Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50cc tunen koppel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 983 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48824 - 50cc tunen koppel
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7300 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xXhonda-mtx-shXx 30-3-2008 17:41 Print topicpost

Posts: 72
hey,
ik heb een orginele 50cc, van een mt5 hiervan wil ik een laagtoerige cilinder met veel koppel maken.

- heeft iemand hier ervaring / poortmap van?
- welke snelheid kan ik ongeveer halen?

Dit bericht is gewijzigd door xXhonda-mtx-shXx op 30-3-2008 om 17:41 uur.
 

Tommyofzo 30-3-2008 17:41 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xXhonda-mtx-shXx
hey,
ik heb een orginele 50cc hiervan wil ik een laagtoerige cilinder met veel koppel maken.

- heeft iemand hier ervaring / poortmap van?
- welke snelheid kan ik ongeveer halen?

17:41 uur.

mischien ook handig om er ff bij te zetten wat voor brommre enzoo..

goedzo

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 30-3-2008 om 17:42 uur.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Wat dat betreft geeft hij genoeg info . Je zou alleen ff in de Faq kunnen kijken voor het maken van een poortmap.


na zn edit ja

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 30-3-2008 om 17:43 uur.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


staat mt5

is iig veel werk , std poorten zijn erg klein , en je moet veel weghalen , en dan is het materiaal wat je moet weghalen ook erg hard.

en het blijft 50cc dus koppel kun je vergeten..



na zn edit ja!

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 30-3-2008 om 17:43 uur.
 
Makrolon 30-3-2008 17:42 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xXhonda-mtx-shXx
hey,
ik heb een orginele 50cc, van een mt5 hiervan wil ik een laagtoerige cilinder met veel koppel maken.

- heeft iemand hier ervaring / poortmap van?
- welke snelheid kan ik ongeveer halen?

Dit bericht is gewijzigd door xXhonda-mtx-shXx op 30-3-2008 om 17:41 uur.

een ori 50 is al een laagtoerige cylinder met veel koppel.
 
KTM 525 EXC Supermoto
xXhonda-mtx-shXx 30-3-2008 17:42 Print reply

Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]

mischien ook handig om er ff bij te zetten wat voor brommre enzoo..


al gedaan

 
Gary - Forum en Gallery Moderator 30-3-2008 17:42 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]

mischien ook handig om er ff bij te zetten wat voor brommre enzoo..


Wat dat betreft geeft hij genoeg info . Je zou alleen ff in de Faq kunnen kijken voor het maken van een poortmap.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-3-2008 17:43 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]

mischien ook handig om er ff bij te zetten wat voor brommre enzoo..


staat mt5

is iig veel werk , std poorten zijn erg klein , en je moet veel weghalen , en dan is het materiaal wat je moet weghalen ook erg hard.

en het blijft 50cc dus koppel kun je vergeten..

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
xXhonda-mtx-shXx 30-3-2008 17:44 Print reply

Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

een ori 50 is al een laagtoerige cylinder met veel koppel.


maar daarmee kan je niet harder als 40, kan toch wel verbeterd worden?
 
xXhonda-mtx-shXx 30-3-2008 17:47 Print reply

Posts: 72
werk heb ik er wel voor over, koppel is eigenlijk niet het belangrijkste
belangrijk vind ik dat hij gewoon lekker laagtoerig is, kan iemand een inschatting maken wat voor snelheid ik kan halen?
 
linge-tuning 30-3-2008 17:47 Print reply

Posts: 460
waarom zou tie laagtoerig moeten blijven?

iig, maak je uitlaatpoort maximaal breed, en eventueel wat hoger, anders krijg je een te brede powerband en te weinig echt vermogen.

middelste spoeler (naar bougie gericht) ontbreekt > er bij maken.

voorderest membraamhuis die hele rand eruit frezen, spoelers breder en ietsje lager.

timingen van een ori cil weet ik niet dat moet je zelf maar uit zoeken maar zo kom je een eind.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-3-2008 17:48 Print reply

Posts: 10560
80cc blokje regelen.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
-wokkel- 30-3-2008 17:49 Print reply

Posts: 1129
als je harder wilt rijde zul je toch moeten zorgen dat ie iets hoog toeriger word. maar volgens mij als je de uitlaat poort enzo breder maakt dat je wel wat meer vermogen krijgt... (weet ik niet cker) hoogtoeriger is gewoon je uitlaat poort hoger maken
 
xXhonda-mtx-shXx 30-3-2008 17:49 Print reply

Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
waarom zou tie laagtoerig moeten blijven?

iig, maak je uitlaatpoort maximaal breed, en eventueel wat hoger, anders krijg je een te brede powerband en te weinig echt vermogen.

middelste spoeler (naar bougie gericht) ontbreekt > er bij maken.

voorderest membraamhuis die hele rand eruit frezen, spoelers breder en ietsje lager.

timingen van een ori cil weet ik niet dat moet je zelf maar uit zoeken maar zo kom je een eind.


laagtoerig wil ik omdat het gewoon lekker rustig rijd, en er gaat minder kapot denk ik?
 
xXhonda-mtx-shXx 30-3-2008 17:57 Print reply

Posts: 72
misschien mijn priciepes toch bijstellen omdat snelheid en lage toeren niet perfcet samen gaan is het misschien verstanig om hem idd wel wat toeren te geven, maar er zeker geen jank ding van maken.
nog een paar vraagjes

- kan iemand inschatten of ik >70km/h kan halen?
- wat voor carb. kan ik het beste gebruiken?
- bredere uitlaatpoort maak hem laagtoeriger, krijgt hij hier meer koppel en/of een hogere top van?
- is hij zuiniger met lage toeren?
- gaat er ook meer kapot met hoge toeren of valt dit wel mee?


 
Royal Club 30-3-2008 17:58 Print reply

Posts: 60390
50cc en koppel en laagtoerig rijden werkt niet. dit is 2takt, toerenbeuken en jankende blokken horen daarbij

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 30-3-2008 om 17:58 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
PuchMaxiS72 30-3-2008 18:16 Print reply

Posts: 343
Ken iemand die toch echt veel koppel heeft en 70-75 rijdt op 4.000-4.500 toeren. Kan makkelijk.
 
TSX gereviseerd
Royal Club 30-3-2008 18:23 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Ken iemand die toch echt veel koppel heeft en 70-75 rijdt op 4.000-4.500 toeren. Kan makkelijk.


wie is dat dan? wat voor brommer? heb je een poortmap van die cilinder? wat is de rest van de setup?

want "iemand" is wel heel onduidelijk
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 7300 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved