Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - hydraulische koppeling.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 887 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #48732 - hydraulische koppeling.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 10128 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Raoul 25-3-2008 23:10 Print topicpost

Posts: 2997
http://www.hebo.com/faccess/HR8900101L.jpg

wie kan me de werking, en de voordelen hiervan uitleggen?

Dit bericht is gewijzigd door Raoul op 25-3-2008 om 23:10 uur.
 
Aprilia MX (H)

Dimitri 25-3-2008 23:11 Print reply
Posts: 1951
Gaat zoepeltjes!

Edit:

Oh en werkt met oliedruk enzo, dus gewoon een hydraulisch pompje enzo. Zo werkt dat.

En het gaat soepel, dus minder tijd om koppeling in te knijpen = meer tijd om gas te geven = sneller op je eindbestemming.

Eigenlijk bedoeld voor de sprints enzo. Als je een zware koppeling hebt hoef je niet zo hard te knijpen.


Dit bericht is gewijzigd door Dimitri op 25-3-2008 om 23:12 uur.
 
Leen 25-3-2008 23:11 Print reply

Posts: 26877
voordelen + ziet er leuk uit, en geen last van brekende kabels.

werking: ding heeft ene kabeltje, die word aangetrokken als je in hendel knijpt.
 
Royal Club 25-3-2008 23:11 Print reply

Posts: 60390
hoefje niet te stellen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
rubbert 25-3-2008 23:13 Print reply

Posts: 8825
werking, door olie (net als je remmen) maar dan voor je koppeling, zit een cilindertje in die dat kabeltje aan trekt die je op je koppelingshevel op je blok aan kunt sluiten, heeft minder weerstand dan een gewone koppelingskabel en gaat dus lichter. (en denk dat je er meer gevoel voor je koppeling van krijgt, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen)


edit: @royal: FOUT, tuurlijk moet je die nog wel stellen, dat mechanischie kabeltje moet je nog altijd stellen hoor

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 25-3-2008 om 23:14 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Derbi-Olaf 26-3-2008 0:27 Print reply

Posts: 14999
meer gevoel, en als het eenmaal werkt minder onderhoud....
maar deze kit werkt met een gedeelte kabel dus egt winst zal je dr nie mee maken
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Uncle BLAM 26-3-2008 0:56 Print reply

Posts: 1025
niet alleen het kabeltje kan roesten en of breken op den duur,
hij kan ook nog olie gaan lekken of lek gaan

ik zie het punt van minder onderhoud niet echt ..

maar het ziet er wel 'professioneel' uit ...

voor een cb50 of mss ook voor ss50 heb je een dergelijk systeem wat ze voor je in de koppelingskap kunnen bouwen, is niet goedkoop maar dan heb je een echte hydraulische koppeling ( dus zonder kabeltje )

de cilinder drukt dan de koppeling in i.p.v. dat een hendeltje de koppeling in drukt die weer door een kabel bediend wordt

( als je niet kunt/wilt koppelen kan je altijd nog op een scootah gaan rijden )
 
een BF teller is sneller
Derbi-Olaf 26-3-2008 1:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
niet alleen het kabeltje kan roesten en of breken op den duur,
hij kan ook nog olie gaan lekken of lek gaan

ik zie het punt van minder onderhoud niet echt ..

maar het ziet er wel 'professioneel' uit ...

voor een cb50 of mss ook voor ss50 heb je een dergelijk systeem wat ze voor je in de koppelingskap kunnen bouwen, is niet goedkoop maar dan heb je een echte hydraulische koppeling ( dus zonder kabeltje )

de cilinder drukt dan de koppeling in i.p.v. dat een hendeltje de koppeling in drukt die weer door een kabel bediend wordt

( als je niet kunt/wilt koppelen kan je altijd nog op een scootah gaan rijden )

ik zei der expres bij als het werkt! als zo'n systeem niet werkt geeft het niet alleen maar ellende...
Ik ken die systemen van hydraulische koppelingen in het carter zelf ook uit de trialwereld...
Zelf denk ik dat dan de voordelen dan pas echt merkbaar zijn...
Oja dat van het onderhoud...
-kabel moet je smeren en breekt sneller
hydraulisch systeem is ontluchten... en het gaat weer mee ... voor een lange termijn

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-3-2008 1:02 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
niet alleen het kabeltje kan roesten en of breken op den duur,
hij kan ook nog olie gaan lekken of lek gaan

ik zie het punt van minder onderhoud niet echt ..

maar het ziet er wel 'professioneel' uit ...

voor een cb50 of mss ook voor ss50 heb je een dergelijk systeem wat ze voor je in de koppelingskap kunnen bouwen, is niet goedkoop maar dan heb je een echte hydraulische koppeling ( dus zonder kabeltje )

de cilinder drukt dan de koppeling in i.p.v. dat een hendeltje de koppeling in drukt die weer door een kabel bediend wordt

( als je niet kunt/wilt koppelen kan je altijd nog op een scootah gaan rijden )


ja en de wereld kan morgen ook vergaan.

Dat zijn geen argumenten om zoiets niet te nemen, alles kan kapot.

je hoeft de kabel zegmaar verder niet te stellen als ie eenmaal goed staat, dat vangt (net als bij hydraulische remmen) de remvloeistof uit het potje wel op.

verder lijkt het me een waardeloze investering, tenzij je met dubbele veren op je koppeling rijdt maar dat heb ik nog nooit gezien omdat dat niet kan.

 
Too cool for school!
Derbi-Olaf 26-3-2008 1:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ja en de wereld kan morgen ook vergaan.

Dat zijn geen argumenten om zoiets niet te nemen, alles kan kapot.

je hoeft de kabel zegmaar verder niet te stellen als ie eenmaal goed staat, dat vangt (net als bij hydraulische remmen) de remvloeistof uit het potje wel op.

verder lijkt het me een waardeloze investering, tenzij je met dubbele veren op je koppeling rijdt maar dat heb ik nog nooit gezien omdat dat niet kan.


ik ben het met je eens...
en dan ook nog te weten dat die setjes niet goedkoop zijn!
(ff tussen haakjes-letterlijk en figuurlijk- wat kost dit setje?)

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-simon- 26-3-2008 7:26 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
meer gevoel, en als het eenmaal werkt minder onderhoud....
maar deze kit werkt met een gedeelte kabel dus egt winst zal je dr nie mee maken


crossers werden paar jaar geleden nog wellis terug gebouwt naar kabel volgens mij. dacht dat ktm he toen ook had en dat je er juis minder gevoel in had.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
jacket 26-3-2008 9:34 Print reply

Posts: 502
ik weet niet precies de werking ervan.. maar me pa rijd er sinds 3 weken mee op zen enduro motor.. en hij vind het heerlijk rijden.
 
Timon88 26-3-2008 11:00 Print reply

Posts: 1477
Op een brommer of lichte motor is zo'n manier van koppelen nogal overbodig naar mijn mening.
 
Holland-Meeting
Eat My Dust 26-3-2008 11:05 Print reply

Posts: 2562
ik heb er ook een op me gorilla
voelt fantastisch aan
lekker met 1vingertje koppelen
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
teamdoko 26-3-2008 12:43 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
hoefje niet te stellen



JE moet hem nog gewoon afstellen

volgens een kennis van mij moet dat nog aardig lastig zijn ook.

en je hebt juist geen gevoel meer in de koppeling.


Dit bericht is gewijzigd door teamdoko op 26-3-2008 om 12:44 uur.
 
Derbi-Olaf 26-3-2008 12:50 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
[...]



JE moet hem nog gewoon afstellen

volgens een kennis van mij moet dat nog aardig lastig zijn ook.

en je hebt juist geen gevoel meer in de koppeling.


Dit bericht is gewijzigd door teamdoko op 26-3-2008 om 12:44 uur.

als je een goeie set zou hebben zou je juist meer gevoel moeten krijgen
bij trials hebben ze allemaal hydraulische koppeling, en daar gaat het juist om "clutchcontrole"
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 10128 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved