Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gaat volgas bij starten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1303 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48793 - Gaat volgas bij starten
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7868 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markjo 28-3-2008 21:41 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
[...]


je kunt beter alles goed nakijken meestal zijn het de kleine dingetjes die het doen


ik verwacht dat ie dat al gedaan heeft, aangezien hij zo ongeveer alles al heeft gewisseld
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Stefan00 28-3-2008 21:51 Print reply
Posts: 130
Wat mij ook opviel, was dat ie heel hard lucht aanzuigt bij de carb. Is dit normaal? Je hoort de lucht ook echt naar binnenzuigen als ie loopt.

Nogmaals, bedankt voor jullie reacties!.. hoop dat we samen tot een oplossing komen
 
Owner of a Rieju RR Spike
Stefan00 28-3-2008 21:52 Print reply
Posts: 130
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
[...]


je kunt beter alles goed nakijken meestal zijn het de kleine dingetjes die het doen



zoals?
 
Owner of a Rieju RR Spike
MB-DRAGSTER 28-3-2008 21:55 Print reply

Posts: 76
Dit lijkt een geval van teveel lucht zou best kunnen dat ie ergens valse lucht weg zuigd keering ofzo ??
 
Aron_N 29-3-2008 12:48 Print reply

Posts: 432
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


gozer, dat ding vertrekt naar volgas als je em start, never dat je dan op valse lucht kan checken.

tevens loopt je blok zo aan gort :P



Bij mij was dat ook het geval, en het was dus wel valse lucht... beetje met koppeling kloten en deoo... tis misschien niet goed maar jaa... je komt er zo wel achter
 
spinechiller 29-3-2008 13:04 Print reply

Posts: 509
probeer d'r eerst een een fatsoenlijke luchtfilter op te monteren, 't ding stikt letterlijk in de lucht!

want ik neem aan dat als je je hand ervoor houd dat je dan geen luchtfilter erop hebt.

luchtfilter werkt als een soort "bottleneck".

groeten, Mike
 
honda cr project...
DoDo-tomos 29-3-2008 14:56 Print reply

Posts: 1842
ik had dit probleem ook, bij mij was het weg toen ik er een andere cillinder op had gezet.

denk dat het bij dus ergens in de pakkingen zit van je cil.
wat ook kan is de deksel van je carb dat die niet goed vast zit.
als je deze namelijk niet goed vast zet trekt die daar ook lucht aan.

tevens misschien een stomme vraag , maar zit er een oliepomp/vacuum aansluiting op je carbrateur?
zoja als hier niks op zit aangesloten moet je zorgen dat deze afgesloten worden.

Dit bericht is gewijzigd door DoDo-tomos op 29-3-2008 om 15:44 uur.
 
of vraag het niek de wildt
NSR2 Chauffeur 29-3-2008 18:33 Print reply

Posts: 703
Rookt hij ook meer dan normaal? Want dan is je krukaskering lek..
 
Ariej 29-3-2008 18:43 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
Rookt hij ook meer dan normaal? Want dan is je krukaskering lek..


maar van extra olie gaat hij meer toeren draaien, als je dat soms bedoeld.

stefan, wat haalt je choke uit tijdens het starten? dit klinkt, zoals al gezegd is, naar een verkeerde lucht/benzine verhouding in het mengsel, waarin veelteveel lucht aanwezig is.
-hoe start je brommer wanneerhij warm is?
-hoe rijdt je brommer (wanneer hij warm is)?
Het klinkt alsof hij gewoon te zuinig staat, dan blijft hij tijdens het rijden op een vieze manier hoogtoerig draaien.
Herken je dit? check alle pakkingen of doe er een grotere sproeier in.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Derbi Joris 29-3-2008 21:11 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


gozer, dat ding vertrekt naar volgas als je em start, never dat je dan op valse lucht kan checken.

tevens loopt je blok zo aan gort :P

Hmm nu je dit zegt... De topic starter heeft alleen kleinere sproeier geprobeerd neem ik aan? Want vind het wel vaag dat een brommer met volgas keer op keer start. Normaal verzuipt de brommer gelijk.
 
-Bassie- 29-3-2008 21:19 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DoDo-tomos
ik had dit probleem ook, bij mij was het weg toen ik er een andere cillinder op had gezet.

denk dat het bij dus ergens in de pakkingen zit van je cil.
wat ook kan is de deksel van je carb dat die niet goed vast zit.
als je deze namelijk niet goed vast zet trekt die daar ook lucht aan.

tevens misschien een stomme vraag , maar zit er een oliepomp/vacuum aansluiting op je carbrateur?
zoja als hier niks op zit aangesloten moet je zorgen dat deze afgesloten worden.

Dit bericht is gewijzigd door DoDo-tomos op 29-3-2008 om 15:44 uur.


ja en jij had ringetjes tussen spruit en membraam gedaan

en inderdaad kijken naar vacuĆ¼m aansluitingen en zo.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Stefan00 30-3-2008 18:22 Print reply
Posts: 130
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
probeer d'r eerst een een fatsoenlijke luchtfilter op te monteren, 't ding stikt letterlijk in de lucht!

want ik neem aan dat als je je hand ervoor houd dat je dan geen luchtfilter erop hebt.

luchtfilter werkt als een soort "bottleneck".

groeten, Mike

He mike, bedankt voor je reactie, ik heb al een luchfilter geprobeerd, een doppler en een orginele

Quote:
maar van extra olie gaat hij meer toeren draaien, als je dat soms bedoeld.

stefan, wat haalt je choke uit tijdens het starten? dit klinkt, zoals al gezegd is, naar een verkeerde lucht/benzine verhouding in het mengsel, waarin veelteveel lucht aanwezig is.
-hoe start je brommer wanneerhij warm is?
-hoe rijdt je brommer (wanneer hij warm is)?
Het klinkt alsof hij gewoon te zuinig staat, dan blijft hij tijdens het rijden op een vieze manier hoogtoerig draaien.
Herken je dit? check alle pakkingen of doe er een grotere sproeier in.


He ariej, de choke heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet zeker dat de sproeier maat goed is (zelfs ietsjes te rijk). Ik heb vroeger al daarmee gereden, toen de setup op deze brommer geplaatst, en heeft altijd mooi gelopen. Ik bedoelde in de ts dat hoogtoerig lopen duid op bijv een te kleine sproeier, maar dat het daar dus niet aan ligt.

Quote:
tevens misschien een stomme vraag , maar zit er een oliepomp/vacuum aansluiting op je carbrateur?
zoja als hier niks op zit aangesloten moet je zorgen dat deze afgesloten worden.

He dodotomos, er zit een vacuum aansluiting op de carburateur, der zit een slangetje overeen, met daarin een boutje. De olie slang word wel gewoon gebruikt.

Ik heb de brommer niet hierstaan, dus ik neem dit allemaal in mij op en probeer het..
bedankt!

Verdere suggesties zijn altijd welkom
 
Owner of a Rieju RR Spike

Dit topic is 7868 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved