Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #48722 - immi 70cc tunen
|
Pagina 1 van 5
|
Dit topic is 3626 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
guido-honda |
25-3-2008 20:48 |
Posts: 621 |
Hoi,
ik heb een 70cc immi op me MT zitten,
hoe kan ik die tunen?
Vind het leuk om te doen en hij word der hopelijk sneller van... :P
Eerst een poortmap maken neem ik aan, en dan?
Bedankt iig!
Rest van de setup:
20mm Mikuni
Techno uitlaat
12-45 vertanding
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
25-3-2008 20:50 |
Posts: 13700 |
Deze laat ik open.
|
|
|
|
Djeep |
25-3-2008 20:52 |
Posts: 8621 |
immi 70 tunen, kan je net zo goed zand in gooien, ga je harder.. Houd niet lang stand
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Citta92 |
25-3-2008 20:53 |
Posts: 614 |
Djeep verklaar je antwoord eens?
Waarom zou je die niet kunnen tunen , althans wel tunen maar uit jou verhaal haal ik dat die dat gauw verrot is?
|
|
|
|
guido-honda |
25-3-2008 20:54 |
Posts: 621 |
haha, lolbroek... :P (djeep)
wrm zou die gesloten moeten worden Trax?
Ik weet ook wel, zijn niet beste cilinders, maarja
voor een 10'tje... Wil der gewoon uit halen wat deruit te halen valt!
Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 25-3-2008 om 20:54 uur.
|
|
|
|
mtx-motard |
25-3-2008 20:54 |
Posts: 14947 |
hou maar op. dit is niks.
koop fatsoenlijke merk spullen. dit is allemaal imitatie troep.
als je harder wilt moet je nu een groter voortandwiel doen. eventueel de scherpe randjes van de cilinder af halen.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
derbi racer |
25-3-2008 20:55 |
Posts: 1037 |
breng hem na jw
hij last voor je een spijltje
in de uitlaatpoort heb je vlinderpoort
sirieus
|
|
|
|
Djeep |
25-3-2008 20:55 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Djeep verklaar je antwoord eens?
Waarom zou je die niet kunnen tunen , althans wel tunen maar uit jou verhaal haal ik dat die dat gauw verrot is?
Precies wat ik zeg dus...
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
guido-honda |
25-3-2008 20:55 |
Posts: 621 |
gaat niet om de top maar om optrekken, cross der nl altijd mee...
|
|
|
|
Citta92 |
25-3-2008 20:55 |
Posts: 614 |
Je kan altijd zelf tunen, maar je moet niet wat wilderweg gaan zitten vijlen.
Moet goed berekend zijn etc..
Faq staat hoe het ongeveer te werk gaat.
En als jij gewoon goed tune en g oed afstel en goed zuigertje monteer kan er weinig misgaan.
Gewoon proberen.
|
|
|
|
guido-honda |
25-3-2008 20:58 |
Posts: 621 |
nee, dat ben ik ook niet van plan, moet wel goed worden :P
maar welke FAQ?
zie hem niet, alleen 1 over poortmappen enzo..
|
|
|
|
Citta92 |
25-3-2008 20:59 |
Posts: 614 |
Nou lees die eens goed door.
snel optrekken kan je altijd toch ? zeer lichte vertandingg dan kan je optrekken als een beest. en voor cross is optrekken voornamelijkst.
|
|
|
|
guido-honda |
25-3-2008 21:01 |
Posts: 621 |
zal ik es doen
ja, heb al lichte vertanding (12-45) maar kan altijd sneller optrekken he :P
|
|
|
|
farmer tuning |
25-3-2008 21:06 |
Posts: 703 |
verbreed gewoon je uitlaat poort. tot ongeveer 65% van je boring aangezien het een imi is. je zou max mish zelfs tot 70% kunnen gaan ligt er net aan wat je zelf durft. en veder spoelkannalen flowen in je voet van je cil. en in je carter. een beetje dremel ofzo heb je hiervoor wel nodig. ik heb 13 71 op een gilera dus kan altijd lichter
Dit bericht is gewijzigd door farmer tuning op 25-3-2008 om 21:07 uur.
|
|
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1 |
|
Citta92 |
25-3-2008 21:11 |
Posts: 614 |
Farmer, je kan gilera niet vergelijken met honda blok hé.
Vertanding ligt anders.
Verder, je moet wel goeie kant opgaan vijlen.
En flowe van blok moet je hem eerst uit elkaarhalen.
(eerst afschrijven) dan uit mekaar halen en dan dremelen, maar dat zou ik niet voor immi 70 doen.
|
|
|
|
farmer tuning |
25-3-2008 21:16 |
Posts: 703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Farmer, je kan gilera niet vergelijken met honda blok hé.
Vertanding ligt anders.
Verder, je moet wel goeie kant opgaan vijlen.
En flowe van blok moet je hem eerst uit elkaarhalen.
(eerst afschrijven) dan uit mekaar halen en dan dremelen, maar dat zou ik niet voor immi 70 doen.
waarom niet met goed tunen maak ej je cil alleen maar beter. dat zeg ik toch verbreden dat zorgt voor meer vermogen in een lager toerental. en dan dus tot 70% van je boring kan veder maar dan moet je lef en geld hebben kost namelijk veel zuigertjes dan. en je spoelkanalen onder aan de voet van de cil kan je wel tunen zonder dat het blok uitelkaar moet. tunen moet je goed deon niet half neem de tijd en doe rustig aan ga niet te ver. nog een tip als je je spoelkanalen onder aan de cil flowt dan zou ik een rand van minstens 4mm laten zitten dus van de buitenkant van de cil tot aan de spoelkanalen. en maak de voorste groter als de achterste is ie zoiezo al maar verrander daar niks aan. anders verrander je de flow in je cil. de spijltjes tussen de spoelkanalen maak die mooi scherp maakt hem nog sneller. oke blok is overdreven maar als je de voet aanpast zou ik ook meteen de carters doen. genoeg info zo
Dit bericht is gewijzigd door farmer tuning op 25-3-2008 om 21:19 uur.
|
|
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1 |
|
Dit topic is 3626 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 5
|
|