Erik 39 |
31-3-2008 16:15 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
dus jij hebt de tandwielen vervangen maar niet de ketting
of begrijp ik dit verkeerd
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 31-3-2008 om 15:55 uur.
Dan nog is het probleem niet opgelost.
Ik denk toch gewoon je koppeling en niks met je ketting. Zet koppeling eens wat strakker?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
rik hulkenberg |
31-3-2008 16:17 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
Dan nog is het probleem niet opgelost.
Ik denk toch gewoon je koppeling en niks met je ketting. Zet koppeling eens wat strakker?
ik bedoel als je nieuwe tandwielen hebt maar geen nieuwe ketting kan de ketting over de tandjes schien
dat kan de doffe klap veroorzaken daarom moet je meestal als je de tandwielen vervangt ook een nieuwe ketting
|
|
|
|
2SLOW4ME |
31-3-2008 16:17 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
dus jij hebt de tandwielen vervangen maar niet de ketting
of begrijp ik dit verkeerd
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 31-3-2008 om 15:55 uur.
ehhmm allebij,, of gaat t nii over mij?,.. nja,, boeie...
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Erik 39 |
31-3-2008 16:19 |
|
pckor |
31-3-2008 16:20 |
Posts: 1364 |
Je hebt een TZR toch?
Met het zelfde blok als een yamaha dt50x toch?
Ik heb soms ook een harde doffe knal als ik hoog in de toeren zit en ik trap hem vanuit zijn vrij naar de 1.
maar als hij gewoon laag zn toertjes draait is er niks aan de hand.
Mischien zit er wel degelijk wat mis in het blok...
|
|
|
|
Erik 39 |
31-3-2008 16:23 |
Posts: 15088 |
ik heb het ook als ik van 80km/u ofzo de koppeling in doe, en hem naar zn 1 tik (tijdens afremmen). van zn 2 naar zn 1 hoor je dan KLOENK.
@ Djeep: ja das ook aardig normaal geloof ik. tenminste, niet erg.
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 31-3-2008 om 16:25 uur.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Djeep |
31-3-2008 16:24 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
ik heb het ook als ik van 80km/u ofzo de koppeling in doe, en hem naar zn 1 tik (tijdens afremmen). van zn 2 naar zn 1 hoor je dan KLOENK.
Heb ik ook met me Honda..
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
ikkejw |
31-3-2008 16:25 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]
Heb ik ook met me Honda..
jup, bij honda SKUNKt ie wel vaker als je snel terugschakelt. dat is gewoon normaal, zolang je bij het opschakelen maar niks merkt.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Intenso |
31-3-2008 16:31 |
Posts: 2922 |
doet mijne ook bij het naar beneden schakelen en als ik van zijn vrij in zijn 1 zet dan hoor je echt even een knal.
maar dat is niet wat de ts bedoelt neem ik aan.
maar hoor je het echt alleen als je opschakeld?
want ik had met mijn mt dat als ik rolde in zijn vrij alles goed was en rolde in zijn 1 met koppeling in dat de ketting oversloeg dus om de zoveel schakels werd hij over het voortandiwel heen gegooit dan hoorde je ook telkens een doffe knal.
kijk eens na of je ketting wel mooi over je tandwielen loopt als je hem in de vrij hebt met koppeling in of zonder als je hem door de compressie duwt
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
Almer |
31-3-2008 17:29 |
Posts: 3325 |
Span je koppelingskabel en leer eerst schakelen...
Vanuit stilstand naar 1 schakelen kan een 'klap' geven (zorg dat je stationair toerental hebt).
Dit komt omdat de draaiende tandwielen in 1x gestopt worden door de stilstaande tandwielen.
Bij overschakelen mag hij dit niet doen, dan ligt het aan je koppeling.
Ook mag je vanuit de 3e versnelling nooit in 1x naar z'n 1 trappen, dan draaien de tandwielen onderling te snel om soepel in elkaar te vallen, hierdoor kunnen zelfs je klauwen afbreken!
Tip; Zet je brommer es op z'n bok, laat hem stationair draaien (waarbij het achterwiel dus vrij kan draaien) en knijp je koppeling ens in, nu moet je makkelijk je achterwiel tegen kunnen houden, kan dit niet, is je koppeling niet goed afgesteld.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Slipstream |
31-3-2008 17:44 |
Posts: 581 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
Span je koppelingskabel en leer eerst schakelen...
Vanuit stilstand naar 1 schakelen kan een 'klap' geven (zorg dat je stationair toerental hebt).
Dit komt omdat de draaiende tandwielen in 1x gestopt worden door de stilstaande tandwielen.
Bij overschakelen mag hij dit niet doen, dan ligt het aan je koppeling.
Ook mag je vanuit de 3e versnelling nooit in 1x naar z'n 1 trappen, dan draaien de tandwielen onderling te snel om soepel in elkaar te vallen, hierdoor kunnen zelfs je klauwen afbreken!
Tip; Zet je brommer es op z'n bok, laat hem stationair draaien (waarbij het achterwiel dus vrij kan draaien) en knijp je koppeling ens in, nu moet je makkelijk je achterwiel tegen kunnen houden, kan dit niet, is je koppeling niet goed afgesteld.
wtf lul je allemaal...
Alsof ik niet kan schakelen
Ik heb net gewoon volledig opnieuw gespannen, dus asje los, die spanschroef helemaal los etc. En de as met het wiel even op en neer gehaald zodatie even los en strak hing en toen gewoon weer die spanschroeven erop etc en alles opnieuw aangespant.
Testritje gemaakt en gaat weer als een zonnetje. Dus toch op 1 of andere manier niet goed gespannen terwijl ik hem net zo had gespannen als altijd. Anyway, probleem opgelost.
|
|
Ik deel geen handtekeningen uit |
|
tja... |
31-3-2008 17:49 |
Posts: 154 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Slipstream
Ik heb beetje vreemd probleem, ik stap op me brommer, rijd weg en alles is normaal. Ik ben thuis, wil weer wegrijden en had daarvoor me ketting eventjes gespannen.
Maar ik rijd weg en ik zet m in ze 1 en beetje harde klap, is redelijk normaal, gebeurd af en toe. Maar toen merkte ik dat dit ook gebeurd als ik van z'n 1 naar 2 opschakel en van 2 naar 3. En na de 3e versnelling niet meer. Bij het opschakelen hoor je dan een harde, doffe, holle klap. En dat maar tot ze 3.
Ook terugschakelen, hetzelfde probleem. Weer zon rare klap. Ik dacht misschien de ketting wat te strak oid. Maar ketting is prima op spanning, meerdere malen gecontroleerd.
Dus ik vermoed zelf dat het aan de koppeling ligt. Maar mocht iemand iets anders vermoeden hoor ik het graag, want zometeen trek ik me blok open en is het iets heel simpels.
Ik kan misschien even proberen video van te maken vanmiddag als dit nodig is.
staat je ketting toch nog goed in het vet? dat kan ook wel is harde doffe klappen geven...
|
|
|
|
Slipstream |
31-3-2008 17:50 |
Posts: 581 |
zie me vorige post. En is gewoon goed ingevet, ook net nieuwe ketting.
|
|
Ik deel geen handtekeningen uit |
|
DoDo-tomos |
31-3-2008 17:50 |
Posts: 1842 |
whahaha zie je wel ik had gelijk
|
|
of vraag het niek de wildt |
|
Slipstream |
31-3-2008 17:52 |
Posts: 581 |
|
|
Ik deel geen handtekeningen uit |
|