Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - betrouwbaarheid bij een 50 zeta..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1109 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48425 - betrouwbaarheid bij een 50 zeta..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-rider 10-3-2008 19:53 Print topicpost

Posts: 453

ik had nog niet zo'n tijd geleden topicje over 50cc zeta wat zuinigst zou lopen... nouw ik rijd nu tijdje met 50cc snel 13mm keihin (en jah ik weet et sproeier 68) en orgi uitlaat ...

ik zou graag willen weten hoe betrouwbaar de brommer(honda mb) wordt als er 16mm dollerto onderging + een techno, of luhao (standaard snel) en een hoge druk kop.. qua lagers ect..

want heb gewoon geen zin om stil te komen te staan en weer me blok mag opengooien want heb net de lagers vervangen naar skf c3 lagertjes want die andere waren gaar..

maakt het btw uit dat er een kras in de cilinder zit die begint boven de uitlaat poort tot de rand bij de kop...(hij rijd bij de 7000toere prima alleen weet niet hoe lang die cilinder mee zou gaan als ik met een techno zou rijden die telkens opeens in de powerband komt..

dat is dan ook meteen vraag, maakt het veel uit of je ineens veel trekkracht krijgt op je lagers of heeft het evenveel slijtage als een standaardsnel uitlaat? hoelang word er geschat dat je dan weer onderhoud moet geven aan blok??
srry voor de vraagies heb ze opgespaard
 

Biggetjuh 11-3-2008 18:09 Print reply
Posts: 61
Ik denk dat jij je niet zo druk moet maken als er een 16mm opgaat en een ander pijpje

waar je je wel druk om moet maken is die kras in je cilinder als je die met je nagel goed kunt voelen dan zou ik hem laten opboren en honen


Krachten op je lagers vallen wel mee met een andere uitlaat
tenzij je extreem veel toeren en koppel meer krijgt maar dat valt allemaal wel mee

en onderhoud geven..

Wat versta jij onder onderhoud ? Een complete revisie of gewoon een nieuw zuigertje oid


 
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-3-2008 18:18 Print reply

Posts: 10560
met een dergelijke setup in nieuwstaat mag 10k km's rijden iig geen enkel probleem zijn. zonder delen te vervangen.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mtx-motard 11-3-2008 18:21 Print reply

Posts: 14947
mits goed afgesteld.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mb-rider 11-3-2008 22:27 Print reply

Posts: 453
kijk dat wou ik ff hore) zat zow ik had brommer gehaald half jaar geleden, na die vent had gezegd blok gereviceerd., na klonk goed allemaal blok deed nie raar alles werkte zoals het hoorde.

na niet lang daarna opknap beurt en niet meer naar blok gekeken omdat dat toch niet nodig zou zijn.. dus ik met 50cc snel en 70cc boss uitlaat lkkr rijden en toen begon ie raar te doen en reed ie bijna niet meer, waren me lagers gaar toen ik blok open maakte dus vandaar wou ik weten hoelang zoiets mee hoort te gaan
 

Dit topic is 566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved