Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vraagjes over mijn honda MT5..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1017 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48700 - Vraagjes over mijn honda MT5..
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1585 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rick-mt5 25-3-2008 9:09 Print topicpost

Posts: 186
Ik heb niet zo lang terug een Honda MT5 gekocht (om precies te zijn de datum dat ik me hier aanmeldde) en ik heb een paar kleine probleempjes ermee.

Ten eerste: is dat hij veel te hard loopt, en ik geen zin heb om hem standaard te maken, ik had ergens gelezen dat je dan een ringetje in de carburateur kan zetten. Weet iemand hoe dik ringetje er ongeveer in moet en of het lastig is om te doen. Ik ben natuurlijk een beginnend brommer rijder en m'n mt5 loopt veel te hard (110 km/u), dus mocht iemand dit weten laat het ff weten.

Ten tweede: Hij loopt heel traag stationair en na een paar seconden slaat ie dan af. Dit kan ik toch gewoon verhelpen door de sproeier verder open te draaien, of door de benzinekabel beter af te stellen?


iig alvast bedankt voor de hulp


P.S : ik heb de brommer niet thuis staan maar bij het huis van mijn stiefmoeder waar ik eens in de 2 weken kom, wss heb ik hem over 2 weekjes thuis
 

Niek de Wildt 25-3-2008 9:26 Print reply
Posts: 7168
stationair is een schroefje aan de zijkant van je carb met een veertje erachter (heeft niks met een sproeier te maken)
deze moet je dus iets rechtsom draaien.

het begrenzen kun je het best in de uitlaat doen, dmv een ring in de uitlaat met een kleinere diameter dat de uitlaat zelf natuurlijk
daarna moet je hem wel opnieuw afstellen (kleinere sproeier oa)
om de gewenste snelheid te krijgen boor je gewoon de ring steeds iets op.
 
Cyper.76 25-3-2008 9:30 Print reply

Posts: 219
met dat ringetje in de carburateur zou ik niet doen, veel gemakkelijker is een ringetje in de uitlaat (en opnieuw afstellen)

maar ik zou hem gewoon zo laten, als hij nu toch lekker loopt hij loopt nu nog goed, als je gaat knutselen als beginner gaat het vaak fout en krijg je hem niet meer zo goed als hij was!

met dat stationair lopen:


ff dat gouden schroefje waar een veertje omheenzit wat aandraaien (met de klok mee) totdat hij goed stationair loopt.
Succes!

edit: gvd, net te laat en helemaal prcies hetzelfde antwoord:p

Dit bericht is gewijzigd door Cyper.76 op 25-3-2008 om 9:31 uur.
 
rik hulkenberg 25-3-2008 9:31 Print reply

Posts: 10029
wat is je setup heb je toevallig geen mt mb80 blok
 
Viertakt 25-3-2008 9:32 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
wat is je setup heb je toevallig geen mt mb80 blok

In zijn profiel staat dat hij een 70cc heeft, dus denk het niet.
 
Viertakt uber alles.
Thijsje 25-3-2008 9:34 Print reply

Posts: 1687
@rik hulkeberg
lekker vragen he,, hij heeft m niet thuisstaan enzo:P
maar dat zou t wel kunnen zijn dat hij zo godsgruwelijk hard loopt
ik zou gewoon een prop in je uitlaat laten lassen, of teruglaten voeren bij je bromboer ofzo.
je kan zelf ook je onsteking te laat zetten, te weinig lucht geven. loopt hij wel kut, maar iig geen 110
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Cyper.76 25-3-2008 9:46 Print reply

Posts: 219
daarom zeg ik: lekker 110 laten rijden, dan ga je toch maar halfgas ofzo.. of laat je een of twee versnellingen over.. maar je kunt heeel flink genaait worden op de rollerbank dan :P en dan kom jij met je smoesje: "ik rijd nooit volgas" :p
 
rik hulkenberg 25-3-2008 9:46 Print reply

Posts: 10029
je kan idd een ring in je uitlaat lassen
en een paar ringetjes op je gaschuif leggen
110 is wel heel erg hard voor een mt5 blok

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 25-3-2008 om 9:46 uur.
 
rick-mt5 25-3-2008 10:28 Print reply

Posts: 186
Ja ik weet niet wat die gozer er mee heeft uitgespookt maar goed.
Bedankt voor de tips over het stationair lopen, zal dat ff aanpassen..
Ik denk dat ik hem gewoon ga verbouwen tot een 50cc snel ofzo,

iig bedankt voor de tips Cyper en Niek
 
markRD 25-3-2008 10:31 Print reply

Posts: 1178
Een ring in de uitlaat is een mooie manier om hem minder hard te laten lopen ja... alleen zou ik hem er niet in gaan lassen, maar mooi klemmen bij de flens...
 
rick-mt5 25-3-2008 10:49 Print reply

Posts: 186
maar waarom niet een ringetje in de carburateur dan?
dat is ietsje moeilijker maar dan hoef je niet af te stellen, dan kan ie gewoon niet verder omhoog zuigen en rijd ie wat trager (hij hoeft van mij niet 80 ofzo te lopen, maar 90/100 vind ik wel best, bij 110 gaat ie namelijk wat trillen en rijd ie niet lekker.
 
rik hulkenberg 25-3-2008 10:53 Print reply

Posts: 10029
nja je kan ook half gas geven planken is nooit goed
gewoon een paar ringetje met dezelfde grote als je gasschuif op de gasschuif leggen
je trekt alleen dan minder snel op en top is natuurlijk minder hoog
 
rick-mt5 25-3-2008 11:14 Print reply

Posts: 186
Ja maar stel dat ik een rollebank tege kom, dan ben ik het haasje.
En ik wil dit ding nog niet kwijt.

Ik ga gewoon het ringetje op de carb proberen en ik laat het jullie nog wel weten, bedankt allemaal!
 
THE CRAZY DOCTOR 25-3-2008 14:20 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rick-mt5
Ja maar stel dat ik een rollebank tege kom, dan ben ik het haasje.
En ik wil dit ding nog niet kwijt.

Ik ga gewoon het ringetje op de carb proberen en ik laat het jullie nog wel weten, bedankt allemaal!

Een ring in de uitlaat is veel beter
 
Djeep 25-3-2008 14:27 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rick-mt5
Ja maar stel dat ik een rollebank tege kom, dan ben ik het haasje.
En ik wil dit ding nog niet kwijt.

Ik ga gewoon het ringetje op de carb proberen en ik laat het jullie nog wel weten, bedankt allemaal!


ring in carb gaat niet, hoogstends voor in je spruitstuk ofzo. gewoon ff ring in uitlaat
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
rick-mt5 25-3-2008 14:30 Print reply

Posts: 186
ring in carb wil wel hoor, heb ik ook eerder gedaan met een mt5..
 

Dit topic is 1585 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved