Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #48519 - Puch met Turbo
|
Pagina 4 van 4
|
Dit topic is 5922 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
16-3-2008 15:26 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: johankreidlerman
je hebt bijna nooit een expansie op 4t , ik heb een keer een expansie (powerbal bij 4t) bij een quat gezien maar die expansie was zo graat als een cola blikje
zie je ook heel veel op crossers.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
bart de scootergek |
16-3-2008 15:33 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
waarom dan toch nog een expansie? dan kun je toch beter een paar buizen doen. is veel makkelijker te maken enzo.
Je ziet een hele lichte vorm ja, aan het einde begint hij toe te lopen. Hierdoor gaat de gassnelheid omhoog waardoor de turbo zijn werk weer wat beter doet.
|
|
Honda RC-33 |
|
Mark G |
18-3-2008 19:30 |
Posts: 5 |
hoi,
Het is een soort roterende inlaat
|
|
|
|
Niek de Wildt |
18-3-2008 19:38 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: johankreidlerman
je hebt bijna nooit een expansie op 4t , ik heb een keer een expansie (powerbal bij 4t) bij een quat gezien maar die expansie was zo graat als een cola blikje
voila, kijk is iets boven het midden van de pagina:
http://www.brommerfo...ects/detail_main/510
vind ik toch best een flinke expansie uitlaat
EDIT: ooh en idd een turbo op een 2takt is niet te doen (zeker niet voor iemand die dat van ze vriendje had gehoord...) mocht er toch uitgewerkt worden, dan is het met een supercharger, waarschijnlijk een rotterende inlaat en een REMluchtsproeier (variable sproeier afhankelijk van onderdruk) zaten in oude solex auto's (Weber carburateurs)
is idd wel grappige stof om over na te denken.
EDIT2: :P een linkje voor het geval je iets van de werking van zoon REMluchtsproeier wilt lezen:
http://www.solex.nl/carburateur.htm
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-3-2008 om 19:45 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-3-2008 om 19:46 uur.
|
|
|
|
johankreidlerman |
18-3-2008 19:59 |
Posts: 3693 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
zie je ook heel veel op crossers.
nooit gezien bij de gras baan race
|
|
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P |
|
User 927 |
18-3-2008 20:23 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
voila, kijk is iets boven het midden van de pagina:
http://www.brommerfo...ects/detail_main/510
vind ik toch best een flinke expansie uitlaat
EDIT: ooh en idd een turbo op een 2takt is niet te doen (zeker niet voor iemand die dat van ze vriendje had gehoord...) mocht er toch uitgewerkt worden, dan is het met een supercharger, waarschijnlijk een rotterende inlaat en een REMluchtsproeier (variable sproeier afhankelijk van onderdruk) zaten in oude solex auto's (Weber carburateurs)
is idd wel grappige stof om over na te denken.
EDIT2: :P een linkje voor het geval je iets van de werking van zoon REMluchtsproeier wilt lezen:
http://www.solex.nl/carburateur.htm
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-3-2008 om 19:45 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-3-2008 om 19:46 uur.
Modernere autocarbs werken allemaal met onderdruk om mengsel te leveren.
En je kunt wel een carb gebruiken met een turbo, kun je het beste een draw-through systeem bouwen, waarbij de turbo of de compressor de lucht door de carb zuigt. (Omdat je anders geen drukverschil hebt achter de turbo, en de carb dus geen benzine afgeeft)
Verder is een turbo bouwen op een bestaande, 1-cilinder 2-takt gewoon niet te doen. Tenzij je een gigantische berg geld er tegen aan wilt kwakken.
|
|
|
|
bart de scootergek |
18-3-2008 20:27 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
voila, kijk is iets boven het midden van de pagina:
http://www.brommerfo...ects/detail_main/510
vind ik toch best een flinke expansie uitlaat
EDIT: ooh en idd een turbo op een 2takt is niet te doen (zeker niet voor iemand die dat van ze vriendje had gehoord...) mocht er toch uitgewerkt worden, dan is het met een supercharger, waarschijnlijk een rotterende inlaat en een REMluchtsproeier (variable sproeier afhankelijk van onderdruk) zaten in oude solex auto's (Weber carburateurs)
is idd wel grappige stof om over na te denken.
EDIT2: :P een linkje voor het geval je iets van de werking van zoon REMluchtsproeier wilt lezen:
http://www.solex.nl/carburateur.htm
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-3-2008 om 19:45 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-3-2008 om 19:46 uur.
Is allang gedaan, zelfs in productie. Sneeuwscooters hebben 2-taktmotoren met turbo's.
Nu zeg je natuurlijk, ja maar dat zijn grote fabrikanten, nou er circuleerd al langere tijd een filmpje van een of andere vespa motorscooter met daarop een turbo, dat is gewoon door iemand thuis in het schuurtje gedaan.
http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]
Modernere autocarbs werken allemaal met onderdruk om mengsel te leveren.
En je kunt wel een carb gebruiken met een turbo, kun je het beste een draw-through systeem bouwen, waarbij de turbo of de compressor de lucht door de carb zuigt. (Omdat je anders geen drukverschil hebt achter de turbo, en de carb dus geen benzine afgeeft)
Verder is een turbo bouwen op een bestaande, 1-cilinder 2-takt gewoon niet te doen. Tenzij je een gigantische berg geld er tegen aan wilt kwakken.
Wat zijn moderne autocarbs , alsof die dingen nog bestaan op hedendaagse europese auto's?
En ook voor jou,is niet onmogelijk, zie die vespa scooter.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 18-3-2008 om 20:29 uur.
|
|
Honda RC-33 |
|
Dit topic is 5922 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 4
|
|