Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bagger lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48734 - bagger lopen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 803 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 26-3-2008 0:52 Print topicpost

Posts: 14999
Mijn fantic loopt / rijd weer...
maar niet zooals het hoort!
hij KAN heel mooi lopen,... maar soms zonder echte reden stijgt die statinair in toeren en gaat bagger lopen om vervolgens stil te vallen...
Dan is het een kwastie van benzine kraan dicht 1 kick en hij is weer aan de gang, en de kraan kan weer open)kvermoed dat `ie te veel krijgt )
ik heb getjekt op valse lucht, maar egt zeker ben ik niet aangezien die de symptonen al vertoond voordat ik gespoten heb
voor de rest zou het naar mijn idee ook iets in de ontsteking kunnen zijn, hierbij had ik in het begin het probleem dat ie soms in een keer kapte met vonken.
Dat is gedaan, maar de vonk is nog een beetje zwak naar mijn mening,.
Op mijn eigen to-do lijstje staat al±
-cilinderkopmoeren aandraaien (denk aan valse lucht voetpakking)
- spruit natrekken... rubbers controleren...
-als dat niet helpt ontsteking van een goedlopende fantic erop...

Iemand iedeën wat het nog zou kunnen zijn
P.s. hij staat wel redlijk rijk gesmeerd op het moment... maar dat zal er niet veel mee van doen hebben,


 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Djeep 26-3-2008 0:54 Print reply

Posts: 8621
vuil in je tank?
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Derbi-Olaf 26-3-2008 1:06 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
vuil in je tank?

ik zal eens kijken, + nieuwe benzine erin doen met de juiste mengverhouding...
Maar dr zit wel een filter tussen dus kwenie... en alles is schoon gemaakt...(pas gerestaureerd)

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 26-3-2008 12:07 Print reply

Posts: 14999
ik ga dus de kopbouten natrekken,
Nog maar een chekken op valse lucht,
nieuwe benzine erin,
En als het dan niet werkt een andere ontsteking erop,
Iemand nog suggesties?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Josz 26-3-2008 12:14 Print reply

Posts: 85
gewoon afstellen zeker?? kleinere sproeier proberen dan hea.. probeer dat eerst voor dat je nieuwe ontsteking gaat kopen ofzo!
 
Derbi-Olaf 26-3-2008 12:21 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Josz
gewoon afstellen zeker?? kleinere sproeier proberen dan hea.. probeer dat eerst voor dat je nieuwe ontsteking gaat kopen ofzo!

nee ontsteking heb ik nog liggen,
En dit betreft een trial in het werkplaatshandboek staat dat ie met sproeier 70 t.e.m sproeier 100 zou moeten lopen,
Overgens is dr niks aan opgevoerd( het zou dom zijn om je powerband te verleggen bij een trial)
En zit er bij mijn weten nog een standaart sproeier in...
Maar dan nog als die al te rijk zou staan verklaart dat niet waarom die dat soms wel en soms niet doet,
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
cnorretje 26-3-2008 15:14 Print reply

Posts: 851
als hij ineens in toeren stijgt kan dat ook liggen aan valse lucht
 
Derbi-Olaf 26-3-2008 15:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
als hij ineens in toeren stijgt kan dat ook liggen aan valse lucht

heb ik getjekt... met deo..
Maar de uitslag is niet egt duidelijk
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 30-3-2008 23:38 Print reply

Posts: 14999
oké, gister en vandaag gesleuteld.
Na veel starten en terug uitvallen en verzuipen werd duidelijk dat het toch echt iets in het benzine circuit was...
Mijn eerste gedachte was de vlotternaald!
Maar aangezien ik totaal geen zin had om de carb eraf te halen, ben ik verder gaan zoeken...
En wat was het nu dan?
Wel,
Op de carb zaten 2 ontluchtingnippels-om het zo maar even te noemen-
hierop had de vorige eigenaar een slangetje gezet en deze 2 met elkaar verbonden.
Daardoor ontstond er waarschijnlijk een vacuüm in de carburateur die de benzinestroom negatief beïnvloedde.

Zo zie je maar dat je met wat logisch denkwerk véél sleutelwerk kunt besparen

edit: klankverandering met "DT" ?XD

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 30-3-2008 om 23:43 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 803 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved