Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Powervalve!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 932 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48464 - Powervalve!!
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5191 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sandero_3310 13-3-2008 16:08 Print reply
Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


KIPS zit op de KX125 en 250 vanaf 1985.
De klep is nooit volledig dicht, dan kan je motor gewoon niet draaien.


Ja is idd een kips cilinder
Thnx voor de info
Grtz
 
Frysk 13-3-2008 17:39 Print reply

Posts: 34928
zou opzich een leuk projekt zijn, maar om het goed aan te sluiten en werkend te krijgen moet je heel facking precies zijn.

het systeem op je cylinder lassen zou eventueel kunnen ? maar of het dan werkt.
 
giggitybyte
Intenso 28-9-2009 18:04 Print reply

Posts: 2922
precies.
kawasaki gebruikt het kips syteem vanaf 1985 op de kx125 en kx250.
kips staat voor: kawasaki integrated powervalve system.

hoe hoger je uitlaatpoort zit des te hoger je kracht in toeren zit.
en dus hoe lager je uitlaatpoort zit hoe lager je de kracht in toeren hebt.

als je nu een hele grote uitlaat poort hebt en je hebt iets wat je voor de bovenkant zou kunnen houden dan heb je het vermogen in lage toeren en hoe hoger je in toeren gaat hoe verder je dat wat je voor de poort houd weghaald en dus je poort opening telkens hoger komt te zitten wat gelijk op gaat met je toeren dan heb je ook het vermogen weer hoger zitten in toeren.
Dat is dus eigenlijk wat een powervalve systeem doet.

die heeft een klep of kleppen hangt van het systeem af voor de uitlaat poort zitten alleen het bovenste gedeelte van de poort de onderkant is altijd open.

en hoe hoger je in toeren komt hoe hoger je uitlaatpoort komt omdat die klep(pen) ook opengaan.
waardoor je vermogen dus heel mooi wordt verspreid over het hele toerengebied wat bij sommige 2 takts wel eens een probleem is bij lage toeren.

kut om uit te leggen maar hoop dat je het wat snapt :p
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
thunderbird - Forum en Sales Moderator 28-9-2009 18:46 Print reply

Posts: 7728
heb ooit een stukje film gemaakt toen 1 van mijn 2 powervalve's af was gebroken. daar zie je ook op hoe die (1 vd 2) op en neer gaat in de uitlaatpoort. http://www.youtube.com/watch?v=tE2L639dWUg
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Freddy-fish 28-9-2009 18:47 Print reply

Posts: 2129
1 woord, supervet

1 verklaring, ideaal voor de 70 cc brommer met een hoogtoerige setup en die onderin ook wel wat prut wille hebbe, jammer dat het niet op een am6 cil zit:P
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-9-2009 18:51 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
1 woord, supervet

1 verklaring, ideaal voor de 70 cc brommer met een hoogtoerige setup en die onderin ook wel wat prut wille hebbe, jammer dat het niet op een am6 cil zit:P


ga het maken dan...


lijkt een beetje op variabele kleplift/timing van een 4t.

 
Too cool for school!

Dit topic is 5191 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved