Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Senda loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48500 - Senda loopt slecht
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pelle371 15-3-2008 0:58 Print topicpost
Posts: 163
Ik heb een oud model senda, en ik heb hier een cilinder van een nieuwer model senda opgezet. Nu ik die erop heb, loopt mijn brommer voor geen meter. Hij start wel met 1 kick, maar hij heeft totaal geen gasreactie en hij loopt alleen stationair met de stationair schroef helemaal ingedraaid. Het is een senda r uit 1998 met cilinder + kop van senda uit 2001 en gianelli conti. Wat zou het probleem kunnen zijn. Eerst zat er sproeier 78 in, ik heb 84 al geprobeerd, alleen dit loopt niet echt beter.. Ik merk wel dat er wat hardere knallen uit de uitlaat komen.

Dit bericht is gewijzigd door Pelle371 op 15-3-2008 om 0:58 uur.
 

Renovator 15-3-2008 15:35 Print reply
Posts: 244
is je gaskabel niet te lang?
gaat je gasschuif wel omhoog?
 
Pelle371 15-3-2008 16:37 Print reply
Posts: 163
Gasschuif enzo is niks mis mee, deed het bij de vorige cilinder nog goed. Deze cilinder is ook rijdend van een senda afgekomen, geen krassen voelbaar in de cilinder.
 
oenoehoofd 15-3-2008 16:38 Print reply

Posts: 17851
Zijn de timingen wel hetzelfde eigenlijk? Oude type blok met nieuw type cilinder...
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
-simon- 15-3-2008 16:52 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oenoehoofd
Zijn de timingen wel hetzelfde eigenlijk? Oude type blok met nieuw type cilinder...


oude en nieuwere hebben toch zelfde blok. bevalve de aller nieuwste.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Pelle371 15-3-2008 18:34 Print reply
Posts: 163
Oud en nieuw model hebben bijna het zelfde blok. Ik dacht dat er bij het oude blok een balansas in zat, die het nieuwe blok niet heeft ofzo. Verder is de cilinder slomer(fluitpoorten, ik weet niet zeker), en is het membraam minder snel (3 kleps ipv 6)
 
HONDA MTX-TREME 15-3-2008 19:23 Print reply

Posts: 1486
Al een andere bougie geprobeerd?
 
oenoehoofd 15-3-2008 19:51 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


oude en nieuwere hebben toch zelfde blok. bevalve de aller nieuwste.


Je hebt ook nog ouder, voor 2000 of 98 oid.
Die hebben ander blok.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pelle371
Oud en nieuw model hebben bijna het zelfde blok. Ik dacht dat er bij het oude blok een balansas in zat, die het nieuwe blok niet heeft ofzo. Verder is de cilinder slomer(fluitpoorten, ik weet niet zeker), en is het membraam minder snel (3 kleps ipv 6)


Hartstikke leuk en aardig.
Maar als timingen anders zijn, zal die nooit goed lopen.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Pelle371 16-3-2008 2:05 Print reply
Posts: 163
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oenoehoofd
[...]


Je hebt ook nog ouder, voor 2000 of 98 oid.
Die hebben ander blok.

[...]


Hartstikke leuk en aardig.
Maar als timingen anders zijn, zal die nooit goed lopen.

Timingen zijn volgens mij wel gelijk, want je kan bv een snellere cilinder van een model na 2000 en voor 2006 er ook op zetten.
 
falco 16-3-2008 2:07 Print reply

Posts: 3724
staat ie niet veeels te rijk? probeer anders ff een kleinere sproeier
 
Pelle371 16-3-2008 2:10 Print reply
Posts: 163
Ja dat zou het idd wel kunnen zijn, want als ik gas geef hoor je m ook wel een klein beetje verzuipen. Maar waarom zou ik eigenlijk een kleinere sproeier moeten proberen, het is een snellere cilinder, dus zou ik eerder denken dat ik groter moet.
 
Pelle371 16-3-2008 2:11 Print reply
Posts: 163
Weet iemand misschien waar het door kan komen dat hij nog veels te heet wordt? Als ik 30 meter heb gereden voelt de cilinder al heel warm aan en de koelslang nog helemaal koud..
 
Streethonda 16-3-2008 2:30 Print reply

Posts: 2114
zit er wel kvs in
 
Pelle371 16-3-2008 14:51 Print reply
Posts: 163
Koelvloeistof zit er idd in.
 

Dit topic is 618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved