Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - van 13mm naar 17,5mm op NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4862 - van 13mm naar 17,5mm op NSR
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 833 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jwbrommer 26-7-2002?23:12 Print topicpost
Posts: 154
ik heb laatst mijn NSR (tecno uitlaat, standaard cilinder) getrakteerd op een 17,5 mm carb. hiervoor had ie een 13 mm. nu zijn er een paar dingen die ik nogal vreemd vind:
ik rijd nu met sproeier 90 en dat deed ik in de 13 mm ook al!
ik kan nu ongeveer met 60% van het gas toch al topsnelheid halen
ik kan mijn NSR niet op het achterwiel wegtrekken (wel een meter ofzo, maar dat is niets)
de kracht valt mij nog een beetje tegen, als ik rechtop op mijn brommer zit met dikke tegenwind haalt ie net de 65 en liggend 78. wind mee 80 en dikke wind mee of van een brug af 90. ik had vooral gedacht dat ie minder windgevoelig zou worden, maar dat is ie niet echt geworden. heb iemand ideeen of dezelfde ervaringen?

 
90 km/h met 50 origineel en tecno uitlaat op NSR

SIWWN 26-7-2002?23:22 Print reply
Posts: 7079
Haal een andere cilinder
 
jwbrommer 26-7-2002?23:26 Print reply
Posts: 154
helpt dat zo erg dan?

 
90 km/h met 50 origineel en tecno uitlaat op NSR
SIWWN 26-7-2002?23:35 Print reply
Posts: 7079
ja.. wel een goeie 70 kopen (Malossi b.v.)
 
mikey 26-7-2002?23:37 Print reply
Posts: 2392
probeer eerst aan een snelle 50 teraken ofzo, en dat van als je je gas aan 60% openzet en al op top rijd wil dta zeggen dat jeeen te kleine sproeier hebt denk ik
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
jwbrommer 26-7-2002?23:38 Print reply
Posts: 154
te klein????? eerder te groot joh! hoe kan ie nou te klein zijn als je met half gas volle snelheid heb en iets inhoud op volgas!
dat moet wel te groot zijn
de bougie kleur was trouwens ook mooi 'koffie met melk'-bruin, dus precies goed.
 
90 km/h met 50 origineel en tecno uitlaat op NSR
verwijderd 26-7-2002?23:53 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: jw?brommer

te klein????? eerder te groot joh! hoe kan ie nou te klein zijn als je met half gas volle snelheid heb en iets inhoud op volgas!
dat moet wel te groot zijn
de bougie kleur was trouwens ook mooi 'koffie met melk'-bruin, dus precies goed.


denk eerst eens na voordat je begind te schrewen. je hebt dus niet gelijk.
 
jwbrommer 26-7-2002?23:55 Print reply
Posts: 154
wat wil je hiermee zeggen, dat ik een grotere sproeier moet monteren? ik heb weleens met choke aan gereden, dan rijdt ie echt niet beter hoor!
 
90 km/h met 50 origineel en tecno uitlaat op NSR
Ralf 26-7-2002?23:57 Print reply

Posts: 9073
Als je is ff naar je inlaat poort kijkt, ik weet niet hoe groot die is standaart, maar als die dus 13mm is heeft een 17.5 carb dus HELEMAAL geen zin...
 
jwbrommer 26-7-2002?23:59 Print reply
Posts: 154
goed idee, ik zal eerst ff op internet kijken en vervolgens in mijn cilinder, moet ik dan gaan tunen? gewoon uitvrezen? kan iemand mij dit iets duidelijker vertellen>
 
90 km/h met 50 origineel en tecno uitlaat op NSR
Blorn 27-7-2002?00:02 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: jw brommer

Quote:
Originally posted by: SIWWN (JUNK TWOEH) MT

Haal een andere cilinder


helpt dat zo erg dan?

hebben we al de stomste vraag van de maand?? anders hebben we nu nummer 1 voor de komende 2 jaar!

sinds wanneer bestaan er 17,5mm's???

en dat op een standaard cil??

volgens mij spoor jij gewoon niet

je moet idd ff cabby goed afstellen.. en anders toch maar ff andere cil halen he.. wel merk natuurlijk :-P en mijn merk is MALOSSI

[This message is edited by Honda NSR freak on 27-7-2002 00:05]
 
Ralf 27-7-2002?00:03 Print reply

Posts: 9073
Je haalt je carb eraf en meet het ff op. Als ie te klein is kan je of je cylinder laten tunen, dan maken ze die poorten iets groter, of een andere cylinder kopen, die al grote poorten heeft...
 
jwbrommer 27-7-2002?00:04 Print reply
Posts: 154
kan ik niet beter eerst mijn cilinder gaat tunen voordat ik een andere koop? wat is een goed 50 snel dan?

 
90 km/h met 50 origineel en tecno uitlaat op NSR
Ralf 27-7-2002?00:04 Print reply

Posts: 9073
Ik weet niet wat voor spruitstuk NSR's hebben, maar je hebt 17.5 Dellorto's...
 
SIWWN 27-7-2002?00:03 Print reply
Posts: 7079
Meestal de uitlaatpoort hoger en ietsjes breder (max 66% van de boring)
Inlaatpoort lager
En alles poleisten
Dan trekt ie waarschijnlijk beter,harder en is de top hoger

Trok ie nouw nog harder met die 17,5mm?
 
Ralf 27-7-2002?00:05 Print reply

Posts: 9073
Als je je 50 orgineel laat tunen maak je er in feite een 50 snel van...
 

Dit topic is 833 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved