Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - derbi gpr 50 en aprilia rs 50 vs derbi senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #48828 - derbi gpr 50 en aprilia rs 50 vs de...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 18534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

helly 30-3-2008 22:29 Print reply

Posts: 2424
mensen die nog nooit op een racer hebben gereden zeiken hierover dat het kut is voor je armen enzo.. dit klopt wel: voor een tijdje. omdat je armspieren van je armen niet gewend zijn. ik heb al wat brommervakanties gedaan en ik heb dan geen nieuwe rs maar heb ut meer over algemeen racers. Je hebt nergens last vast, het rijd lekkerder. als je een rugzak hebt krijg je last van je rug (50+ km's)

kheb nooit last van me reet omdat ik gewoon me kont steeds eventjes verzet. (om de 15 km ofzo).

racer is wel minder mobiel/handbaar/etc als een crosser

Dit bericht is gewijzigd door helly op 31-3-2008 om 0:27 uur.
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
rubbert 30-3-2008 22:52 Print reply

Posts: 8825
blaren? wat heb je dan voor handjes?, je krijgt gewoon kramp in je armen, maar je went er idd wel aan, maar dat kan niet goed zijn voor je lijkt mij, maar voor je rug vind ik het juist wel mee vallen, omdat je rug wel recht is als je erop zit

@helly: met bochten enzo verzet je je reed toch sowieso?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
DoDo-tomos 30-3-2008 23:23 Print reply

Posts: 1842
hmmm.

voordelen gpr.
kank niet bedenken

nadelen
last van je polsen op lange duur
pijn in je kont door dat harde zadel
als ej in de stad woont drempels zijn klote.
zitting voor bijrijder is ook niet fijn
je hangt helemaal voorover.( gevolg voor de polsen)
grote draai cirkel
kappen zijn duur enn klote om aan te sleutelen

voordelen senda
zit lekker
rijd fijn voor in de stad
kleine draaicirkel
makkelijk aan te sleutelen
kappen zijn niet zo duur

nadelen
licht viel mij een beetje tegen


daarom heb ik me gpr verkocht en een senda gehaald

Dit bericht is gewijzigd door DoDo-tomos op 30-3-2008 om 23:26 uur.
 
of vraag het niek de wildt
MarTijn tzr 30-3-2008 23:30 Print reply

Posts: 6970
je zou ook een keer een ritje kunnen maken op een tzr, bevalt je ook goed. en ongeveer dezelfde prijsklasse
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
helly 31-3-2008 0:25 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
@helly: met bochten enzo verzet je je reed toch sowieso?

dat doe je indd als je sportief aan het rijden bent, maar als je aan het toeren bent naar frankrijk en er zit iemand achterop doe je dit niet (zoveel)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DoDo-tomos
hmmm.

voordelen gpr.
Mooier
cooler
chickies
snelheid
wegligging
bochtenwerk



nadelen
last van je polsen op lange duur = op lange duur juist niet meer(misschien als je heel dik bent)
pijn in je kont door dat harde zadelkoop dan een oudere rs, zadels daarvan zijn prima
als ej in de stad woont drempels zijn klote. als je met 60 km/h rijd indd! maar ook weer lache
zitting voor bijrijder is ook niet fijn is ook prima, lekker hoog je zakt soms alleen beetje naar de bestuurder toe
je hangt helemaal voorover.( gevolg voor de polsen)
grote draai cirkel is indd kloten als je stilstaat en moet draaien ofzo! in bochten is het lekker hangen
kappen zijn duur enn klote om aan te sleutelen moet je maar niet vallen en sleutelen is dus echt geen probleem

voordelen senda
zit lekker
rijd fijn voor in de stad
kleine draaicirkel
makkelijk aan te sleutelen
kappen zijn niet zo duur

nadelen
licht viel mij een beetje tegen


daarom heb ik me gpr verkocht en een senda gehaald

Dit bericht is gewijzigd door DoDo-tomos op 30-3-2008 om 23:26 uur.






Dit bericht is gewijzigd door helly op 31-3-2008 om 0:28 uur.
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
RS 666 31-3-2008 1:51 Print reply

Posts: 1215
eens met helly
chickies klopt zeker komen er genoeg naar je toe van vette motor/brommer of zeggen het op a.nu ofzo de wegligging + bochtenwerk is echt heerlijk
en motorrijders begroeten je altijd wel eigenlijk en dat is ook wel wijs
 
Keesie 31-3-2008 16:23 Print reply

Posts: 17
ik heb zelf gpr hij is wel stugger geveerd maar dat is ook weer sportief rijde

en meeste tijd ga je harder met gpr omdat je minder weerstand hebt succes met kiezen maarre die gpr bevalt mij best
 
2SLOW4ME 31-3-2008 16:31 Print reply

Posts: 1944
heb zelf gpr,, voordeel dat je dat vage tankje voorop hebt, waar je dus net geen helm in kan proppen.. (wel met gemakt 2 kettingsloten regenpak en af en toe ook een kleine boeken tas).
ehhmm tank achterin (gewichtsverdeling??) er werd eerder verteld dat hij wat stug geveerd was,, je kunt er inderdaad met 40km/h+ mee vliegen over drempels.. ook is achterop voor een passagier +10km/h zeker niet prettig, en de handvaten voor achterop zijn nutteloos.

Het blok van een derbi schijnt goed te zijn, maar heeft mij tot nu toe alleen nog maar problemen op geleverd (versnellingsbak, kapotte olie pomp, accu)

Nog een (groot) nadeel van een derbi is de electronica, ondanks dat ik zelf elektrolul ben (als vakantie baantje..) kan ik hem niet meer elektrisch startend krijgen, (alle bedrading vervangen, was puinhoop). Waardoor je hem dus moet aanlopen, en als je motor koud is en het regend dan is da nii fijnn..

suc6 mt kiezen!

ojah,, hij heeft een huuuuuuuuuge draai cirkel..


Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 31-3-2008 om 16:32 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
rubbert 31-3-2008 16:35 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lorenzo 666
eens met helly
chickies klopt zeker komen er genoeg naar je toe van vette motor/brommer of zeggen het op a.nu ofzo de wegligging + bochtenwerk is echt heerlijk
en motorrijders begroeten je altijd wel eigenlijk en dat is ook wel wijs



over m'n senda ik ook van 60 procent: vette motor heb je(rest zegt wel gewoon brommer)
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
derbi-tuner 31-3-2008 16:46 Print reply

Posts: 2605
neem gewoon een derbi senda, klaar.. een racer is wel effe lagge enzo, maar gaat vervelen.. bij een senda kan je teminste nog een beetje spele ( beetje wheelies, stoppies onderweg)
 
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid
Ice Ap rs50 31-3-2008 17:15 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi-tuner
neem gewoon een derbi senda, klaar.. een racer is wel effe lagge enzo, maar gaat vervelen.. bij een senda kan je teminste nog een beetje spele ( beetje wheelies, stoppies onderweg)


ja dat kan je helemaal niet met een rs of gpr ofzo

ik vind persoonlijk een racer beter rijden (lees rs50 1999-2005) en ik heb al met veel brommer gereden.

Ik vind een rs beter rijden omdat ik van gestalte iets gespierder ben en dus vind ik het leuker als je brommer niet van zen ene oor op het andere legt door er gewoon naar te kijken, ja een rs is zwaarder dan alle andere brommer, maar dat vind ik net prettiger.

Een senda is licht en beter voor in de stad enzo maar persoonlijk vind ik die dingen ruk sturen als je van een rs50 komt, ook vind ik de remmen veel beter op mijn rs. Een bij een rs heb je ook nog eens een praktisch compartimentje voor je papieren, slot, handschoenen,...

dat van last van je rug is wel waar met een rugzak, maar ik heb nooit last gehad van mijn armen of van weinig beenruimte (ik ben 1.82m), ik kijk altijd uit naar bochtjes met men rs, dat kon ik niet zeggen op een crosser of sm.


 
GTI - GTD - BMW
helly 31-3-2008 17:43 Print reply

Posts: 2424
1 nadeel van racer. bij noodstop ofzo knal je soms (als je jezelf niet tegenhoud) met je ballen tegen de tank.. en als er iemand achterop zit en je remt en die persoon houd zijn eigen gewicht niet tegen met zijn benen op de steunen ga je echt dood. alsof je 3 G(kracht) naar voren hebt
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
derbi-tuner 31-3-2008 18:40 Print reply

Posts: 2605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


ja dat kan je helemaal niet met een rs of gpr ofzo

ik vind persoonlijk een racer beter rijden (lees rs50 1999-2005) en ik heb al met veel brommer gereden.

Ik vind een rs beter rijden omdat ik van gestalte iets gespierder ben en dus vind ik het leuker als je brommer niet van zen ene oor op het andere legt door er gewoon naar te kijken, ja een rs is zwaarder dan alle andere brommer, maar dat vind ik net prettiger.

Een senda is licht en beter voor in de stad enzo maar persoonlijk vind ik die dingen ruk sturen als je van een rs50 komt, ook vind ik de remmen veel beter op mijn rs. Een bij een rs heb je ook nog eens een praktisch compartimentje voor je papieren, slot, handschoenen,...

dat van last van je rug is wel waar met een rugzak, maar ik heb nooit last gehad van mijn armen of van weinig beenruimte (ik ben 1.82m), ik kijk altijd uit naar bochtjes met men rs, dat kon ik niet zeggen op een crosser of sm.




nou een gpr met standaard 50cc zie ik niet effe een wheelie maken, en ja er zijn vast wel mensen zijn die het kunnen, maar met een senda is het stukken makkelijker, dat geld ook voor een stoppie.. En als je pleurt is het met een senda niet echt heel erg ofzo maar als je met een gpr vald dan zijn de kosten fucking hoog

 
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid
rubbert 31-3-2008 18:45 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


ja dat kan je helemaal niet met een rs of gpr ofzo

ik vind persoonlijk een racer beter rijden (lees rs50 1999-2005) en ik heb al met veel brommer gereden.

Ik vind een rs beter rijden omdat ik van gestalte iets gespierder ben en dus vind ik het leuker als je brommer niet van zen ene oor op het andere legt door er gewoon naar te kijken, ja een rs is zwaarder dan alle andere brommer, maar dat vind ik net prettiger.

Een senda is licht en beter voor in de stad enzo maar persoonlijk vind ik die dingen ruk sturen als je van een rs50 komt, ook vind ik de remmen veel beter op mijn rs. Een bij een rs heb je ook nog eens een praktisch compartimentje voor je papieren, slot, handschoenen,...

dat van last van je rug is wel waar met een rugzak, maar ik heb nooit last gehad van mijn armen of van weinig beenruimte (ik ben 1.82m), ik kijk altijd uit naar bochtjes met men rs, dat kon ik niet zeggen op een crosser of sm.




een weeley trek je echt niet met een orri rs, moet er wel wat leuk spul onder liggen, anders trekt hij nooit op het achterwiel, ik vind met m'n sm bochtjes pakken wel leuk hoor, maar lange bochten zijn indd lekkerder met een rsje, maar korte bochtjes is een rs net wat te lomp voor om snel om te gooien,
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
-simon- 31-3-2008 18:47 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
heb zelf gpr,, voordeel dat je dat vage tankje voorop hebt, waar je dus net geen helm in kan proppen.. (wel met gemakt 2 kettingsloten regenpak en af en toe ook een kleine boeken tas).
ehhmm tank achterin (gewichtsverdeling??) er werd eerder verteld dat hij wat stug geveerd was,, je kunt er inderdaad met 40km/h+ mee vliegen over drempels.. ook is achterop voor een passagier +10km/h zeker niet prettig, en de handvaten voor achterop zijn nutteloos.

Het blok van een derbi schijnt goed te zijn, maar heeft mij tot nu toe alleen nog maar problemen op geleverd (versnellingsbak, kapotte olie pomp, accu)

Nog een (groot) nadeel van een derbi is de electronica, ondanks dat ik zelf elektrolul ben (als vakantie baantje..) kan ik hem niet meer elektrisch startend krijgen, (alle bedrading vervangen, was puinhoop). Waardoor je hem dus moet aanlopen, en als je motor koud is en het regend dan is da nii fijnn..

suc6 mt kiezen!

ojah,, hij heeft een huuuuuuuuuge draai cirkel..


Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 31-3-2008 om 16:32 uur.


ze bedoelen hier de nieuwe gpr. en de "buddy" is bij de oude idd wel handig. en verder het aanlopen heb ik geen problemen mee. start eigenlijk altijd binne 2 meter.

@ts: kies wat je zelf het mooiste vind. ze hebben toch allemaal voor en nadelen, zet die langs elkaar en kijk welke jou dan het meeste aanspreekt.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 18534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved