Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Hoe een 70cc steken ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 913 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48670 - Hoe een 70cc steken ?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sandero_3310 23-3-2008 19:30 Print topicpost
Posts: 125
Hallo!

Is het mogelijk bij een 2takt de cilinder uit te boren(en fijn bewerken) en een zwaardere zuiger te steken? Want in de zijwant van de cilinder
zitten er openingen om de brandstof in de cilinder te brengen wanneer de zuiger naar beneden gaat! Of moet je gewoon een nieuwe cilinder+zuiger kopen? Niet dat ik dit van plan ben gewoon even uit interesse of wie weet
 

Royal Club 23-3-2008 19:32 Print reply

Posts: 60390
naja, het kan. maar dit ligt er aan hoeveel "vlees"je nog heb. tis niet aan te raden om 10mm erbij te boren of iets dergelijks..

kost een boel tijd geld en deskundigheid om het goed te krijgen

is voordeliger en vooral makkelijker om een kant en klare kit te kopen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
markRD 23-3-2008 19:43 Print reply

Posts: 1179
tuurlijk alles kan, de vraag is of hij ook net zo mooi van blijft lopen..
 
Royal Club 23-3-2008 19:46 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
tuurlijk alles kan, de vraag is of hij ook net zo mooi van blijft lopen..


of het uberhaupt zal lopen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Shandro 23-3-2008 20:48 Print reply
Posts: 8
Ligt er natuurlijk ook aan wat voor je want je hebt,

Als je een nicasil want heb meot je die er opnieuw inlaten zetten.

Omdat dat maar een dun harde laag is en boor je dan weg.

Een nieuwe want er in laten zetten is duur.

Maar als je gietijzer hebt kun je gewoon boren ja zonder dat er een nieuwe want in hoeft
 
Royal Club 23-3-2008 20:50 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shandro
Ligt er natuurlijk ook aan wat voor je want je hebt,

Als je een nicasil want heb meot je die er opnieuw inlaten zetten.

Omdat dat maar een dun harde laag is en boor je dan weg.

Een nieuwe want er in laten zetten is duur.

Maar als je gietijzer hebt kun je gewoon boren ja zonder dat er een nieuwe want in hoeft


ja. tot je timingen verrot zijn zeker
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
linge-tuning 23-3-2008 21:53 Print reply

Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ja. tot je timingen verrot zijn zeker

idd je moet ook weer je timingen en poortvormen gaan lopen aanpassen.
 
Robert1 24-3-2008 13:32 Print reply
Posts: 16
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sandero_3310
Hallo!

Is het mogelijk bij een 2takt de cilinder uit te boren(en fijn bewerken) en een zwaardere zuiger te steken? Want in de zijwant van de cilinder
zitten er openingen om de brandstof in de cilinder te brengen wanneer de zuiger naar beneden gaat! Of moet je gewoon een nieuwe cilinder+zuiger kopen? Niet dat ik dit van plan ben gewoon even uit interesse of wie weet


Dat kan, ik heb ook een cilinder die uitgeboord is van 40 naar 44 mm, laten tunen, nieuwe wand en zuiger erin en rijden maar
Het is natuurlijk wel een heel duur grapje, als je gewoon een cilinder met grotere boring kan kopen is dat natuurlijk voordeliger.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 24-3-2008 13:54 Print reply

Posts: 9841
zonder dat tunen is het boren natuurlijk waardeloos... en dan wordt het idd prijzig.
 
Too cool for school!

Dit topic is 1009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved