Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Overtoeren ??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48819 - Overtoeren ??
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1038 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KevinGilera 30-3-2008 14:47 Print topicpost

Posts: 336
Hee,

ik heb mijn Gilera Zulu vorige week even uit elkaar gehad, en toen heb ik gelijk de carburateur helemaal schoongemaakt want daar zat nogal wat viezigheid in. ook heb ik de uitlaat ontkoold.

nu alles weer netjes schoon is loopt hij gelijk ook een stuk beter. alleen als ik nu op zijn top rijd, dan maakt hij 11.500 toeren. nu vraag ik me af of dat niet een beetje veel is, hij loopt dan ongeveer 90. hij is helemaal standaard, alleen een metrakit uitlaat.
is het verstandig om er een ander voortandwiel op te doen of is 11.500 toeren normaal ? Het is trouwens ook gewoon een Derbi blok
 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185

Tommyofzo 30-3-2008 14:51 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinspui
Hee,

ik heb mijn Gilera Zulu vorige week even uit elkaar gehad, en toen heb ik gelijk de carburateur helemaal schoongemaakt want daar zat nogal wat viezigheid in. ook heb ik de uitlaat ontkoold.

nu alles weer netjes schoon is loopt hij gelijk ook een stuk beter. alleen als ik nu op zijn top rijd, dan maakt hij 11.500 toeren. nu vraag ik me af of dat niet een beetje veel is, hij loopt dan ongeveer 90. hij is helemaal standaard, alleen een metrakit uitlaat.
is het verstandig om er een ander voortandwiel op te doen of is 11.500 toeren normaal ? Het is trouwens ook gewoon een Derbi blok

Het is maar net wat jij zelf wilt, maar als hij een tandje(of twee) zwaarder ook wel zou trekken zou ik dat wel doen.
 
koekie - Administrator 30-3-2008 14:54 Print reply

Posts: 12588
ik vind t niet lekker rijden met 11.5K, maar het is wat jij wil

Tandje groter, of 2 idd moet ook wel lukken denk ik.
 
Haaks de hoek om!
Mopar 30-3-2008 14:56 Print reply

Posts: 4772
Heb je nog het idee dat hij na (zeg 9500~10000 toeren) veel harder doortrekt ?
Of neemt het vermogen dan echt merkbaar af ?

Als het vermogen afneemt en het ''loze toeren'' zijn zonder vermogen, mag je hem best wat zwaarder vertanden.

Gewoon proberen dus, persoonlijk zou ik niet ver boven de 10000toeren gaan zitten, dus 10000toeren als een maximum aanhouden.

Als je meer toeren gaat rijden krijg je een onbetrouwbaar hok dat ontstekingen en zuigers vreet.


Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 30-3-2008 om 14:56 uur.
 
Elco 30-3-2008 14:56 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
ik vind t niet lekker rijden met 11.5K, maar het is wat jij wil

Tandje groter, of 2 idd moet ook wel lukken denk ik.



je moet rekening houden met de pwb he,

mk is redelijk piekerig,

ik reed gister met mijn malossi mhr en bij overschakelen donder die telkens uit de pwb dat wil je ook niet. dus je kan kijken om 1 tandje meer te doen en gewoon te gaan proberen.
 
pckor 30-3-2008 15:33 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Heb je nog het idee dat hij na (zeg 9500~10000 toeren) veel harder doortrekt ?
Of neemt het vermogen dan echt merkbaar af ?

Als het vermogen afneemt en het ''loze toeren'' zijn zonder vermogen, mag je hem best wat zwaarder vertanden.

Gewoon proberen dus, persoonlijk zou ik niet ver boven de 10000toeren gaan zitten, dus 10000toeren als een maximum aanhouden.

Als je meer toeren gaat rijden krijg je een onbetrouwbaar hok dat ontstekingen en zuigers vreet.


Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 30-3-2008 om 14:56 uur.


onbetrouwbaar hok dat onstekingen en zuigers vreet?
euh mijn brommer loopt makkelijk over de 10000 toeren en ik rij al 12000 km zonder problemen
 
Henk-88 30-3-2008 15:38 Print reply

Posts: 26703
Haal je die 11.500 rpm bij 90km/h met wind tegen en ook met wind mee?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
KevinGilera 30-3-2008 15:50 Print reply

Posts: 336
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Haal je die 11.500 rpm bij 90km/h met wind tegen en ook met wind mee?


alleen met meewind, met tegen rond de 10
 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185
Henk-88 30-3-2008 15:53 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinspui
[...]


alleen met meewind, met tegen rond de 10


Lijkt me ok dan
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Mopar 30-3-2008 16:03 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
[...]


onbetrouwbaar hok dat onstekingen en zuigers vreet?
euh mijn brommer loopt makkelijk over de 10000 toeren en ik rij al 12000 km zonder problemen


Denk dat je dan 1 van de weinigen bent.
 
pckor 30-3-2008 16:59 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Denk dat je dan 1 van de weinigen bent.


ja klopt vriend van mij heeft een derbi begint pas te trekken bij de 8000 toeren komt door de uitlaat.
maar dit is zijn tweede cilinder en zuiger al :P
mischien rijd een derbi blok beter maar zou die ook degelijker zijn?
 

Dit topic is 1038 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved