Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Cilinder NSR of uitlaat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 888 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48699 - Cilinder NSR of uitlaat?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Streethonda 25-3-2008 8:55 Print topicpost

Posts: 2114
Aangezien mijn vraag in het KVT paar keer over het hoofd is gezien vraag ik het hier maar,

mijn powerband begint heel laat, rond de 9000 toeren, daarvoor heeft hij dan ook haast geen power. komt dat door mijn proma uitlaat, of omdat mijn cilinder hoogtoerig kan zijn? (geen idee welk merk 70cc ik heb)

en als het aan mijn cilinder en/of uitlaat licht, welke uitlaat/cilinder kan ik het beste kopen voor meer koppel en power onderin? top snelheid maakt niet zo veel uit.


 

-simon- 25-3-2008 9:08 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
Aangezien mijn vraag in het KVT paar keer over het hoofd is gezien vraag ik het hier maar,

mijn powerband begint heel laat, rond de 9000 toeren, daarvoor heeft hij dan ook haast geen power. komt dat door mijn proma uitlaat, of omdat mijn cilinder hoogtoerig kan zijn? (geen idee welk merk 70cc ik heb)

en als het aan mijn cilinder en/of uitlaat licht, welke uitlaat/cilinder kan ik het beste kopen voor meer koppel en power onderin? top snelheid maakt niet zo veel uit.




als je koppel wilt kun je het beste ori 80cc setup nemen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Streethonda 25-3-2008 10:00 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


als je koppel wilt kun je het beste ori 80cc setup nemen.


ik hou het liever op 50 of 70 cc anders moet ik de boel gaan verbouwen, of een nieuw blokje kopen.

maar dat hij pas heel laat heel veel power heeft, komt dat door mijn proma uitlaat of door de cilinder?
 
-simon- 25-3-2008 10:15 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
[...]


ik hou het liever op 50 of 70 cc anders moet ik de boel gaan verbouwen, of een nieuw blokje kopen.

maar dat hij pas heel laat heel veel power heeft, komt dat door mijn proma uitlaat of door de cilinder?


kun je niet kijken op de cilinder of je ergens een merknaam ziet staan?

als je nieuwe cilinder en uitlaat wil kopen om meer koppel te hebben ben je wss meer kwijt dan dat je een 80 blok koopt dat plug en play is. en je 50 blok eventueel verkopen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
markRD 25-3-2008 10:27 Print reply

Posts: 1178
Als je idd koppel wilt winnen moet je gaan denken aan een brede squish rand of een uitlaat met een lang expansiedeel en relatief flauwe hoeken in de conussen. Dus ik zou eerst kijken of je een kopje ergens kunt kopen met een brede squish en daarna kijken of er een mooie cilinder ergens te koop is. Een uitlaat blijft een risico denk ik.
 
dylan-yamaha 25-3-2008 12:34 Print reply

Posts: 24
Umm,,
Jullie hebbe wel gelijk maar met andre uitlaat blijft ie altijd beter lope dan een 70cc
 
Streethonda 25-3-2008 14:47 Print reply

Posts: 2114
heb nu 20mm keihin met 18 spruitstuk (jaja ik weet het moet 20 op)
als ik deze vervang voor mikuni 24 met 24 spruitstuk zal dit dan schelen onderin?
 
-simon- 25-3-2008 14:48 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
heb nu 20mm keihin met 18 spruitstuk (jaja ik weet het moet 20 op)
als ik deze vervang voor mikuni 24 met 24 spruitstuk zal dit dan schelen onderin?


dan trekt hij onderin nog minder en bovenin meer.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Streethonda 25-3-2008 18:21 Print reply

Posts: 2114
ok, en een bredere squish rand, verkrijg ik die door mijn cilinder pet een klein stukje af te laten draaien?
 

Dit topic is 625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved