitybyte

Dit topic is 1459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved