Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha dt 50mx ontgrensen...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1162 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48792 - Yamaha dt 50mx ontgrensen...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5672 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Arjan 2-Stroke 28-3-2008 17:34 Print topicpost

Posts: 595
kun je een yamaha dt50mx ontgrensen?,
zo ja weet iemant wat ik allemaal moet doen?
 
Trekhaak FM 106.0MHz

crossgek - Forum en Sales Moderator 28-3-2008 18:07 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjan-50
kun je een yamaha dt50mx ontgrensen?,
zo ja weet iemant wat ik allemaal moet doen?


wil je hem snel hebben moet je :
andere cilinder
andere uitlaat.
liefst andere carburateur. koppeling.membraan en ontsteking.

dan is hij nog niet echt snel met spul uit de winkel.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
john deere powerrr 28-3-2008 18:34 Print reply
Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


wil je hem snel hebben moet je :
andere cilinder
andere uitlaat.
liefst andere carburateur. koppeling.membraan en ontsteking.

dan is hij nog niet echt snel met spul uit de winkel.





hij vraagt om hem te ontgrenzen niet om hem snel te hebben
 
zwarte crosser bromfietsklasse # 189
Sj_dt 28-3-2008 18:36 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: giel buijs
[...]





hij vraagt om hem te ontgrenzen niet om hem snel te hebben


vraag komt wel op hetzelfde neer en een dt50mx is nergens begrensd, die zijn origineel gewoon niet zo snel. dus om hem wat sneller te laten lopen zul je dingen zoals hierboven genoemd moeten gaan veranderen
 
Arjan 2-Stroke 28-3-2008 19:50 Print reply

Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


wil je hem snel hebben moet je :
andere cilinder
andere uitlaat.
liefst andere carburateur. koppeling.membraan en ontsteking.

dan is hij nog niet echt snel met spul uit de winkel.


oke, mijne is nu helemaal standaart en hij loopt70+, maar wat voor uitlaat moet ik hebben, ik heb nu half proma en standaart, en heb je nog tips voor het membraan en koppeling??

 
Trekhaak FM 106.0MHz
Sj_dt 28-3-2008 20:42 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjan-50
[...]


oke, mijne is nu helemaal standaart en hij loopt70+, maar wat voor uitlaat moet ik hebben, ik heb nu half proma en standaart, en heb je nog tips voor het membraan en koppeling??



helemaal standaard en 70+ dan heb je zeker niet te klagen. half proma bedoel je zeker mee dat je de originele demper er nog op hebt zitten, dat maakt voor de snelheid niet uit. membraam lekker laten zitten, een andere zal niet veel winst opleveren. je moet een 3-plaats koppeling hebben, dan heb je veel minder kans op slippen. als je er dan gewoon fatsoenlijke platen in hebt zitten heb je daar eik helemaal geen problemen mee. Maar met 3-plaats koppeling blijft snelheid wel hetzelfde he.
dus als je hem sneller wilt laten lopen zul je toch echt wat aan je carb en cilinder moeten doen.
 
Mopar 28-3-2008 20:47 Print reply

Posts: 4772
Koop een Luhao uitlaat, niet zo'n standaard vierkant ding, maar zo'n ding netjes ''rond'' afloopt naar de stinger (stinger is het achterste gedeelte van de uitlaat, dat pijpje)

De Luhao uitlaat die dus netjes afloopt naar de stinger.

Dan ga je 85/90.

DT's zijn rete snelle blokjes.

K'zal ff het linkje zoeken op 50cc.nl, uitlaatjes kost maar iets van 37 euro ofzo werken echt perfect..

edit : Het soort uitlaat dat meneer Sj_dt heeft dus.

Ik boekte er direct 90 mee, 10 minuten later standaard uitlaat erop, en ik ging weer 65 ofzo

Dat alles in combinatie met een 50cc snel (standaard) 16mm Teikei (erg fijn carbje) en dus ''snelle'' Luhao dus.
twv zou ik niet meer weten, maar ik meen 14-46.

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 28-3-2008 om 20:51 uur.
 
zwarte-beuner 28-3-2008 20:54 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Koop een Luhao uitlaat, niet zo'n standaard vierkant ding, maar zo'n ding netjes ''rond'' afloopt naar de stinger (stinger is het achterste gedeelte van de uitlaat, dat pijpje)

De Luhao uitlaat die dus netjes afloopt naar de stinger.

Dan ga je 85/90.

DT's zijn rete snelle blokjes.

K'zal ff het linkje zoeken op 50cc.nl, uitlaatjes kost maar iets van 37 euro ofzo werken echt perfect..

edit : Het soort uitlaat dat meneer Sj_dt heeft dus.

Ik boekte er direct 90 mee, 10 minuten later standaard uitlaat erop, en ik ging weer 65 ofzo

Dat alles in combinatie met een 50cc snel (standaard) 16mm Teikei (erg fijn carbje) en dus ''snelle'' Luhao dus.
twv zou ik niet meer weten, maar ik meen 14-46.

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 28-3-2008 om 20:51 uur.


Ik hoor altijd iedereen bij dt overluhao maar waarom nooit over homoetis dat een kut uitlaat ofzo

en btw als je 70 plus rijd rijd ji niet met orgi cilinder

Dit bericht is gewijzigd door dtr_fahrer op 28-3-2008 om 20:55 uur.
 
brommerloos
Mopar 28-3-2008 21:00 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


Ik hoor altijd iedereen bij dt overluhao maar waarom nooit over homoetis dat een kut uitlaat ofzo

en btw als je 70 plus rijd rijd ji niet met orgi cilinder

Dit bericht is gewijzigd door dtr_fahrer op 28-3-2008 om 20:55 uur.


Homoet weet ik niet, zal best goed zijn, maar is een beetje duur he
Zeker om een homoet onder een oud rot hok te stoppen, nee dankje

Heb wel een Gianelli onder een 80 gehad, en dat reed opzich ook wel leuk, alleen de powerband kwam daar wat later van.
Mja, aangezien je dan een 80cc rijd heb je automatisch wat meer koppel, dus dat maakt het weer wat goed.


 
zwarte-beuner 28-3-2008 23:25 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Homoet weet ik niet, zal best goed zijn, maar is een beetje duur he
Zeker om een homoet onder een oud rot hok te stoppen, nee dankje

Heb wel een Gianelli onder een 80 gehad, en dat reed opzich ook wel leuk, alleen de powerband kwam daar wat later van.
Mja, aangezien je dan een 80cc rijd heb je automatisch wat meer koppel, dus dat maakt het weer wat goed.




maarja dan is mijn vraag wat is beter luhao rond polini of homoet op mijn setup.

70malossi
16 mm mic
13-44
nu luhao rond
 
brommerloos
kenny77 28-3-2008 23:37 Print reply

Posts: 29286
Ik heb een onderlangse homoet uitlaat op de DT uitgetest , het verschil met mijn immitatie uitlaat (niet de luhao), was dat hij veel krachtiger was in de powerband , maar erbuiten niet echt veel meer kracht was, ook trok die hem toen niet meer helemaal door ( de 5de versnelling, omdat hij dan een beetje een dipje had, met het overschakelen).
Dit was met een 60cc, het verschil was dat die ongeveer 10 tot 15 km/h harder ging.

Ik heb ook de luhao (ronde) op mijn DT uitgetest , met de 70cc polini maar die vond ik een beetje tegen vallen tegenover de proma, maar deze luchao was wel geschikt voor de 50cc (heb ik hem ook op gehad de trek kracht was niet zo veel maar kon hem wel best ver doortrekken).
Op de 70cc had ik een beetje het gevoel, hij wil wel maar komt niet echt door.
En dat was met de proma niet.
 
zwarte-beuner 28-3-2008 23:41 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik heb een onderlangse homoet uitlaat op de DT uitgetest , het verschil met mijn immitatie uitlaat (niet de luhao), was dat hij veel krachtiger was in de powerband , maar erbuiten niet echt veel meer kracht was, ook trok die hem toen niet meer helemaal door ( de 5de versnelling, omdat hij dan een beetje een dipje had, met het overschakelen).
Dit was met een 60cc, het verschil was dat die ongeveer 10 tot 15 km/h harder ging.

Ik heb ook de luhao (ronde) op mijn DT uitgetest , met de 70cc polini maar die vond ik een beetje tegen vallen tegenover de proma, maar deze luchao was wel geschikt voor de 50cc (heb ik hem ook op gehad de trek kracht was niet zo veel maar kon hem wel best ver doortrekken).
Op de 70cc had ik een beetje het gevoel, hij wil wel maar komt niet echt door.
En dat was met de proma niet.


dus de homoet, is het beste met mijn setup kan ik hier uit afleiden
 
brommerloos
kenny77 28-3-2008 23:49 Print reply

Posts: 29286
Licht er aan wat je wilt , ik woon in de stad en dan is de hele tijd optrekken en afremmen met de homoet niet echt fijn want de koppel in voor het grootste gedeelde weg, (is tenminste mijn mening dat die weinig kracht heeft , misschien vind iemand anders dat weer niet ), maar ik zou dan wel een bovenlangse pakken (ik weet wel niet of deze de zelfde prestatie heeft) want een onderlangse ziet er echt niet uit , en ik zou een 2de hands halen, want die 100 euro vind ik hem niet echt waard.

Er taat trouwens een op marktplaats.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 28-3-2008 om 23:50 uur.
 
Sj_dt 29-3-2008 17:07 Print reply
Posts: 886

edit : Het soort uitlaat dat meneer Sj_dt heeft dus.


Heb ik dus een luhao? is dit dus een luhao? http://img181.images.../1798/1000534hc4.jpg

over deze uitlaat ben ik niet tevreden, heeft maar een klein beetje betere prestaties dan mijn originelen, maar hij maakt echt 3x zoveel herrie. Ik vind het prettiger rijden met mijn originele uitlaat.(dan loopt hij met 50snel en 20mm ook rond de 80.
 
Arjan 2-Stroke 30-3-2008 10:52 Print reply

Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt

edit : Het soort uitlaat dat meneer Sj_dt heeft dus.


Heb ik dus een luhao? is dit dus een luhao? http://img181.images.../1798/1000534hc4.jpg

over deze uitlaat ben ik niet tevreden, heeft maar een klein beetje betere prestaties dan mijn originelen, maar hij maakt echt 3x zoveel herrie. Ik vind het prettiger rijden met mijn originele uitlaat.(dan loopt hij met 50snel en 20mm ook rond de 80.


nee, zo is mijn uitlaat ook
 
Trekhaak FM 106.0MHz
kenny77 30-3-2008 11:52 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt

edit : Het soort uitlaat dat meneer Sj_dt heeft dus.


Heb ik dus een luhao? is dit dus een luhao? http://img181.images.../1798/1000534hc4.jpg

over deze uitlaat ben ik niet tevreden, heeft maar een klein beetje betere prestaties dan mijn originelen, maar hij maakt echt 3x zoveel herrie. Ik vind het prettiger rijden met mijn originele uitlaat.(dan loopt hij met 50snel en 20mm ook rond de 80.



Dat is een proma, volgens mij is die wel geschikt voor een 70cc , maar de trekkracht ben je het meeste kwijt met die uitlaat, liep op de polini wel goed in de hogere toeren.
 

Dit topic is 5672 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved