Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch met Turbo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1119 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48519 - Puch met Turbo
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5921 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 16-3-2008 13:14 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
turbo met gewone carb wil niet afstellen

als je hem onderin toeren afsteld dus in prencipe zonder turbo
loopt ie boven in met turbo meteen vast door te min benzine'

als je heb bovenin afstelt met turbo krijgt ie onderin veel te veel benzine en moet je de hele tijd op turbo rijden

dit gaat dus voor geen meter werken
daarom moet een turbo eigelijk altijd in combinatie met injectie







onzin, als jij de turbo gewoon benzine uit je carb laat zuigen is er niks aan de hand.
 
-wokkel- 16-3-2008 13:18 Print reply

Posts: 1129
dan zou je een verstelbare sproeier moeten maken die op het toerental van de brommer mee werkt
 
mt125 athena 16-3-2008 13:20 Print reply

Posts: 216
hoe dan ook stel dat je er een met compresor of turbo wil bouwen
begin maar met een helegoede zuiger en cilinder wand die heel ergr veel toeren kan draaien.

en dan het volgende probleem stel je maakt er een turbo op,
hoe wil je die in godsvredesnaam op druk krijgen
 
mt125 athena 16-3-2008 13:23 Print reply

Posts: 216
Royal Club 16-3-2008 13:38 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt125 athena
http://video.google....=9143152604471981858


is neeeheeeep
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Razor 16-3-2008 13:52 Print reply

Posts: 1554
jemig niveau is weer lekker hoog zeg...

maar turbo op 2takt is wel degelijk mogelijk, alleen zijn er maar enkelen die het hebben toegepast. Op youtube staat een filmpje van een Vespa. En er zijn ook in Amerika soort quads (2takt) met turbo.
Daarbij zijn er ook 2takt sneeuwscooters met turbo.
Er komt gigantisch veel bij kijken, en er is bijna niets over te vinden op internet.
Sommigen gebruiken roterende uitlaat, anderen weer niet. Hoe het precies zit is niet echt goed bekend. Die info wordt ook niet zomaar prijs gegeven op internet.

en btw, het is met zoiets wel heel handig als je een 2 cilinder of meer hebt.







zijn ook zelfs kits van:






En zoals je ziet.. gewoon carburateur dus.. dus onzin dat dat daarmee niet mogelijk is.



 
blowdown en een powerband te koop!
Ice Ap rs50 16-3-2008 14:40 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


IS nep


je meent et

nee vergeet het maar een turbo op je puch

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 16-3-2008 om 14:41 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Niek de Wildt 16-3-2008 14:53 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
dan zou je een verstelbare sproeier moeten maken die op het toerental van de brommer mee werkt


die waren er vroeger ook...

edit: dat heete iets van RIM ofzo, ik zal het strax aan me pa vragen

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 16-3-2008 om 14:53 uur.
 
-simon- 16-3-2008 14:58 Print reply

Posts: 8211

1 bocht voor 2 cilinders?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
MarTijn tzr 16-3-2008 14:59 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
afbeelding
1 bocht voor 2 cilinders?


ja maar de zitten 2 aansluitingen aan:P
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
bart de scootergek 16-3-2008 15:04 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
afbeelding
1 bocht voor 2 cilinders?


Waarom niet? Expansie pijp heb je toch niks meer aan als je turbo hebt.

Leuk trouwens dat die blokjes waar het op toegepast wordt dezelfde blokjes zijn die ik onder mijn RD350 heb hangen. Is voor Amerika waar die lui sprinten met Yamaha Banshee's.
 
Honda RC-33
-simon- 16-3-2008 15:08 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Waarom niet? Expansie pijp heb je toch niks meer aan als je turbo hebt.

Leuk trouwens dat die blokjes waar het op toegepast wordt dezelfde blokjes zijn die ik onder mijn RD350 heb hangen. Is voor Amerika waar die lui sprinten met Yamaha Banshee's.


waarom dan toch nog een expansie? dan kun je toch beter een paar buizen doen. is veel makkelijker te maken enzo.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mtlover 16-3-2008 15:11 Print reply

Posts: 2372
Expansie heeft nog wel effect op viertakt maar veel minder merkbaar als op tweetakt. Kijk maar eens naar wat 50cc 4t racers.
 
johankreidlerman 16-3-2008 15:15 Print reply

Posts: 3693
je hebt bijna nooit een expansie op 4t , ik heb een keer een expansie (powerbal bij 4t) bij een quat gezien maar die expansie was zo graat als een cola blikje
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
Henk-88 16-3-2008 15:25 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Expansie heeft nog wel effect op viertakt maar veel minder merkbaar als op tweetakt. Kijk maar eens naar wat 50cc 4t racers.



Nu gaat het ineens over 4takt?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 5921 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved