nix |
26-3-2008 12:48 |
Posts: 253 |
Je gaskabel splitst in 2, één naar de oliepomp en één naar de carb. mss moet je die eens controleren.
Dit bericht is gewijzigd door nix op 26-3-2008 om 12:48 uur.
|
|
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie |
|
honda cruiser |
26-3-2008 12:54 |
Posts: 78 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nix
Je gaskabel splitst in 2, één naar de oliepomp en één naar de carb. mss moet je die eens controleren.
Dit bericht is gewijzigd door nix op 26-3-2008 om 12:48 uur.
heb ik juist gedaan niets raars aan op te merken
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
26-3-2008 13:02 |
Posts: 8601 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda cruiser
[...]
heb ik juist gedaan niets raars aan op te merken
Wat heb je gechecked en hoe ?
Gemonteerd kan er namelijk wel eens iets stroef gaan als je kabel niet lekker ligt.
Heb je voldoende slag voor je binnenkabel ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
honda cruiser |
26-3-2008 13:12 |
Posts: 78 |
open gehaald en aan getrokken
als ik de kabel van mijn oliepomp af haal kan ik de gaschijf vloeiend en volledig opentrekken maar als ik mijn oliepomp terug plaats op het merkteken kan ik mijn gasschijf nog maar 1/3 opentrekken
|
|
|
|
Henk MT5 |
26-3-2008 13:36 |
Posts: 31 |
heb je niet een grotere carburateur waardoor de slag op de gasschuif langer is? Als dit het geval is trek je de oliepomp al helemaal open, en dan zou je hier een langer heveltje aan moeten maken.
|
|
niet langer lullen dan je pik groot is |
|
honda cruiser |
26-3-2008 13:45 |
Posts: 78 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk MT5
heb je niet een grotere carburateur waardoor de slag op de gasschuif langer is? Als dit het geval is trek je de oliepomp al helemaal open, en dan zou je hier een langer heveltje aan moeten maken.
ik heb een originele 16mm carb dus daar zal volgens mij het pobleem niet liggen, ik dacht eerder dat het probleem bij de oliepomp ligt want als ik deze op het merkteken plaats kan ik nog maar +- 1cm eraan trekken tot het einde
|
|
|
|
Cyper.76 |
26-3-2008 13:51 |
Posts: 219 |
misschien beetje offtopic, maar haal die oliepomp eraf en rij op mengsmering, vastloper voorkomend..
mij werd verteld als je een oliepomp demonteert of een tijdje afsluit werkt hij 9 van de 10 keer niet meer..
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
26-3-2008 14:28 |
Posts: 8601 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda cruiser
open gehaald en aan getrokken
met "open" gehaald bedoel je tank gedemonteerd en zo ?
De kabel mag nergens geklemd liggen (bvb tussen tank en frame).
Meet de slag eens van je kabel en van je oliepomp.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
honda cruiser |
26-3-2008 15:07 |
Posts: 78 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
misschien beetje offtopic, maar haal die oliepomp eraf en rij op mengsmering, vastloper voorkomend..
mij werd verteld als je een oliepomp demonteert of een tijdje afsluit werkt hij 9 van de 10 keer niet meer..
ik heb niet veel zin om tijdens mijn rit naar de ardennen constant te zitten mengen want met mijn klunzelig hoofd is de kans dan nog groter op een vastloper
|
|
|
|
honda cruiser |
26-3-2008 15:20 |
Posts: 78 |
[img] [/img]
dit gebeurt er als ik volgas trek de gasschuif gaat maar zo ver open omdat de oliepomp dan al op zijn einde staat en dus niet verder kan
maar heeft er soms iemand een foto van hoe zijn oliepomp staat als hij gewoon staionair draait ? dat zou al een grote opheldering zijn
|
|
|
|
honda cruiser |
26-3-2008 15:41 |
Posts: 78 |
hieronder heb ik een tekste van hoe de oliepomp wordt afgesteld bij een MT5 is dit ook dezelfde werkwijze als bij een MTX R
als volgt te werkgaan - zie afb. 58:
- gashandell vol opengedraaid houden (bij stilstaande motor)
- het middelste merkteken op de pomphevel moet in lijn staan met het merkteken
op het pomphuis
wanneer dit niet het geval is beide borgmoeren lossen en de kabelstelbout zover
strakker of losser draaien, tot de merktekens in lijn liggen
borgmoeren vastzetten en de afstelling opnieuw controleren
voor het controleren van de pompopbrengst is speciale meetapparatuur vereist:
laat dit door een dealer of specialist doen.
gelieve wel zeker te zijn van je antwoord vooraleer je iets plaatst ik wil namelijk wel geen vastloper
|
|
|
|
honda cruiser |
26-3-2008 22:36 |
Posts: 78 |
klopt dit ?
|
|
|
|
ikkejw |
26-3-2008 22:40 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda cruiser
hieronder heb ik een tekste van hoe de oliepomp wordt afgesteld bij een MT5 is dit ook dezelfde werkwijze als bij een MTX R
als volgt te werkgaan - zie afb. 58:
- gashandell vol opengedraaid houden (bij stilstaande motor)
- het middelste merkteken op de pomphevel moet in lijn staan met het merkteken
op het pomphuis
wanneer dit niet het geval is beide borgmoeren lossen en de kabelstelbout zover
strakker of losser draaien, tot de merktekens in lijn liggen
borgmoeren vastzetten en de afstelling opnieuw controleren
voor het controleren van de pompopbrengst is speciale meetapparatuur vereist:
laat dit door een dealer of specialist doen.
gelieve wel zeker te zijn van je antwoord vooraleer je iets plaatst ik wil namelijk wel geen vastloper
volgens mij zijn alle honda oliepompjes hetzelfde, zit wel goed dus.
als je een snelle cilinder hebt zou ik m op het laatste streepje zetten btw.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
honda cruiser |
27-3-2008 10:53 |
Posts: 78 |
ik heb een ori cilinder dus maar origineel afstellen ook
|
|
|
|
Jheronimus |
27-3-2008 11:03 |
Posts: 33 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
mij werd verteld als je een oliepomp demonteert of een tijdje afsluit werkt hij 9 van de 10 keer niet meer..
Sure... de mijne werkt nog altijd en is al 28 jaar oud.
|
|
|
|