Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lange afstandjes, toch maar niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 918 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48711 - lange afstandjes, toch maar niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1197 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cyper.76 25-3-2008 16:00 Print topicpost

Posts: 219
ik heb al eerder een topic geplaatst over dat mijn carburateur overliep, dit heb ik verholpen met een nieuwe vlotter erin te doen.

beetje bijgebogen en benzine door het slangetje gedaan, totdat hij stopte (vlotternaald het gat dichtte) en toen gekeken hoeveel benzine er in het bakje zak. die kwam toch wel 80 % vol.

Ik dacht/denk dat dit goed is, toch? Ik heb toen een beetje door het industrie terrein gereden, toch wel een aardige 25 minuten. Dus ik dacht, dat zit wel goed verder, hij trekt de vlotterbak niet leeg en dat ik stil kom te staan.

Nu rijd ik vanmorgen naar school en toen viel hij uit na 6 km ongeveer. even 1 minuutje gewacht en toen doorgebaggerd. Terugweg precies hetzelfde, terwijl ik gisteren wel zo lang kon rijden.

Moet ik dan nog verder de vlotter bijbuigen? loopt de benzine niet goed door ofzo? moet ik iig wel het probleem bij de benzine-toevoer zoeken? want ik weet niet zeker of het nog wel de vlotterbak is die het probleem veroorzaakt, misschien loopt de benzine ook niet overal soepel door, terwijl het eerst wel altijd zo heeft gedaan!

alvast bedankt
 

S1lv3r 25-3-2008 16:03 Print reply

Posts: 5213
Misschien toch iets te ver gebogen?
 
Cyper.76 25-3-2008 16:16 Print reply

Posts: 219
maar als het vlotterbakje 80% volkomt, dat kan hij toch niet na 6km in een keer op zijn? dan moet hij toch gewoon na 500m + al uitvallen, niet zo laat toch? of heeft dat ook met de vlotter te maken?
 
-Bassie- 25-3-2008 16:20 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
maar als het vlotterbakje 80% volkomt, dat kan hij toch niet na 6km in een keer op zijn? dan moet hij toch gewoon na 500m + al uitvallen, niet zo laat toch? of heeft dat ook met de vlotter te maken?


als je slangetje los trekt van je carburateur komt er dan een heldere straal uit??

heb je een filter tussen je slangetje zitten??
zo ja zit deze dan niet verstopt?
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Cyper.76 25-3-2008 16:28 Print reply

Posts: 219
gaat om een honda mt, de heldere straal zal ik nu gaan testen.
en met een filtertje bedoel je zown reservoirtje tussen de benzinekraan en de carburateur? ga ik nu ook ff erafhalen..
 
Tommyofzo 25-3-2008 16:30 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
gaat om een honda mt, de heldere straal zal ik nu gaan testen.
en met een filtertje bedoel je zown reservoirtje tussen de benzinekraan en de carburateur? ga ik nu ook ff erafhalen..

ja maar soms zit re ook een filter in de tank, en die wil ook nog wel eens verstoppen als er een beetje rommel in je tank zit.
 
Cyper.76 25-3-2008 16:33 Print reply

Posts: 219
daar ligt het denk ik niet aan, maar heeft iedereen tussen de benzinekraan en carburateur zown reservoirtje hangen waar op staat:
Flow and Up? zorgt dit voor een betere doorstroming? of is juist een slangetje alleen juist goed?
 
Cyper.76 25-3-2008 16:38 Print reply

Posts: 219
ok, er komt niet echt een straal uit het benzine slangetje, maar ook niet druppelend, een druppelend straaltje zeg maar! voldoende om de vlotterbak te blijven voorraden ..
 
-Bassie- 25-3-2008 16:43 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
ok, er komt niet echt een straal uit het benzine slangetje, maar ook niet druppelend, een druppelend straaltje zeg maar! voldoende om de vlotterbak te blijven voorraden ..


moet zeker een vloeiend straaltje uit komen.

anders is het niet genoeg.

anders filter in je kraantje door spuiten.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Cyper.76 25-3-2008 16:52 Print reply

Posts: 219
ok dit is vet vage shit, ik teste hem net en toen overliep de carburateur gewoon weer.. ( niet bijgebogen ofzo ) de benzine toevoer is gewoon niet goed zoals DT project zegt. maar dat kraantje zit vast aan de tank!? hoe kan ik die schoolmaken/erafhalen of dergelijks?
 
riccardot 25-3-2008 16:59 Print reply

Posts: 1096
Kun je der gewoon af draaien.. moet idd een vloeiende straal uitkomen geen miezerig pisstraaltje
 
Cyper.76 25-3-2008 17:06 Print reply

Posts: 219
benzine kraan erafgehaald, zie nergens een filter? ik kan overal wel goed doorheen blazen*. maar of dat genoeg is?

*= door de tank blazen, en door de benzinekraan
 
henk43 25-3-2008 17:13 Print reply

Posts: 916
gister heb je afentoe afgeremd, en gestopt, want anders heb je wel een heel lang industrie terein.

En naar school toe heb je een heletijd rechtuit gereden. dan raakt je benzine eerder op omdat hij niet genoeg tijd heeft om bij te vullen, dit heb ik ook gehad, toen heb ik mijn benzine kraan helemaal schoon geblazen met compressor en tank schoongemaakt, en toen was het goed
 
Nobody said it was easy
Erik 39 25-3-2008 17:15 Print reply

Posts: 15088
juistem. benzinekraan ff doorblazen en klaar ben je.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
-Bassie- 25-3-2008 17:15 Print reply

Posts: 6617
oja of het goed doorloopt kijk eens of het wel goed is als je de benzine dop er af doet.

hier zit namenlijk een gaate in anders gaat er geen bezine uit je tank.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
nix 25-3-2008 17:29 Print reply
Posts: 253
Doe eerst ens dat filtertje van tussen je toevoerslang. Daarna je kraantje met filter van je tank. Het kan soms zijn dat je filter van je benzinekraan in je tank blijft steken. Dan moet je die eruit zien te krijgen (met een fijn tangetje ofzo). alles goed zuiveren en dan terugplaatsen. Als je carburateur overloopt, dat wil zeggen dat ofwel je benzineafsluitnaald (of hoe het ook mag heten) aan vervanging toe is, of je vlotters zelf verkeerd staan, of je carburateur staat te schuin (dus dat je een andere spruitstuk moet kopen).
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie

Dit topic is 1197 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved