Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #48637 - veel rare problemen Yamaha DT (50mx...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2008 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Josz |
21-3-2008 20:27 |
Posts: 85 |
verzopen.. je zou eerder zeggen andersom, dan is er maar een manier koop paar maatjes rond de maat die je nu hebt, en maak je carb zowieso ff schoon.. succes!
|
|
|
|
Arjan 2-Stroke |
21-3-2008 20:31 |
|
b0nes |
21-3-2008 20:33 |
Posts: 2058 |
zuigtie valse lucht aan soms ?
|
|
|
|
Arjan 2-Stroke |
21-3-2008 20:37 |
Posts: 595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: n0 name
zuigtie valse lucht aan soms ?
hij verzuipt dan krijgt ie toch juist te weinig lucht??
hij zuigt lucht aan door een powerfilter.
|
|
Trekhaak FM 106.0MHz |
|
Josz |
21-3-2008 20:37 |
Posts: 85 |
gehoond miss? maar sproeier die zit zeg maar in vlotterbakje, is geen schroef ofzo hea..
|
|
|
|
Arjan 2-Stroke |
21-3-2008 20:43 |
Posts: 595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Josz
gehoond miss? maar sproeier die zit zeg maar in vlotterbakje, is geen schroef ofzo hea..
wtf is gehoond?
ja, de sproeiers zijn toch die bouten met een gaatje er doorheen in het vlotter bakje?, daar heb ik er 2 van, een waar een gasnaald in schuift, en een hele kleine die voor het stationnair lopen is bedoeld.
|
|
Trekhaak FM 106.0MHz |
|
b0nes |
21-3-2008 21:09 |
Posts: 2058 |
beter al breng je hem naar een bromboer.
volges mij ben je niet egt bekend op het gebied brommers
|
|
|
|
Arjan 2-Stroke |
21-3-2008 21:27 |
Posts: 595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: n0 name
beter al breng je hem naar een bromboer.
volges mij ben je niet egt bekend op het gebied brommers
dat word te duur het is een crossbrommertje en wat heb ik verkeerd gezegt behalve gehoond?
|
|
Trekhaak FM 106.0MHz |
|
Uncle BLAM |
21-3-2008 23:15 |
Posts: 1025 |
gehoond betekent dat de cilinder is opgeboort naar een iets grotere zuigermaat, dat laat je doen als 'ie b.v. versleten is en doordat de zuiger dan iets groter is of beter aansluit kan het zijn dat je een andere sproeier nodig hebt
het beste kun je alles nakijken of alle pakkingen rondom de carburateur nog goed zijn of die vervang je ( niet zo duur )
met grotere of kleinere sproeier wordt bedoelt de sproeier waar je gasnaald boven zit ( de grote )
de kleine/andere sproeier is alleen voor stationair draaien en hoef je nooit te vervangen, het stationair lopen kan je beïnvloeden door luchtschroef maar dat kan je pas doen als de grote sproeier de juiste maat heeft
kortom als je de brommer goed hebt afgesteld met de grote sproeier kun je 'm fijn afstellen met de luchtschroef
als de brommer warm is en je rijdt 30 tot 35 km/h in de juiste versnelling met normale toeren ( wss de 3e versnelling )
moet de brommer viertakten ( steeds elke slag en slag overslaan ) of net niet meer viertakten
Als de brommer bij snelheden onder de 30 km/h prima loopt is de sproeier té klein ( grote sproeier ) en moet er een iets grotere in b.v. van een 85 naar een 87, dus twee maten en dan weer proberen
|
|
een BF teller is sneller |
|
mtlover |
22-3-2008 2:14 |
Posts: 2372 |
Valse lucht kan je overigens ook simpel checken door met deodorant op/tussen alle pakkingen te spuiten. Als hij dan hoger in toeren gaat lopen heb je daar valse lucht en moet je die pakking(en) vervangen.
Wat ik me afvraag, is het soms gekomen nadat je bijv. in de regen gerede n hebt met dat powerfilter? Heb je al een nieuwe bougie geprobeerd?
|
|
|
|
Josz |
22-3-2008 11:30 |
Posts: 85 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjan-50
[...]
dat word te duur het is een crossbrommertje en wat heb ik verkeerd gezegt behalve gehoond?
Gewoon ff langsgaan, hij wil vast wel zegge wat je moet verandere ofzo.. En dan heb je gelijk weer wat geleerd! Maar uhm, heb je niet versleten cil/zuiger dan ofzo? miss is uitlaat niet meer goed omdat ie bij labe touren dan geen compressie kan maken ofzo, iig zou ik echt niet weten wat ermee aan de hand is..
kijk gewoon alles ff na!
|
|
|
|
Arjan 2-Stroke |
22-3-2008 11:49 |
Posts: 595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Josz
[...]
Gewoon ff langsgaan, hij wil vast wel zegge wat je moet verandere ofzo.. En dan heb je gelijk weer wat geleerd! Maar uhm, heb je niet versleten cil/zuiger dan ofzo? miss is uitlaat niet meer goed omdat ie bij labe touren dan geen compressie kan maken ofzo, iig zou ik echt niet weten wat ermee aan de hand is..
kijk gewoon alles ff na!
cilinder en zuiger lijken me niet versleten die zijn nog redelijk jong, maar ik heb een min of meer zelfgemaakte uitlaat, met een lekker geluid, het 1e stuk is volgens mij van een tsx, en het eiden is een pijp met een klepje, maar met de standaart demper doet hij het zelfde, wat ik misschien ook nog ff moet vermelden is dat hij veel vieze zware drap uit de uitlaat gooit maar dat was altijd al zo, het lijkt een zoort vette olie, heeft dit er ook mee te maken?
ik dacht net, misschien moet de gasnaald worden afgesteld, met die ringetjes?
Dit bericht is gewijzigd door Arjan-50 op 22-3-2008 om 11:56 uur.
|
|
Trekhaak FM 106.0MHz |
|
Baasbas |
22-3-2008 11:57 |
Posts: 2176 |
Waarom zeggen jullie valse lucht? Dat heeft er hier geen kont mee te maken. Als hij koud goed loopt en warm smoort, staat hij veel te rijk afgesteld.
Hoe is het gekomen? Reed hij eerst wel goed? Is het van de een op de andere dag gekomen dat hij dit deed? Of heb je hem net gekocht en was het al de hele tijd zo?
Als het eerst wel goed was en nu opeens slecht, zonder dat je eraan hebt lopen kloten (bv sproeier vervangen) dan blijft misschien je choke openstaan. Of je sproeier is losgetrild bij het crossen.
Als het de hele tijd al zo is (en je luchtfilter is mooi schoon) dan zou ik een kleinere sproeier in de carburateur stoppen.
Het is een brommer om mee te crossen, dus de carburateur loshalen en helemaal uit elkaar halen om goed schoon te maken kan sowieso geen kwaad
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
Arjan 2-Stroke |
22-3-2008 12:20 |
Posts: 595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
Waarom zeggen jullie valse lucht? Dat heeft er hier geen kont mee te maken. Als hij koud goed loopt en warm smoort, staat hij veel te rijk afgesteld.
Hoe is het gekomen? Reed hij eerst wel goed? Is het van de een op de andere dag gekomen dat hij dit deed? Of heb je hem net gekocht en was het al de hele tijd zo?
Als het eerst wel goed was en nu opeens slecht, zonder dat je eraan hebt lopen kloten (bv sproeier vervangen) dan blijft misschien je choke openstaan. Of je sproeier is losgetrild bij het crossen.
Als het de hele tijd al zo is (en je luchtfilter is mooi schoon) dan zou ik een kleinere sproeier in de carburateur stoppen.
Het is een brommer om mee te crossen, dus de carburateur loshalen en helemaal uit elkaar halen om goed schoon te maken kan sowieso geen kwaad
kan ik dan niet gewoon de verder wat verder dicht doen dan geeft i ook minder benzine(met de gasnaald), en de carb haal ik bijna 1x per week open want dan zit er vuil in.
Dit bericht is gewijzigd door Arjan-50 op 22-3-2008 om 12:21 uur.
|
|
Trekhaak FM 106.0MHz |
|
Henk-88 |
22-3-2008 13:25 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjan-50
kan ik dan niet gewoon de verder wat verder dicht doen dan geeft i ook minder benzine(met de gasnaald), en de carb haal ik bijna 1x per week open want dan zit er vuil in.
Als dat vuil (gedeeltelijk) uit je tank komt dan zou ik ook eens je benzinekraantje schoonmaken van binnen en een schoon benzinefilter plaatsen.
En de tank schoonmaken.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Dit topic is 2008 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|