Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mega Probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 874 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4850 - Mega Probleem
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2935 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

T_M_C 25-7-2002?17:13 Print topicpost
Posts: 105
Mijn puch maxi kwam terug van de tuner.
met een net aangepaste cilinder.
100km mee gereden
en wou wel eens weten hoe hard hij eigenlijk kon.

Hij kwam goed op snelheid en trok hard door.
maar toen ik de 95 berijkte.
opeens :

Trrrrrrrrrrrrrrrrrrr. En hij viel uit.
Ik dacht die zit vast.
maar draaide aan het vliegwiel maar er leek nix aan de hand
ik kon hem zo weer starte.
Hij trok direct iets minder.
En haalde de weer de 95-100+ km/h
Na dat heel even gereden te hebben Weer het zelfde.
trrrrrrrrrrrrr. En viel bijna uit door dat ik volgas gaf en de koppelingshandel in te hounde liep hij raar door met geluid als Bhmoooooooop.
En daarna viel hij toch uit. Starte hem voor de laatse keer maar nu rammelde er is geweldig in de cilinder.
Hij reed ook niet harder dan 65 meer.
Haalde de cilinder eraf.
Maar er was niets te zien behalve dan dat de cilinder helemaal blauw van de binnenkant was.
En het zuiger dak ook geen kool maar was blauw uit geslagen.

Wat is dit?

Geen gebroken zuigerveer
 

Blukaap 25-7-2002?17:24 Print reply

Posts: 10006
Erg snugger om meteen weer te blazen nadat ie er net zonder reden mee gekapt is.....

Maar uhm, lijkt me een dikke vette warmloper door een te kleine sproeier ofzo.
 
Bastila is lief
Pingu 25-7-2002?17:27 Print reply
Posts: 1842
blaauw komt inderdaad door te warm, waterkoeling opbouwe dus
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Zoetahmeerdah [Marcel] 25-7-2002?17:41 Print reply

Posts: 5996
dat had ik ook met me krukas, die was ook helemaal blouw,...glimmend blouw, echt vaag, maar dan is hij erg goed heet geweest!!!
kijk voor de gijn eens naar de boegie welke kleur hij is, mischien te arme smering, of te wijnig in gereden

 
ik haat mensen
Ralf 25-7-2002?17:54 Print reply

Posts: 9073
Blauw == NOGAL warm, koel dat ding is man...
 
DaveTSX 25-7-2002?17:57 Print reply
Posts: 2033
LOL, zoiets had ik ook met mijn vespa, 60cc DR er op geflikkerd, trek hem vol open, BAM, vast, duh
Na minuutje wachten liep ie weer, ook blauwe vlekken in.
Zuiger had zwarte vlekken. Heb hem maar weg geflikkerd en een 70cc Polini en Polini SpeedEngine gekocht, dit liep wel fijn

[This message is edited by DaveTSX on 25-7-2002 17:59]
 
http://www.2weird4u.com
Nick - Administrator 25-7-2002?18:35 Print reply

Posts: 4967
Het lijkt me zowiezo niet handig om meteen voluit te gaan blazen met een cilinder die net getuned is.
Je had misschien beter fftjes eerst kunnen inrijden...
 
T_M_C 25-7-2002?19:14 Print reply
Posts: 105
poorttimming

172 uitlaat
124 Spoel

Bougie Bruin met zwarterand

Heb er een nieuwe zuigerveer omgekocht
En ff inrijden schat dat ie +/- 100 loopt
Maar ik weet niet wat ik er mee aan moet
want het achterwiel blokeerde wel toen dus

en wil er nog een 4klepper op gaan zetten,
Moet ik dan weer inrijden i.v.m, hoger toerental
 
SIWWN 25-7-2002?19:43 Print reply
Posts: 7079
jah!!! doe dat nou meer..

gewoon paar honderd km goed opwarmen en rustig toeren
 
T_M_C 25-7-2002?19:50 Print reply
Posts: 105
Gaan we dat doen.





En een 4klepper halen
 
Woeter 25-7-2002?19:52 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: T_M_C?
Bougie Bruin met zwarterand


Hey vaag, zijn die nieuw?? ik heb witte bougie's!!
 
MB50TUNED 25-7-2002?21:10 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: T_M_C?

poorttimming

172 uitlaat
124 Spoel



bizarre timing, mijn pw is nog bruter .

Maar ben je begonnen met een te grote sproeier, en heb je daarna kelinere maten genomen ? Dat is namelijk wel aan te raden.

Misschien verkeerd ontstekingstijdstip, zet ff op safe en vervroeg eventueel later als hij goed loopt.

Misschien een grotere carb, koelt ook wat beter.

nooit dom doorgassen als je niet weet wat er aan de hand is, doodzonde om het dalijk ONNODIG vast te laten lopen

[This message is edited by MB50 TUNED on 25-7-2002 21:14]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
T_M_C 26-7-2002?12:43 Print reply
Posts: 105
Wat voor timming heeft die pw dan?

En dit is een automaat houw er rekening mee.
 
T_M_C 26-7-2002?12:44 Print reply
Posts: 105
en heb altijd al koffiebruine bougies gehad.
IS ook de goede afstelling


-----------------------------------------------------



Natuurlijke slijtage : oorzaak : mengsel goed afgesteld motor in orde.Bougie had al wel vervangen moeten worden.



Grijswitte-grijsgele kleur : oorzaak : Warmte waarde van bougie just gekozen.Te arm mengsel te kleiene sproeier



Elektroden en voet met zwart roet bedekt : oorzaak : luchtfilter vuil.choke te lang in werking gesteld.te rijk mengsel te grote sproeier.



Elektroden en voet vettig : oorzaak : te veel olie in het mengsel.



Sterke slijtge van massa elektrode : oorzaak : agressieve benzine of olietoevoegingen.Zoals alkohol,oktaanbooster
 
Blorn 26-7-2002?14:08 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: T_M_C?

En een 4klepper halen
wtf is een 4klepper??
 
wipe-out 26-7-2002?16:59 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

Quote:
Originally posted by: T_M_C?

En een 4klepper halen
wtf is een 4klepper??


hij bedoelt een 4 kleps membraan denk ik
 

Dit topic is 2935 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved