Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Nsr afstellen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1041 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48786 - Nsr afstellen.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2234 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Streethonda 28-3-2008 14:04 Print topicpost

Posts: 2114
Ik heb blokje even schoongemaakt, nu ben ik hem beetje aan het afstellen.

eerst had ik mijn luchtschroef helemaal ingedraaid, goede gasreactie maar hoge toeren was ie belebberd.

nu heb ik mijn luchtschroef bijna helemaal open uitgedraaid, nu bwoaapt hij in lage toeren en als ik klein beetje gas geef, en dan pas helemaal vol trekt hij als een beest en komt hij veel hoger in toeren.

wat wil dit zeggen? moet ik dan een grotere sproeier? heb er nu 130 keihin in.
 

Djeep 28-3-2008 14:05 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
Ik heb blokje even schoongemaakt, nu ben ik hem beetje aan het afstellen.

eerst had ik mijn luchtschroef helemaal ingedraaid, goede gasreactie maar hoge toeren was ie belebberd.

nu heb ik mijn luchtschroef bijna helemaal open uitgedraaid, nu bwoaapt hij in lage toeren en als ik klein beetje gas geef, en dan pas helemaal vol trekt hij als een beest en komt hij veel hoger in toeren.

wat wil dit zeggen? moet ik dan een grotere sproeier? heb er nu 130 keihin in.

Setup
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Streethonda 28-3-2008 14:08 Print reply

Posts: 2114
my bad

70cc (merk?)
20mm keihin
18spruitstuk (ja de vorige eigenaar had geen 20)
van de zomer komt er 24 op met 24 spruit.
proma gp
ori luchtbox.

Dit bericht is gewijzigd door Brommer-G op 28-3-2008 om 14:27 uur.
 
Djeep 28-3-2008 22:59 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
my bad

70cc (merk?)
20mm keihin
18spruitstuk (ja de vorige eigenaar had geen 20)
van de zomer komt er 24 op met 24 spruit.
proma gp
ori luchtbox.

Dit bericht is gewijzigd door Brommer-G op 28-3-2008 om 14:27 uur.


18mm spruitstuk, dus zou even een sproeier rond de 110 pakken.. en dan nog een keer proberen met je luchtschroef

Dit bericht is gewijzigd door Djeep op 28-3-2008 om 23:01 uur.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
De Schout 29-3-2008 1:32 Print reply
Posts: 5327
regel eerst een fatsoenlijk spruitstuk of een 18mm carb. er zit nu een venturi achter de ori venture van de carb waardoor afstellen erg kut wotd
 
tune tweak fiddle bang bummer
Uncle BLAM 29-3-2008 1:57 Print reply

Posts: 1025
zet je luchtschroef op ( indraaien en dan ) anderhalve slag uit en ga dan eerst 's zoeken naar de juiste sproeier
 
een BF teller is sneller
Streethonda 29-3-2008 9:14 Print reply

Posts: 2114
ik heb gister een 150 sproeier gebruikt, gasreactie was goed met lage toeren, maar op hoge toeren ging hij inhouden.

ik had voorheen dus 130 sproeier daar was hij perfect in hoge toeren, maar viel hij uit zodra je gas gaf in lage toeren.

wil dit niet zeggen dat ik mischien een 140 sproeier moet?
 
Royal Club 29-3-2008 11:56 Print reply

Posts: 60390
Waarom let je zoveel op de gasreactie en niet gewoon eerst op hoe ie rijd, als ie eerst vrij goed rijd kan je daarna je gasreactie nog wat bijstellen met je luchtschroef. Zorg ook dat je gasnaald in het midden staat. Vind de sproeiermaten die je gebruikt ook best wel groot. Zou idd eens 110 proberen. En fix ook dat spruitstuk, kost je 15 euro oid, maar dan kan je tenminste wel fatsoenlijk stellen, zo schiet het niet veel op.

Nog een tip, 24mm carb is te groot voor die cilinder onbewerkt .

groetjes BIET
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Streethonda 31-3-2008 20:38 Print reply

Posts: 2114
oke,

maar ik heb er nu een 140 sproeier, gasnaald op aller bovenste sleuvje, luchtschroef zo'n 3/4 slagen uit. gasreactie is matig hij rijd nu super , maar aan de ene kant ook weer niet. als hij heel erg laag in toeren zit en ik geef dan gas valt hij uit.

als ik op top rijd, een aantal seconden dan valt hij in een keer heel hard terug, voor zo'n 1-2 seconden en dan pakt hij hem weer op een paar seconden en zo gaat het maar door op top.

het rare is, dat als ik in alle andere versnelling hetzelfde doe gebeurt dit niet.

iemand enig idee wat het kan zijn?
 
Streethonda 4-4-2008 15:18 Print reply

Posts: 2114
sorry voor de bump en double post, maar topic ging beetje dood.

dat terugvallen komt dat door te veel benzine?

ik ga nu even een 110 sproeiert proberen.
 
Henk-88 4-4-2008 15:24 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
als ik op top rijd, een aantal seconden dan valt hij in een keer heel hard terug, voor zo'n 1-2 seconden en dan pakt hij hem weer op een paar seconden en zo gaat het maar door op top.

het rare is, dat als ik in alle andere versnelling hetzelfde doe gebeurt dit niet.




Het zou kunnen dat (los van eventuele andere probs) op toeren je carb wordt leeggezogen omdat er niet genoeg benzine in je vlotterbak stroomt.
Dat merk je soms niet in lagere versnellingen omdat je dan weer opschakelt.
Im je één na hoogste versnelling met wind tegen zou je het tijdelijk inhouden ook wel moeten merken dan.


 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Streethonda 4-4-2008 16:16 Print reply

Posts: 2114
heb de 110 sproeier net geprobeerd. en zo goed mogelijk afgesteld.

ik merk wel dat hij nou wat regelmatiger is kwa powerband. toen ik de 130 erin had, deed hij eerst rustig en dan in een keer pakte hij em heel hard op. nu pakt hij hem wat rustiger op. op top kan ik gewoon vol gas blijven geven en gaat hij ongeveer 95 in plaats van 90.


hij maakt nog wel vage geluidjes als ik volgas op top rijd. je hoort hem regelmatig rijden en dan opeens een vaag geluidje, ik weet niet hoe ik het moet beschrijven, een beetje bwoaap. maar dan echt heeeeel kort en af en toe achter elkaar. maar er is dan verder geen verandering in snelheid of dat hij terugvalt of wat dan ook.

iemand enig idee wat deze geluidjes kunnen zijn?

heb hem afgesteld op:

gasnaald helemaal op het onderste sleuvje (dus gasnaald helemaal omhoog.) 110 sproeier, luchtschroef best ver uit gedraaid.


 
Timon88 4-4-2008 17:10 Print reply

Posts: 1477
probeer eens je choke aan te doen in je powerband en hoog in je toeren. Als ie dan beter rijdt moet je sproeier ietsje groeter 2/4 maten
 
Holland-Meeting
Streethonda 4-4-2008 17:55 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timon88
probeer eens je choke aan te doen in je powerband en hoog in je toeren. Als ie dan beter rijdt moet je sproeier ietsje groeter 2/4 maten


zal het eens proberen, maar vergroot de choke niet met 20 sproeiermaten?
 
Tommyofzo 4-4-2008 18:00 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
[...]


zal het eens proberen, maar vergroot de choke niet met 20 sproeiermaten?

de choke vergroot niet, de choke 'choked', houdt dus lucht tegen waardoor er in verhouding meer benzine dan lucht in het mengsel zit.

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 4-4-2008 om 18:00 uur.
 
Streethonda 4-4-2008 18:01 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]

de choke vergroot niet, de choke 'choked', houdt dus lucht tegen waardoor er in verhouding meer benzine dan lucht in het mengsel zit.

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 4-4-2008 om 18:00 uur.


oh thanks, dat wist ik ff niet

edit: maar dan word de verhouding dus wel vergroot, dus dan zit er eigenlijk een denkbeeldig grotere sproeier in toch?

Dit bericht is gewijzigd door Brommer-G op 4-4-2008 om 18:02 uur.
 

Dit topic is 2234 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved