Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Sleutel bloopers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1157 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4861 - Sleutel bloopers
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2637 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rens 27-7-2002?04:24 Print reply

Posts: 6863
pff ik vergeet wel eens veerringetjes onder m`n moeren te zetten, en bij mij trillen die moeren dan los :( zoals die van m`n kopbout tijdens de meeting
 
achter de maan is alles beter
Ronald 27-7-2002?09:11 Print reply
Posts: 956
ik heb mijn zuiger een keer verkeerd om in mijn oude wallaroo gezet, gevolg: 2 krassen in mijn net nieuwe gilardoni 65cc (alu met nicasil), kwam erachter omdat hij in het begin niet harder dan 20 of 30 ging en daarna niet meer deed. zuiger er andersom ingezet en die cilinder deed het nog perfect, nog zo'n 9000 km mee gereden en nog goed
 
meeldaniel 27-7-2002?12:11 Print reply
Posts: 223
kheb wel ns zuigerveren verwisseld
en dan vergeten voetpakking erop te zetten

maar jezus hoe kun je nou je zuiger verkeerd om erin doen :n :a
 
H0ndA MB + WaLLar00 ...:::EEN-CITY:::...
madoux 27-7-2002?12:53 Print reply
Posts: 458
In je eentje je voorwiel eruit halen zonder erover na tedenken dat ie dan niet meer wilt blijven staan....BAF :a

Bij chris een boutje op een van de tapeinden dol gedraaid. Toen proberen los te bijtelen, toen met dremulkopje op boo rlos proberen te slijpen LUKTE ALLEMAAL NIET
Toen ijzer zaag gepakt en de cilinder (verneukte 50ccPW) half doormiddengezaagt tussne de 2e en 3e koelrib. da lukte wel

Me blok zonder koppelingsdeksel optillen terwijl hij nog vol zat met olie....Hele kleren onder en de oprit alweer :(

Blok 3 uur lang uit elkaar proberen et trekken slaan en schoppen terwijl de ontsteking met daarbij 2 of 3 boutjes die de carter bij elkaar houden te laten zitten

Of nieuwe imi cilinder met conische zuiger veren.. veren natuurlijk verkeerd om gezet en dan zuiger in cilindrer proberen te krijgen. Het lukte me ook nog, maar dieper dan 5cm kwam ie niet en terug wilde hij ook niet meer. Na lang met hem gepraat te hebben heeft hij de zuigerveren gebroken achtergelaten in de cilinder


[This message is edited by MADOUX on 27-7-2002 13:02]
 
Blorn 27-7-2002?13:02 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: mb-daniel?

kheb wel ns zuigerveren verwisseld
en dan vergeten voetpakking erop te zetten

maar jezus hoe kun je nou je zuiger verkeerd om erin doen :n :a
hoe kun je nou een voetpakking vergeten??

zat laast bij nsr-tuner aan zn mt te sleutelen, wassie een borgveertje bij de zuigerpen vergeten gelukkig kwam ik er op tijd achter (cil zat al op het blok incl kop..)
 
NSR RULEZZ 27-7-2002?14:00 Print reply

Posts: 4934
hehe genoeg om me hier zelf vlink voor lul te zetten

nieuwe olie in blok gooien en vergeten dat ik dat schroefje onderaan nog niet erin had zitten :(
blok onder mb weggesloopt ff van allekanten bekijken ook ondersteboven aaarg weer alle olie eruit
achteras niet vastgedraai er stukie rijden
blokbout vergeten
blok vergeten op alle punten vast te zetten en ermee rijden
zuiger verkeerdom monteren
membraam vergeten tijdens monteren
pakkingen vergeten
en nog veeel meer teveel om hier nee te zetten
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
MB50TUNED 27-7-2002?14:19 Print reply
Posts: 1054
Bij mijn puch maxi wilde ik mijn uitlaat monteren, en kwam erachter dat mijn inlaat beneden zat en mijn uitlaat boven, cilinder verkeert om gemonteerd.

Een oude puch cilinder pakken, met een boor erin raggen. Tijdens een burnout op het gras vlogen er vlammen uit de pijp. Cilinder was best wel verziekt

Na een vasloper carter niet goed schoonmaken, en nog een cilinder de vernieling in helpen.

vloeibare pakking tussen carters ipv carton, waardoor de afstand in het blok niet meer klopte en ik niet meer kon schakelen. Hij deed het perfect, totdat ik de schroeven goed aandraaide.

Epoxy in spruitstuk monteren, terwijl die epoxy poreus is(benzine opneemt). En maar afvragen waarom ik hem niet goed afgesteld kreeg.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Blukaap 27-7-2002?14:36 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED
vloeibare pakking tussen carters ipv carton, waardoor de afstand in het blok niet meer klopte en ik niet meer kon schakelen. Hij deed het perfect, totdat ik de schroeven goed aandraaide.



Dat klinkt bekend, mensen die martijn z'n blok hebben gereviseerd op de BM weten wat ik bedoel .
 
Bastila is lief
In_Flames 27-7-2002?17:12 Print reply
Posts: 91
Sleutel bloopers ben ik echt heel goed in

Er zijn al verschillende bouten gesneuveld onder mijn brute aandraaikracht

Waaronder 2 keer die waar de cilinder op gaan.

En ik heb een keer me zuiger verkeerd om erin gezet.

Een gozer die ik ken heeft een keer een ringetje in ze cilinder laten vallen en dat zo laten zitten. Dat is echt het toppunt volgens mij.
Kwam ie aan een vriend van me vragen waarom hij ze puch niet aan kon kicken
 
Bier Hier
Chris. 27-7-2002?17:50 Print reply
Posts: 83
toen ik me nieuwe cilinder erop zette zag ik niet dat er lange schroeven bij zaten om de cilinderkop vast te zetten , dus ik tapeindes kopen erin gezet . zag ik de schroeven liggen .dus alles weer uitelkaar gehaalt schroeven erin gedaan. liep perfect aleen zo'n raar metaal klankje kwam uit mijn cilinder. Ik dus weeer de cilinder eraf halen (naar 200 km rijden met dat geluid)zie ik opeensin die ruimte om de cilinder heen waar de koelvloeistof inzit zie ik in die ruimte nog een tapeinde liggen en dat heeft dus 200 km erin liggen tikken. voorderest nog wat bouten overgedraadit en een keer deed ik de koelvloeistof erin bij de radiateur zonder de aftapschoef bij de waterpomp er weer in gezet te hebben . liep natuurlijk alle koelvloeistof over de grond heen .
 
Chris. 27-7-2002?17:56 Print reply
Posts: 83
ohja het stomste wat ik ooit heb gedaan was met mijn mtx-sh ik wou de koppelingsplaten vervangen dus ik de kap eraf gehaalt koppeling uitelkaar gehaalt wou ik toen de brommer effe ergens anders neerzetten ik dus die brommer gepakt schoven toen alle tandwielen en assen uit het blok ,kon ik ze weer bijelkaar puzzelen .
 
barry 27-7-2002?18:37 Print reply

Posts: 7387
mijn enigste echte blooper: proberen je brommer aan te lopen terwijl de ketting er niet op zit en dan eerst een half uur onderzoeken waarom je brommer nietaanwil (geen kickstarter)
 
He?
Rudy 27-7-2002?18:40 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry)?

mijn enigste echte blooper: proberen je brommer aan te lopen terwijl de ketting er niet op zit en dan eerst een half uur onderzoeken waarom je brommer nietaanwil (geen kickstarter)


k ben wel eens vergeten kraantje los te zetten op crossbaan en naar 100-150 meter rijden heel dom staan kijken waarom hij afsloeg (en me zelf bedenken dat ik weinig zin had in dat klote zand terug te lopen tot ik er achterkwam)
k heb eigelijk nog nooit echt iets kapot gedaaid(momentsleutel is best handig ding)


 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blukaap 27-7-2002?18:59 Print reply

Posts: 10006
1 keer een tapeind vd cilinder gemold, andere d'r ingedraaid, klaar

Geregeld de drukstift vd koppeling vergeten...

Contact uit laten staan en je afvragen waarom ie niet werkt...

Bougiedop d'r af laten.

Hele versnellingsbak uit een blok laten flikkeren als je niet eens weet hoe het in elkaar zit (1e keer blok openslopen).

En nog wel meer, maar die vergeet ik altijd.
 
Bastila is lief
DaveTSX 27-7-2002?19:20 Print reply
Posts: 2033
mijn grootate blunder:

Ik had mijn blok in elkaar, gezet, ff straat op en neer, en dat 3x, ging allemaal lekker. Zet hem weer terug in de garage. Volgende dag dacht ik van, volgens mij ben ik iets vergeten. Nog ff gestart, liep allemaal lekker met die nieuwe lagers (die nou weer kapot zijn :P).
Toen schoot me te binnen wat ik vergeten was, een pistonpen veertje! Ik cillinder er af, en ja hoor, veertje zat er niet in
Pen zat nog gewoon mooi in het midden gelukkig, dus geen schade!

 
http://www.2weird4u.com

Dit topic is 2637 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved