Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #48722 - immi 70cc tunen
|
Pagina 4 van 5
|
Dit topic is 3622 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
ikkejw |
26-3-2008 12:31 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Djeep
immi 70 tunen, kan je net zo goed zand in gooien, ga je harder.. Houd niet lang stand
eeeeh ja, 70 imitatie's zijn zo kut door slechte timingen en afwerking van de poorten. als je m tuned zou je er in principe een betere cilinder van kunnen maken.
de wand is wel van zacht gietijzer, maar als je er niet te ruig mee omgaat zoals ik al 2 jaar doe met mijn imi cilinder, houdt ie stug vol hoor. gewoon netjes warm draaien op de choke, rustig wegrijden en het gas pas open gooien als ie wat op temperatuur is. voor in de cross kun je m ook wel wat 1 of 2 sproeiermaten rijker afstellen, loopt iets minder maar is wel betrouwbaarder.
over het tunen, maak ff een poortmapje en bereken je timingen daar uit. er staat hier ergens een xls bestandje van John Huijben waarmee je dat makkelijk kunt doen (2 stroke tuning.xls). reken ook ff uit hoe groot je uitlaatpoort is (in % vd boring). post dat hier, dan hoor je vanzelf wel wat er aan kan gebeuren.
ik heb hier trouwens wel timingen van een gemiddelde 70 imi (ik zeg gemiddelde want ze zijn allemaal weer anders )
uitlaat 188
spoelers 144
blowdown 21
tis echt vet jammer dat die spoelers zo hoog zitten, anders zou je er een best mooie cilinder van kunnen maken. maar misschien zou je die kunnen oplassen
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 26-3-2008 om 12:35 uur.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Sypie_Honda |
26-3-2008 12:34 |
Posts: 13830 |
je bedoelt, spoelers 134 denk ik.
je hebt hem dan vrij hoog staan JW
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
ikkejw |
26-3-2008 12:35 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
je bedoelt, spoelers 134 denk ik.
je hebt hem dan vrij hoog staan JW
ja weet ik, zo zijn alle imi's die ik hier heb.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Sypie_Honda |
26-3-2008 12:36 |
Posts: 13830 |
huh wat is je deckheigt dan ?
maar bedoelde je nou 134 of 144 ?
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
ikkejw |
26-3-2008 12:38 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
huh wat is je deckheigt dan ?
maar bedoelde je nou 134 of 144 ?
144, kheb het ff nagemeten maar het komt eerder in de buurt van 140
maar dat is nog niet best zo hoog
deck weet ik niet dus ik heb gewoon 1.5 gepakt
bij mijn ducttape mt is de deckheight wel bijna een halve cm trouwens
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Sypie_Honda |
26-3-2008 12:41 |
Posts: 13830 |
haha w00t
ik heb mijn spoelers meestal rond de 130 zitten en de uitlaat zo rond de 180.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
ikkejw |
26-3-2008 12:43 |
|
ikkejw |
26-3-2008 12:45 |
Posts: 9886 |
dit is nog eens een deck height
er door de speling komt ie tot het 1e streepje
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Sypie_Honda |
26-3-2008 12:46 |
Posts: 13830 |
uuh ja ben niet zo'n immi strijder :P heb hier nog wel een stuk of 3 liggen, zal zo wel es ff kijken.
ik heb btw mijn decks meestal rond de 0 - 0.5 zitten, anders kom ik niet uit met mijn squish.
bedoelde meer malossie's polini's en ori 80's en HM 167 cilinders.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
ikkejw |
26-3-2008 12:50 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
uuh ja ben niet zo'n immi strijder :P heb hier nog wel een stuk of 3 liggen, zal zo wel es ff kijken.
ik heb btw mijn decks meestal rond de 0 - 0.5 zitten, anders kom ik niet uit met mijn squish.
bedoelde meer malossie's polini's en ori 80's en HM 167 cilinders.
ja oke, maar die hebben standaard uit de fabriek al normale timingen.
ik zal vanmiddag eens kijken wat ik aan die spoelpoorten kan doen, ff zien of het wil lassen
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
guido-honda |
26-3-2008 14:53 |
Posts: 621 |
zozo, wat een posts ja weer
Ik heb hem vandaag via een gastje dat bij me in de
klas zit gekregen, cilinder + zuiger + bijna nieuwe zuigerveren voor 10e
Alleen... is al getuned... Weet alleen niet of het goed gedaan is,
inlaat/uitlaatpoort is vergroot, de spoelpoorten naast het cilinderhemd is ook behoorlijk vergroot. Ik denk dat ik er dan dus weinig mee kan doen, ziet er opzicht wel redelijk netjes uit, maarja oft goed is gedaan weet ik niet, weet hij ook niet :P
|
|
|
|
guido-honda |
26-3-2008 17:54 |
Posts: 621 |
Ik heb foto's gemaakt van die getunede,
hij is behoorlijk bewerkt:
-uitlaatpoort stuk vergroot, van 1,6 naar 2,1 ongeveer.
-Inlaat is vergroot
-de poorten in de cilinder zelf zijn een behoorlijk stuk vergroot
-de poorten aan de voet van de cilinder zijn ook nogal vergroot
-van het cilinderhemd zijn de stukken bij de poorten helemaal weggeveild
Kan/hoef ik dus niks meer aan te doen, vrijdag kijken oftie het goed doet (ga eerst op schoolreis :P)
foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=G3PHWWJY
de laatste foto, daar is een stukje uit de zuiger, dat boeit toch niet op die plek? (op de foto links)
|
|
|
|
guido-honda |
28-3-2008 13:51 |
Posts: 621 |
was denken sie daarvan?
of het wat is?
|
|
|
|
ikkejw |
28-3-2008 13:59 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
was denken sie daarvan?
of het wat is?
foto's zijn wat onduidelijk
maareh ga er eens mee rijden, je merkt vanzelf of ie sneller is of niet
kan ook zijn dat ie 'overtuned' is, dat er totaal geen kracht meer in zit en elke week een zuiger verslindt.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
guido-honda |
28-3-2008 14:00 |
Posts: 621 |
oke,
ja, ga er ook mee rijden, maar heb nog geen carb, heb er wel een maar die moet naar een kameraad, dus wordt denk ik pas maandag... :(
|
|
|
|
Dit topic is 3622 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 5
|
|