Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - compressie + ingewikkelde boegie vraag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1138 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4858 - compressie + ingewikkelde boegie vr...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zoetahmeerdah [Marcel] 26-7-2002?14:26 Print topicpost

Posts: 5996
ik was op een site, en er stond een plaatje op, zie hieronder..en er bij geschreven dat dat normaal was. hij hoord toch koffiemelkbruin te zijn? en als dat witte goed is,..hoe weet je dan wanneer hij te wijnig benzine krijgt??
ik heb ook gehoord dat bij nikasil wand het iets lichter mag zijn, maar dat plaatje is wit!!!>
het gaat om een derbi SM super motard dus...



dit stond erbij geschreven:
ATTENTION: With the 72 main jet the sparkplug turns into this color, this is ok. As long as the engine doesn't get to hot there is nothing wrong.

had ik nog n vraagie,

BIKE: SENDA 2000 DRD
Compression Ratio 13,0 : 1 11,5 : 1

wrom heb het DRD type (duurdere) minder compressie? licht dat aan de cilinder of aan het blok? al zou je er een opgevoerde cilinder onder zetten zou je dan met allebij de brommers evenveel compressie hebben of met het DRD type langzamer rijden?

al deze info en plaatjes komen van http://go.to/Derbi2000 af,..voor het geval dat ik het weer gepikt heb
:p

[This message is edited by zoetahmeerdah smits on 26-7-2002 15:38]
 
ik haat mensen

Zoetahmeerdah [Marcel] 26-7-2002?14:49 Print reply

Posts: 5996
somebody?
 
ik haat mensen
Blorn 26-7-2002?15:20 Print reply

Posts: 13825
hmmm.... wazig verhaal..

maja, je hebt betere prestaties met te kleine sproeier dan met te grote.. misschien heeft dat er iets mee te maken??

en symen had het er geloof ik laatst over dat compressie minder belangrijk was dan ...euhm.... wat was het ook weer.. carterdruk ofzow () mischien is dat het..
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-7-2002?17:14 Print reply

Posts: 5996
vaag, volgens mij is het hoe meer compressie hoe beter,..maar het vaagste is dat het gewoon dezelfde brommer is!!
 
ik haat mensen
Pingu 26-7-2002?17:20 Print reply
Posts: 1842
carterdruk is opzich ok best belangrijk ja... das zegmaar de compressie achter de zuiger, die ervoor zorgt da het mengsel naar voren komt, maar gewone compressie is natuurlijk ook belangrijk. bij puchjes doen ze weleens de krukasgaten opvullen voor iets meer carterdruk, bij honda's weet ik niet hoe je hem kan verhogen, dikke las op krukas leggen
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
SIWWN 26-7-2002?17:26 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: Pingu?

carterdruk is opzich ok best belangrijk ja... das zegmaar de compressie achter de zuiger, die ervoor zorgt da het mengsel naar voren komt, maar gewone compressie is natuurlijk ook belangrijk. bij puchjes doen ze weleens de krukasgaten opvullen voor iets meer carterdruk, bij honda's weet ik niet hoe je hem kan verhogen, dikke las op krukas leggen



hmmm... compressie achter de zuiger?
volgens mij onder de zuiger


die ervoor zorgt da het mengsel naar voren komt?

volgens mij naar boven gaat

 
Pingu 26-7-2002?17:35 Print reply
Posts: 1842
ja jonge...... je snapt de bedoeling , en bij bv puch, gatie naar voren, en zit het mengsel erachter, ligt aan de bedoeling he
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
SIWWN 26-7-2002?17:37 Print reply
Posts: 7079
We hadden het toch over Derbi? Die hebben gewoon een staande cilinder toch?
 
DaveTSX 26-7-2002?17:56 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: Pingu 

ja jonge...... je snapt de bedoeling , en bij bv puch, gatie naar voren, en zit het mengsel erachter, ligt aan de bedoeling he


behalve als je op het achterwiel rijd
 
http://www.2weird4u.com
Pingu 26-7-2002?19:05 Print reply
Posts: 1842
je en as je nou met een staande cil op het achterwiel rijdt, of met een puch een stoppie maakt
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
B3AST 27-7-2002?08:47 Print reply
Posts: 2469
Hoe meer compressie is niet altijd beter..

hoe meer compressie je krijgt, hoe leuker het wordt, maar ook HOE WARMER... dus je moet je bougie hittegraad ook aanpassen.
Het kan ook door een te kleine sproeier komen dat de bougie wit wordt, maar wit is altijd een teken van oververhitting, nooit goed lijkt me
 
- insane in the brain -

Dit topic is 664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved