Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MT start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 910 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48631 - Honda MT start niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Intenso 21-3-2008 16:31 Print topicpost

Posts: 2922
hallo,

ik heb net mijn mt weer in elkaar met nieuwe zuiger enzo.

de zuiger heeft 1 open kant en 1 dichte de open kant zit richting de inlaat.

maar nu wil hij niet starten.

hij vonkt en hij krijgt benzine.
ik heb sproeier 100 en 105 geprobeerd.

hoeveel ik ook ren hij geeft geen teken van leven.

setup:

70 athena
18mm ori
HPi 06

de ontsteking heb ik op verschillende momenten gehad dit geeft ook helemaal niks.

graag hulp want ik wordt gek

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 21-3-2008 om 16:31 uur.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---

ikkejw 21-3-2008 17:27 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
hallo,

ik heb net mijn mt weer in elkaar met nieuwe zuiger enzo.

de zuiger heeft 1 open kant en 1 dichte de open kant zit richting de inlaat.

maar nu wil hij niet starten.

hij vonkt en hij krijgt benzine.
ik heb sproeier 100 en 105 geprobeerd.

hoeveel ik ook ren hij geeft geen teken van leven.

setup:

70 athena
18mm ori
HPi 06

de ontsteking heb ik op verschillende momenten gehad dit geeft ook helemaal niks.

graag hulp want ik wordt gek

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 21-3-2008 om 16:31 uur.



bougie wordt nat?
ik denk dat het dan aan de hpi ligt, dat die op een totaal verkeerd moment vonkt. anders zou er toch wel ièts moeten gebeuren

misschien is je bougie ook wel helemaal gaar, daar had ik vroegah ook 2x per week last van toen ik nog niet kon afstellen
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Citta92 21-3-2008 17:40 Print reply

Posts: 614
Hoe heb je die hpi afgesteld?

Ik zou als je geen ervaring met afstellen van hpi gewoon laten afstellen.
Gaat om de micrometer hé!
 
Streethonda 21-3-2008 17:42 Print reply

Posts: 2114
bougie tegen je blok hangen en even kicken, kijken of ie vonkt, doet ie dat niet koopje een nieuwe
 
ikkejw 21-3-2008 17:46 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
bougie tegen je blok hangen en even kicken, kijken of ie vonkt, doet ie dat niet koopje een nieuwe



dat zegt niks.

als je bougie in de open lucht wel vonkt kan het best zijn dat ie niet vonkt in een gesloten ruimte onder druk vol benzinedampen.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 21-3-2008 om 17:46 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Biggetjuh 21-3-2008 17:55 Print reply
Posts: 61
Meestal vonkt hij ook gewoon in je cilinder als hij ook buiten het blok vonkt

wat kan zijn is dat zijn hpi 180 graden verkeerd staat

probeer je brommer is achteruit aan te rennen als hij dan start weet je waar het aan ligt

 
Sypie_Honda 21-3-2008 18:29 Print reply

Posts: 13830
HPI wel afgesteld op linksdraaiend?

zo ben ik ooit eens de mist in gegaan
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Djeep 21-3-2008 18:32 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Biggetjuh
Meestal vonkt hij ook gewoon in je cilinder als hij ook buiten het blok vonkt

wat kan zijn is dat zijn hpi 180 graden verkeerd staat

probeer je brommer is achteruit aan te rennen als hij dan start weet je waar het aan ligt



Meestal, is niet altijd, bougie kost 2¤, niet de moeite waard.

Ga maar niet achteruit rennen, is blok niet voor gemaakt.


 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Intenso 21-3-2008 19:46 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
HPI wel afgesteld op linksdraaiend?

zo ben ik ooit eens de mist in gegaan

hoe moet ik hem volgens jou zetten dan?

kheb hem op 3mm voorontsteking.

dus bovenin 3mm terug en dan streepje gelijk met 2e grote streepje van links.


 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
ikkejw 22-3-2008 1:35 Print reply

Posts: 9886
we hebben m net lopend gekregen, alleen nu is er iets vet aparts met de afstelling


hij krijgt onderin veel te weinig benzine, en bovenin veel te veel

met choke loopt ie onderin beter

en als je even stil staat: zonder choke valt ie meteen uit, en met choke loopt ie heel hoog stationair. zodra je een bocht maakt, of gas geeft in de vrij of met koppeling in, is ie meteen uit

setup is 70cc athena, 18mm HM183, ori filter. zonder filter loopt ie bovenin trouwens beter.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Saknet 22-3-2008 9:16 Print reply

Posts: 10355
valse lucht icm te grote sproeier is mn eerste gedachte

kzou je ook aanraden die hpi met flitser af te stellen wil je zeker zijn dat je zuiger langer dan 1 dag meegaat ..

http://forum.scooter...oorontsteking-55512/

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 22-3-2008 om 9:20 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ikkejw 22-3-2008 10:25 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
valse lucht icm te grote sproeier is mn eerste gedachte

kzou je ook aanraden die hpi met flitser af te stellen wil je zeker zijn dat je zuiger langer dan 1 dag meegaat ..

http://forum.scooter...oorontsteking-55512/

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 22-3-2008 om 9:20 uur.



oeh ja, valse lucht hadden we nog niet aan gedacht


hpi is trouwens afgesteld met digitale schuifmaat door het bougiegat, 3mm voor bdp
 
Preserve nature - Always wear a helmet
renoeius 22-3-2008 11:27 Print reply

Posts: 6409
onderin te weinig kan ook de gasnaald zijn, of kan die niet meer hoger?
 
Intenso 22-3-2008 12:59 Print reply

Posts: 2922
heb nu even de carb uit elkaar en die gaat zometeen in de vaatwasser dus even helemaal goed schonmaken.

maar ook iemand zei het kan aan de stationair sproeier liggen
dat is geloof ik een 42
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
ikkejw 22-3-2008 13:03 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
heb nu even de carb uit elkaar en die gaat zometeen in de vaatwasser dus even helemaal goed schonmaken.

maar ook iemand zei het kan aan de stationair sproeier liggen
dat is geloof ik een 42


klein spul zoals sproeiers/vlotter+pinnetje/gasnaald/stelschroefjes moet je er wel ff uit halen.

dan gewoon de lege carb + gasschuif + vlotterbakje in de bestekbak, zo heb ik het gedaan en hij is weer perfect schoon
 
Preserve nature - Always wear a helmet
johankreidlerman 22-3-2008 13:25 Print reply

Posts: 3693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


klein spul zoals sproeiers/vlotter+pinnetje/gasnaald/stelschroefjes moet je er wel ff uit halen.

dan gewoon de lege carb + gasschuif + vlotterbakje in de bestekbak, zo heb ik het gedaan en hij is weer perfect schoon


hey dat is weer eens wat anders dan met de comprossor en wat water

ik ga dat ook es proberen met me oude 20mm
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P

Dit topic is 2212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved