Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch met Turbo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1073 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48519 - Puch met Turbo
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 5922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 16-3-2008 15:26 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johankreidlerman
je hebt bijna nooit een expansie op 4t , ik heb een keer een expansie (powerbal bij 4t) bij een quat gezien maar die expansie was zo graat als een cola blikje


zie je ook heel veel op crossers.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
bart de scootergek 16-3-2008 15:33 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


waarom dan toch nog een expansie? dan kun je toch beter een paar buizen doen. is veel makkelijker te maken enzo.


Je ziet een hele lichte vorm ja, aan het einde begint hij toe te lopen. Hierdoor gaat de gassnelheid omhoog waardoor de turbo zijn werk weer wat beter doet.
 
Honda RC-33
Mark G 18-3-2008 19:30 Print reply
Posts: 5
hoi,

Het is een soort roterende inlaat
 
Niek de Wildt 18-3-2008 19:38 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johankreidlerman
je hebt bijna nooit een expansie op 4t , ik heb een keer een expansie (powerbal bij 4t) bij een quat gezien maar die expansie was zo graat als een cola blikje


voila, kijk is iets boven het midden van de pagina:
http://www.brommerfo...ects/detail_main/510

vind ik toch best een flinke expansie uitlaat


EDIT: ooh en idd een turbo op een 2takt is niet te doen (zeker niet voor iemand die dat van ze vriendje had gehoord...) mocht er toch uitgewerkt worden, dan is het met een supercharger, waarschijnlijk een rotterende inlaat en een REMluchtsproeier (variable sproeier afhankelijk van onderdruk) zaten in oude solex auto's (Weber carburateurs)

is idd wel grappige stof om over na te denken.

EDIT2: :P een linkje voor het geval je iets van de werking van zoon REMluchtsproeier wilt lezen:
http://www.solex.nl/carburateur.htm


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-3-2008 om 19:45 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-3-2008 om 19:46 uur.
 
johankreidlerman 18-3-2008 19:59 Print reply

Posts: 3693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


zie je ook heel veel op crossers.

nooit gezien bij de gras baan race
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
User 927 18-3-2008 20:23 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


voila, kijk is iets boven het midden van de pagina:
http://www.brommerfo...ects/detail_main/510

vind ik toch best een flinke expansie uitlaat


EDIT: ooh en idd een turbo op een 2takt is niet te doen (zeker niet voor iemand die dat van ze vriendje had gehoord...) mocht er toch uitgewerkt worden, dan is het met een supercharger, waarschijnlijk een rotterende inlaat en een REMluchtsproeier (variable sproeier afhankelijk van onderdruk) zaten in oude solex auto's (Weber carburateurs)

is idd wel grappige stof om over na te denken.

EDIT2: :P een linkje voor het geval je iets van de werking van zoon REMluchtsproeier wilt lezen:
http://www.solex.nl/carburateur.htm


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-3-2008 om 19:45 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-3-2008 om 19:46 uur.



Modernere autocarbs werken allemaal met onderdruk om mengsel te leveren.

En je kunt wel een carb gebruiken met een turbo, kun je het beste een draw-through systeem bouwen, waarbij de turbo of de compressor de lucht door de carb zuigt. (Omdat je anders geen drukverschil hebt achter de turbo, en de carb dus geen benzine afgeeft)

Verder is een turbo bouwen op een bestaande, 1-cilinder 2-takt gewoon niet te doen. Tenzij je een gigantische berg geld er tegen aan wilt kwakken.
 
bart de scootergek 18-3-2008 20:27 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


voila, kijk is iets boven het midden van de pagina:
http://www.brommerfo...ects/detail_main/510

vind ik toch best een flinke expansie uitlaat


EDIT: ooh en idd een turbo op een 2takt is niet te doen (zeker niet voor iemand die dat van ze vriendje had gehoord...) mocht er toch uitgewerkt worden, dan is het met een supercharger, waarschijnlijk een rotterende inlaat en een REMluchtsproeier (variable sproeier afhankelijk van onderdruk) zaten in oude solex auto's (Weber carburateurs)

is idd wel grappige stof om over na te denken.

EDIT2: :P een linkje voor het geval je iets van de werking van zoon REMluchtsproeier wilt lezen:
http://www.solex.nl/carburateur.htm


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-3-2008 om 19:45 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-3-2008 om 19:46 uur.


Is allang gedaan, zelfs in productie. Sneeuwscooters hebben 2-taktmotoren met turbo's.
Nu zeg je natuurlijk, ja maar dat zijn grote fabrikanten, nou er circuleerd al langere tijd een filmpje van een of andere vespa motorscooter met daarop een turbo, dat is gewoon door iemand thuis in het schuurtje gedaan.
http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]



Modernere autocarbs werken allemaal met onderdruk om mengsel te leveren.

En je kunt wel een carb gebruiken met een turbo, kun je het beste een draw-through systeem bouwen, waarbij de turbo of de compressor de lucht door de carb zuigt. (Omdat je anders geen drukverschil hebt achter de turbo, en de carb dus geen benzine afgeeft)

Verder is een turbo bouwen op een bestaande, 1-cilinder 2-takt gewoon niet te doen. Tenzij je een gigantische berg geld er tegen aan wilt kwakken.


Wat zijn moderne autocarbs , alsof die dingen nog bestaan op hedendaagse europese auto's?

En ook voor jou,is niet onmogelijk, zie die vespa scooter.


Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 18-3-2008 om 20:29 uur.
 
Honda RC-33

Dit topic is 5922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved