DoDo-tomos |
24-3-2008 18:37 |
Posts: 1842 |
alles is mogelijk om gwn te lassen.
denk als je de goede electrode en goede wattage hebt dat je het kan lassen
|
|
of vraag het niek de wildt |
|
fox-power |
24-3-2008 18:40 |
Posts: 834 |
las electrodes, weet jij tot welke maat die gaan, tot hoe klein, heb al wel is van 1mm gezien, zou dat klein genoeg zijn ?.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
24-3-2008 18:40 |
Posts: 14514 |
als je goed met electrode kunt lassen is het met electrode ook wel te doen, maar hardsolderen gaat niet lukken. dat kan je met een gewone gasbrander niet heet genoeg krijgen. als je een autogeenbrander gebruikt kun je het wel hardsolderen, dan moet je gewoon zilversoldeer gebruiken. dat werkt het mooiste voor een uitlaat
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
fox-power |
24-3-2008 18:42 |
Posts: 834 |
met autogeen gaat het dus ook prima?, dat heb ik op school ook gedaan maar dan vaak op platte stukken aan elkaar lassen. maar met het gevolg dat door de hitte de platen gingen rekken en golven.
krijg je dat niet met uitlatne?
|
|
|
|
ronge48 |
24-3-2008 18:44 |
Posts: 3003 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fox-power
met autogeen gaat het dus ook prima?, dat heb ik op school ook gedaan maar dan vaak op platte stukken aan elkaar lassen. maar met het gevolg dat door de hitte de platen gingen rekken en golven.
krijg je dat niet met uitlatne?
ronden stukken trekken niet zo snel krom dan rechte platen, je zal dan zelf wel weten eerst rondom op wat plaatsen hechten dan is dit wel te doen
als je goed bent met tiglassen kan dat ook
|
|
Bier, Zweet en gebakken Schoap |
|
fox-power |
24-3-2008 18:45 |
Posts: 834 |
in mijn mening kan het moier met tig dan autogeen, maar ik beschik over beide methodes niet meer, geen ander opties ? die goekoper zijn,
|
|
|
|
Arjanus |
24-3-2008 18:46 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fox-power
in mijn mening kan het moier met tig dan autogeen, maar ik beschik over beide methodes niet meer, geen ander opties ? die goekoper zijn,
een lasboer opzoeken die het voor 5 euro voor je doet ?
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Joel_koningslust |
24-3-2008 18:47 |
Posts: 14514 |
zoals al gezegd. electroden, co2 of migmag kan ook
en over dat kromtrekken, als je eerst alles puntlast dan trekt het niet meer zo snel krom
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
24-3-2008 18:51 |
Posts: 14999 |
Wij hebben voor op het elektroden lasapparaat een toestel speciaal voor plaatstaal te lassen, dit sluit je aan waar je normaal je elektrode in doet, volges my is het een soort trafo ofzo...
wat het exact gekost heeft weet ik ook niet
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
24-3-2008 18:54 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
Wij hebben voor op het elektroden lasapparaat een toestel speciaal voor plaatstaal te lassen, dit sluit je aan waar je normaal je elektrode in doet, volges my is het een soort trafo ofzo...
wat het exact gekost heeft weet ik ook niet
je kunt inderdaad opzetstukken kopen voor een electroden apparaat.
je hebt er ook tig toortsen voor die je zo op een electodenapparaat kunt zetten
maar beter laat je het ergens lassen ja, ergens een plaatselijk bedrijfje opzoeken dat doet het wel voor een tientje als jij de conussen enz inlevert
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
fox-power |
24-3-2008 18:59 |
Posts: 834 |
oke ik denk er even over ik kan sowiso wel proberen om het met electrisch te doen. en anders gaat het gewoon naar een lasser.
|
|
|
|
Harold |
24-3-2008 21:35 |
Posts: 1052 |
Met autogeen lassen breng je veel te veel warmte in en gaan je mooi passende conusjes niet bepaald meer passen... ook al hecht je het nog op zo veel punten vast. Tig daarintegen brengt weinig warmte in het materiaal en is daar dus erg geschikt voor.
Ik heb zelf een keer een uitlaat met electroden gelast, welke diameter ze waren weet ik niet meer. Het wil wel, maar mooi wordt het niet. Wanneer er een gaatje valt tijdens het lassen kun je het ook amper weer dicht krijgen. Het is wel geluk, maar ik zelf zou het niet weer zo doen.
Er zijn ook van die kleine gasbranderdjes speciaal voor hardsolderen; hebben een heel heet klein vlammetje. Hier kun je heel mooi mee hardsolderen zonder dat je teveel warmte in brengt en het dus gaat golfen. Ik heb wel eens uitlaatjes gezien waarmee ze dat gedaan hadden (gewoon met zilversoldeer) en dat ziet er heel netjes uit.
|
|
|
|
ikkejw |
24-3-2008 21:56 |
Posts: 9886 |
uitlaat hardsolderen gaat best heb ik me laten vertellen
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
fox-power |
24-3-2008 22:15 |
Posts: 834 |
oke, dus gewoon een brandertje zien te krijgen met zoon klein mogelijke flam. en dan mooi blauw afstellen en met silversoldeer doen?
|
|
|
|
Frysk |
24-3-2008 22:24 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fox-power
oke, dus gewoon een brandertje zien te krijgen met zoon klein mogelijke flam. en dan mooi blauw afstellen en met silversoldeer doen?
hmm, dat gouden zou beter bestand zijn tegen hitte werd ons verteld op school, heb er namelijk ook aan zitten denken,
Wel dat soldeer poeder gebruiken!
|
|
giggitybyte |
|