Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Harde doffe klappen met schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 707 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48843 - Harde doffe klappen met schakelen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4178 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Slipstream 31-3-2008 15:02 Print topicpost

Posts: 581
Ik heb beetje vreemd probleem, ik stap op me brommer, rijd weg en alles is normaal. Ik ben thuis, wil weer wegrijden en had daarvoor me ketting eventjes gespannen.

Maar ik rijd weg en ik zet m in ze 1 en beetje harde klap, is redelijk normaal, gebeurd af en toe. Maar toen merkte ik dat dit ook gebeurd als ik van z'n 1 naar 2 opschakel en van 2 naar 3. En na de 3e versnelling niet meer. Bij het opschakelen hoor je dan een harde, doffe, holle klap. En dat maar tot ze 3.

Ook terugschakelen, hetzelfde probleem. Weer zon rare klap. Ik dacht misschien de ketting wat te strak oid. Maar ketting is prima op spanning, meerdere malen gecontroleerd.

Dus ik vermoed zelf dat het aan de koppeling ligt. Maar mocht iemand iets anders vermoeden hoor ik het graag, want zometeen trek ik me blok open en is het iets heel simpels.

Ik kan misschien even proberen video van te maken vanmiddag als dit nodig is.

EDIT:
problem solved!

Dit bericht is gewijzigd door Slipstream op 31-3-2008 om 17:55 uur.
 
Ik deel geen handtekeningen uit

Djeep 31-3-2008 15:03 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Slipstream
Ik heb beetje vreemd probleem, ik stap op me brommer, rijd weg en alles is normaal. Ik ben thuis, wil weer wegrijden en had daarvoor me ketting eventjes gespannen.

Maar ik rijd weg en ik zet m in ze 1 en beetje harde klap, is redelijk normaal, gebeurd af en toe. Maar toen merkte ik dat dit ook gebeurd als ik van z'n 1 naar 2 opschakel en van 2 naar 3. En na de 3e versnelling niet meer. Bij het opschakelen hoor je dan een harde, doffe, holle klap. En dat maar tot ze 3.

Ook terugschakelen, hetzelfde probleem. Weer zon rare klap. Ik dacht misschien de ketting wat te strak oid. Maar ketting is prima op spanning, meerdere malen gecontroleerd.

Dus ik vermoed zelf dat het aan de koppeling ligt. Maar mocht iemand iets anders vermoeden hoor ik het graag, want zometeen trek ik me blok open en is het iets heel simpels.

Ik kan misschien even proberen video van te maken vanmiddag als dit nodig is.


Als je net je ketting hebt gespannen, en vervolgens krijg je dit probleem, gaat er dan niet een licht branden en even voor de grap je ketting iets losser doen?

Hoeveel speling heb je genomen?
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Mt5_grolsch 31-3-2008 15:07 Print reply

Posts: 2014
wat voor brommer gaat het?
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Djeep 31-3-2008 15:10 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
wat voor brommer gaat het?


Hoogstwaarschijnlijk TZR, als je ff ze profiel bekijkt
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
DoDo-tomos 31-3-2008 15:11 Print reply

Posts: 1842
heeft perrin er soms op gereden dan weet ik het wel
 
of vraag het niek de wildt
Slipstream 31-3-2008 15:21 Print reply

Posts: 581
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Als je net je ketting hebt gespannen, en vervolgens krijg je dit probleem, gaat er dan niet een licht branden en even voor de grap je ketting iets losser doen?

Hoeveel speling heb je genomen?

Ik heb me ketting al wat losser gezet maar helpt voor geen meter. Ik blijf het probleem hebben. En heb de standaard speling genomen, zo'n 1,5cm tot 2cm zonder persoon erop.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DoDo-tomos
heeft perrin er soms op gereden dan weet ik het wel

Nee, godszijdank niet
 
Ik deel geen handtekeningen uit
Viertakt 31-3-2008 15:23 Print reply

Posts: 3586
Ga eens helemaal achterop je brommer zitten, en kijk dan eens hoe strak je ketting staat.
 
Viertakt uber alles.
daanmtx 31-3-2008 15:26 Print reply

Posts: 3759

idd, tzr ketting staat aanzienlijk strakker als je erop zit.
Erop zitten en dan 1-2cm speling aanhouden in verticale richting in 't midden precies tussen je achter-en voortandwiel.


Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 31-3-2008 om 15:26 uur.
 
Honda VFR400R
rik hulkenberg 31-3-2008 15:26 Print reply

Posts: 10029
op hoeveel punten heb je de ketting spanning gecontroleerd
ketting en tandwielen hebben meestal een doodpunt waardoor die op sommige stukken strakker staat dan normaal
 
DoDo-tomos 31-3-2008 15:28 Print reply

Posts: 1842
je moet je brommer ook niet op de bok laten staan
 
of vraag het niek de wildt
helly 31-3-2008 15:28 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
op hoeveel punten heb je de ketting spanning gecontroleerd
ketting en tandwielen hebben meestal een doodpunt waardoor die op sommige stukken strakker staat dan normaal


dit ook,
neem aan dat je tandjes (van je tandwiel) nog recht zijn?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Slipstream 31-3-2008 15:28 Print reply

Posts: 581
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx

idd, tzr ketting staat aanzienlijk strakker als je erop zit.
Erop zitten en dan 1-2cm speling aanhouden in verticale richting in 't midden precies tussen je achter-en voortandwiel.


Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 31-3-2008 om 15:26 uur.

wel vreemd, heb m op exact dezelfde manier gespannen als altijd e nu zoudie ineens klappen geven.

Maar ik haal ff me zusje erbij, mag die spanning controleren als ik erop zit

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


dit ook,
neem aan dat je tandjes (van je tandwiel) nog recht zijn?

uiteraard, net nieuw setje er nog op dus is niks mis mee.

Dit bericht is gewijzigd door Slipstream op 31-3-2008 om 15:29 uur.
 
Ik deel geen handtekeningen uit
OmafietS 31-3-2008 15:31 Print reply

Posts: 7472
denk niet dat door t spannen van je ketting je koppeling opeens naar de ghetto is..

zijn je tandwielen nog goed?
 
Slipstream 31-3-2008 15:33 Print reply

Posts: 581
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
denk niet dat door t spannen van je ketting je koppeling opeens naar de ghetto is..

zijn je tandwielen nog goed?

daar doelde ik ook niet op, dacht meer dat mogelijk een fout in de koppeling toevallig samenviel na het spannen van de ketting

Maar zoals hierboven gezegd, net nieuw setje met tandwielen dus zijn nog perfect
 
Ik deel geen handtekeningen uit
2SLOW4ME 31-3-2008 15:46 Print reply

Posts: 1944
ook altijd last van van zn vrij naar mn 1 bij t wegrijden.. zowel voordat ik mn nieuwe versn. bak er in had als na, dus daar ligt het iig niet aan. ook maakt spannen ketting bij mij niets uit.
edit: ook had ik mijn tandwielen vervangen, dus ligt t ook niet aan


Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 31-3-2008 om 15:47 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
rik hulkenberg 31-3-2008 15:54 Print reply

Posts: 10029
dus jij hebt de tandwielen vervangen maar niet de ketting
of begrijp ik dit verkeerd

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 31-3-2008 om 15:55 uur.
 

Dit topic is 4178 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved