Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 113cc malossi weg voor 125 parma?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1207 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48678 - 113cc malossi weg voor 125 parma?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Citta92 24-3-2008 11:45 Print topicpost

Posts: 614
Mensen ,

Ik heb hier weleens topic over gehad over die parmakit.
MAar schijnt vastloper gevoelig te zijn etc..
Maar me malossi 113 cc wil ik wegdoen en daar een 125cc cilinder voor terug kopen puur voor de koppel.

Nu hoor ik dat die athena vrijwel geen powerband heeft en die parmakit toch snelste stock cilinder is.

Daarom zou ik op mopshop een nieuwe willen kopen, gaat me puur om de koppel en dat ik aardig wat pk's stock kan halen.

Is het te proberen zo parmakit of ??

Mvg
 

Saknet 24-3-2008 11:58 Print reply

Posts: 10355
een cilinder loopt nooit "zomaar" vast, slijt nooit zonder reden extra hard. er is altijd een oorzaak. een zuiger motor is mischien gemaakt van ijzer en alu, maar het is simpelweg maar een fragiele bende binnenin, doordat het imperfecte technologie is dwz. dat het niet juist opereren kan icm verkeerd gebruik, dezelfde reden dat er eens oostelijk van ons iets met een kerncentrale gebeurde.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Citta92 24-3-2008 12:00 Print reply

Posts: 614
Uit jou verhaal haal ik gewoon proberen, loop niet zomaar vast ligt eraan wat je ermee doet.

Misschien is het wel een optie om de zuiger/cilinder wat te laten afwerken.

Begrijp ik jou goed?
 
Saknet 24-3-2008 12:03 Print reply

Posts: 10355
yup, ik vond die 125 eurocilindro wat tegenvallen toen ik em onder een mtx ot zag met een 80 proma
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Citta92 24-3-2008 12:07 Print reply

Posts: 614
Dan verkoop ik me malossi en ga ik die parmakit testen.

Met goeie afstelling en goed inrijden en laten afwerken kan er niks misgaan neem ik aan.
 
mt125 athena 27-3-2008 11:38 Print reply

Posts: 216
er kan altijd wat mis gaan
en DE GOEDE OLI GEBRUIKEN DENICOL IN DE RODE BUS OF CASTEROL TTS
 
vroembroem 27-3-2008 12:10 Print reply
Posts: 617
wat denk ik vooral funest is voor de snellere mt8 cilinders is het te lang door blijven rijden op vol vermogen. zijn die dingen niet tegen bestand door de zeer matige koeling. dus altijd lekker warm rijden en vol opentrekken met sprintjes is best te doen, maar kilometers lang volgas blijven rijden is niet echt aan te raaden
 
- Kevin - 27-3-2008 16:33 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
wat denk ik vooral funest is voor de snellere mt8 cilinders is het te lang door blijven rijden op vol vermogen. zijn die dingen niet tegen bestand door de zeer matige koeling. dus altijd lekker warm rijden en vol opentrekken met sprintjes is best te doen, maar kilometers lang volgas blijven rijden is niet echt aan te raaden


Dat is echt onzin hoor dat ze zeer matige koeling krijgen! Daar heb ik echt nog nooit last van gehad. Als je cilinder te heet wordt is je afstelling niet goed .

Kilometers lang vol belasting / hoge toeren / volgas rijden is inderdaad minder goed. Maar dat is voor geen 1 cilinder aan te raden.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Dan verkoop ik me malossi en ga ik die parmakit testen.

Met goeie afstelling en goed inrijden en laten afwerken kan er niks misgaan neem ik aan.


Als je hem laat bewerken is het geen stock cilinder meer , dus dan is de Malossi misschien toch de beste stock cilinder. Misschien dat ik mijn andere Malossi laat bewerken en dan even vergelijken wat jou Parma tegenover mijn Malossi doet?

Als ik mijn Honda aanstaande zomer niet verkoop ga ik misschien ook een andere setup proberen .
 

Dit topic is 761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved