Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Kapotte Zuigers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 498 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #48507 - Kapotte Zuigers
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bartoethale 15-3-2008 15:57 Print topicpost

Posts: 59
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn zuigers. Telkens als ik een nieuwe zuiger op mn Honda MB zet gaat hij na een km of 200 á 300 kapot. De zuigerveren breken en/of gaan vast zitten. Ook gaat er steeds weer een hap uit de groef van de zuigerveren. Dit is aan de rechterkant van de inlaatpoort. De zuiger krijgt aan de zijkant bovenaan een blauw/bruine/zwarte kleur. Mijn cilinder kop is ook al beschadigd hierdoor maar dit terzijde. Heeft iemand een idee hoe dit komt?

50cc snel imitatie 39,50mm
originele cilinderkop
B8HS bougie

Alvast bedankt,
Bart
 

gerwin88 15-3-2008 15:58 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bartoethale
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn zuigers. Telkens als ik een nieuwe zuiger op mn Honda MB zet gaat hij na een km of 200 á 300 kapot. De zuigerveren breken en/of gaan vast zitten. Ook gaat er steeds weer een hap uit de groef van de zuigerveren. Dit is aan de rechterkant van de inlaatpoort. De zuiger krijgt aan de zijkant bovenaan een blauw/bruine/zwarte kleur. Mijn cilinder kop is ook al beschadigd hierdoor maar dit terzijde. Heeft iemand een idee hoe dit komt?

50cc snel imitatie 39,50mm
originele cilinderkop
B8HS bougie

Alvast bedankt,
Bart


meng je je benzine zelf?
en wat voor carburateur/spoeier heb je erop zitten?

 
VW rider for live
Timon88 15-3-2008 16:06 Print reply

Posts: 1477
Zo te horen monteer jij de zuiger verkeerd of heb je een verkeerde zuiger. Als je een nieuwe zuiger monteert, zorg er dan voor dat de veren op de juiste manier gemonteerd worden. Dat wil zeggen met de opening van de veer over dat kleine uitstekende puntje op je zuiger (en let er op dat je de veren niet op zijn kop monteert). Tevens moet het pijltje op de zuiger naar de uitlaatpoort wijzen. Smeer de zuiger in met een klein beetje olie zodat ie gemakkelijk in de cilinder glijt. Zorg er voor dat je geen kracht zet maar de zuigerveren begeleidt zodat de zuiger rustig in de cilinder glijt (lees: duw de zuigerveren een beetje in als de zuiger de cilinder in gaat). Voor dat je de kop monteerd moet je even voorzichtig je kickstarter bewegen. Zo kan je nog even controleren of de zuiger correct gemonteerd is en spoepel beweegt.

Wat ook kan is dat jouw cilinder ergens beschadigd is, maar de zuiger wel goed gemonteerd wordt en dat daardoor elke keer je zuiger stuk gaat. Misschien kan je die ook even nakijken (metname de poorten) of even een foto hier plaatsen.

en zoals gerwin88 al hierboven noemt: Zorg er voor dat je de juiste mengsmeer verhoudingen hebt.

veel succes

Dit bericht is gewijzigd door Timon88 op 15-3-2008 om 16:09 uur.
 
Holland-Meeting
ikkejw 15-3-2008 16:39 Print reply

Posts: 9886
het is een imi cilinder, dus wss zijn de poorten slecht afgewerkt
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Bartoethale 15-3-2008 17:23 Print reply

Posts: 59
Een zuiger instaleren dat kan ik wel. "IN" bij de de inlaatpoort. de zuigerveren voorzichtig en goed plaatsen. Ik zal eens een foto maken. Misschien kunnen jullie er iets an zien. Ik smeer mijn bezine altijd zelf. Ik smeer 1 liter olie op 40 bezine.

nader bericht volgt
 
gerwin88 15-3-2008 17:37 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
het is een imi cilinder, dus wss zijn de poorten slecht afgewerkt


oke, dat zal wel zo zijn...
maar dan is het nog niet normaal dat ze na 300km ermee stoppen.
 
VW rider for live
De Schout 15-3-2008 18:00 Print reply
Posts: 5327
zuiger niet goed, niet goed gemonteerd of cilinder niet van maat. bruine plekken komen door gebroken zuigerveren, dan kan er namelijk brandend mengsels langs je zuiger af stromen, daardoor word tie zwart.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Bartoethale 15-3-2008 18:01 Print reply

Posts: 59
hier is een link, ik hoop dat de foto's scherp genoeg zijn,

http://www.mijnalbum.nl/Album=BDO8CNCE

grs Bart
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-3-2008 18:04 Print reply

Posts: 17929
ik denk dat je veer in je poort blijft hangen

als nou eens ff met een stift 2 streepjes bovenop je zuiger zet, waar de slotjes zitten, en je duwt m dan in je cilinder zoals die hoort, komen die streepjes dan ergens overeen met een poort?
 
Bartoethale 15-3-2008 18:07 Print reply

Posts: 59
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik denk dat je veer in je poort blijft hangen

als nou eens ff met een stift 2 streepjes bovenop je zuiger zet, waar de slotjes zitten, en je duwt m dan in je cilinder zoals die hoort, komen die streepjes dan ergens overeen met een poort?


Ja, de beschadiging zit precies bij de linker spoelpoort..... dus is de cilinder dan gaar?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-3-2008 18:08 Print reply

Posts: 17929
niet de beschadiging, het slotje van de zuigerveer, of is dat bij de beschadiging?

de slotjes mogen NOOIT door een poort gaan, doen ze dat wel dan loopt die inderdaad elke 200 km kapot
 
ronge48 15-3-2008 18:14 Print reply

Posts: 3003
heb je ook elke keer je blok weer schoon gemaakt als je de zuiger ging vervangen? er kan een stukje van de zuiger in liggen en die zorgt dan steeds voor je vastlopers
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
Bartoethale 15-3-2008 18:16 Print reply

Posts: 59
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
niet de beschadiging, het slotje van de zuigerveer, of is dat bij de beschadiging?

de slotjes mogen NOOIT door een poort gaan, doen ze dat wel dan loopt die inderdaad elke 200 km kapot


De slotjes zitten aan de inlaat kant. Ze zijn wel te zien bij de inlaatpoort maar de zuiger komt niet zo hoog(of laag)...
Maar het moet toch kloppen dat je de "IN"(bovenop de zuiger) aan de inlaatkant moet doen?
 
Bartoethale 15-3-2008 18:18 Print reply

Posts: 59
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
heb je ook elke keer je blok weer schoon gemaakt als je de zuiger ging vervangen? er kan een stukje van de zuiger in liggen en die zorgt dan steeds voor je vastlopers


Ik heb laatst de blokolie ververst, ook weet ik dat de koppelingskant schoon is... maar het carter doe ik niet splijten.
 
De Schout 15-3-2008 18:19 Print reply
Posts: 5327
pak ff een zuiger zet met stift een streep op de bovenkant waar de slotjes van de zuigerveren zitten, zet de zuiger er dan ff in en kijk of alles goed gaat.

edit: en als je toch bezig bent kijk ff hoveel slotspeling je zuigerveren hebben dus veer los in de cilinder steken, zorgen dat tie recht zit door em met een zuiger een beetje verder er in te drukken en dan ff kijken hoeveel ruimte er zit tussen de uiteinden.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 15-3-2008 om 18:20 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Bartoethale 15-3-2008 18:23 Print reply

Posts: 59
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
pak ff een zuiger zet met stift een streep op de bovenkant waar de slotjes van de zuigerveren zitten, zet de zuiger er dan ff in en kijk of alles goed gaat.

edit: en als je toch bezig bent kijk ff hoveel slotspeling je zuigerveren hebben dus veer los in de cilinder steken, zorgen dat tie recht zit door em met een zuiger een beetje verder er in te drukken en dan ff kijken hoeveel ruimte er zit tussen de uiteinden.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 15-3-2008 om 18:20 uur.


Sorry maar ik snap het niet helemaal, wat moet ik zien met die streepjes? of die langs een poort komen?

De slotspeling controleer ik altijd
 

Dit topic is 6454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved